ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

رییس پلیس راهور خراسان شمالی اعلام کرد:

افزایش چشمگیر تصادفات منجر به فوت درون شهری

رییس پلیس راهور خراسان شمالی گفت: تصادفات منجر به فوت در سطح معابر شهری شهرستان های بجنورد، شیروان، اسفراین، جاجرم و گرمه از 14 تا 150 درصد طی 9 ماهه امسال افزایش یافتند.

به گزارش اترک، رییس پلیس راهور خراسان شمالی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی 9 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته، در سطح معابر شهری خراسان شمالی، تعداد تصادفات منجر به فوت تا 42 درصد، تعداد تصادفات منجر به جرح تا هشت درصد و تعداد تصادفات منجر به خسارت تا 23 درصد افزایش یافتند.

سرهنگ خندانی مقدم گفت: به طور کلی، طی مدت یاد شده تعداد تصادفات منجر به فوت، منجر به جرح و منجر به خسارت در سطح معابر درون شهری استان تا 14 درصد افزایش داشته اند.

وی خاطرنشان کرد: طی مدت یاد شده، در شهرستان بجنورد تا 12 درصد، در شهرستان شیروان تا پنج درصد، در شهرستان اسفراین تا 21 درصد، در شهرستان جاجرم تا 126 درصد و در شهرستان گرمه تا 21 درصد افزایش تصادفات منجر به فوت، منجر به جرح و منجر به خسارت در معابر شهری را داشتیم.

رییس پلیس راهور خراسان شمالی همچنین یادآور شد: طی مدت یاد شده، وقوع تصادفات منجر به فوت در سطح معابر شهری در شهرستان بجنورد تا 14 درصد، در شهرستان شیروان تا 100 درصد، در شهرستان اسفراین تا 150 درصد، در شهرستان جاجرم تا 100 درصد و در شهرستان گرمه نیز تا 100 درصد افزایش یافتند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طی 9 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته بر اثر وقوع تصادفات منجر به فوت در سطح معابر شهر ی استان، تعداد متوفیان تا 36 درصد افزایش یافتند، گفت: 50 درصد از متوفیان عابران پیاده، 32 درصد از متوفیان رانندگان موتور سیکلت، پنج درصد از متوفیان سرنشینان موتور سیکلت، سه درصد از متوفیان رانندگان خودرو، پنج درصد از متوفیان سرنشینان خودرو و پنج درصد دیگر از متوفیان نیز دوچرخه سواران بوده اند.

سرهنگ خندانی مقدم افزود: 85 درصد از متوفیان در مراکز درمانی، 12 درصد از متوفیان در سر صحنه و سه درصد دیگر از متوفیان در حین انتقال به مراکز درمانی جان باختند.

وی عدم توجه به جلو ( 21 درصد) و عدم رعایت حق تقدم ( 20 درصد) را از بیشترین علل وقوع تصادفات درون شهری استان طی 9 ماهه امسال برشمرد.

این مسئول افزود: امسال در 26 فقره از تصادفات درون شهری اتفاق افتاده در استان سهم تقصیر سازمان ها نیز مشخص شد و این در حالی است که در سال گذشته سهم تقصیر سازمان ها در 14 فقره تصادف درون شهری بود.

وی در بخش دیگری از سخن خود درباره مهمترین عوامل بروز وقایع تصادف درون شهری استان اظهار کرد: وضعیت نابسامان معابر درون شهری استان به ویژه در شهرستان های بجنورد، شیروان و اسفراین از علل اصلی وقوع تصادفات درون شهری استان بوده اند که با وجود مصوبات شورای همتای استان هنوز ایمن سازی نشده اند.

سرهنگ خندانی مقدم همچنین عنوان کرد: در سطح مناطق شهری استان 36 نقطه حادثه خیز شناسایی شده اند که 42 درصد از تصادفات منجر به فوت در این نقاط حادثه خیز رخ داده اند.

وی خاطرنشان کرد: به طور مثال، در شهر بجنورد بلوار ولایت نقطه پرحادثه این شهر است که از سال 91 تا به کنون 47 نفر عابر پیاده در این مسیر فوت شده اند که شش نفر از این متوفیان طی 9 ماهه امسال در این بلوار بر اثر تصادف جان باختند.

رییس پلیس راهور خراسان شمالی افزود: در سال 96 در شورای همتای استان مصوب شده بود که در مسیر بلوار ولایت نرده کشی انجام، آرام سازی در مسیر، اجرایی و دوربین سرعت سنج نیز نصب شوند که تا به کنون هیچ یک از آنها انجام نشده اند و خط کشی بیشتر سطح معابر شهری استان نیز بی کیفیت هستند.

سرهنگ خندانی مقدم در ادامه با اشاره به اینکه 16 شهر خراسان شمالی بدون در نظر گرفتن زیرساخت های شهری به شهر تبدیل شده اند، عنوان کرد: طی 9 ماهه امسال 10 درصد از تصادفات منجر به فوت در این شهرها اتفاق افتادند.

وی همچنین بیان کرد: وضعیت ایمنی معابر و راه های دسترسی در شهرک های اقماری نیز نامناسب هستند.

این مسئول یادآور شد: شهرهای فاروج، آشخانه و بجنورد هنوز مسیر کنارگذر شهری ندارند و وسایط نقلیه سنگین نیز در داخل این شهرها عبور می کنند.

وی تصریح کرد: مناطق شهری استان برای تخلیه هیجانات نوجوانان و جوانان به آماده سازی پیست های موتورسواری، دوچرخه سواری و ماشین سواری نیاز دارند.

افزون بر این، سرهنگ خندانی مقدم بر لزوم هوشمندسازی معابر در شهرهای استان نیز تاکید کرد و گفت: هنوز در سطح شهرهای استان یک دوربین ثبت تخلفات پلاک خوان وجود ندارد همچنین پس از گذشت 18 سال از استانی شدن خراسان شمالی، هوشمند سازی ترافیکی در شهرهای استان بسیار ضعیف است.

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی هشت دستگاه دوربین سرعت سنج در بجنورد، پنج دستگاه دوربین سرعت سنج در شهر شیروان و هشت دستگاه دوربین ثبت تخلف در شهر اسفراین که از جمله مصوبات جلسات راهور استان در سال 99 بوده اند، اجرایی نشده اند.

رییس پلیس راهور خراسان شمالی افزود: در سال 94 هشت دستگاه دوربین هوشمند برای مرکز استان خریداری شدند، با این وجود، با گذشت شش سال هنوز این دوربین ها راه اندازی نشده اند.

سرهنگ خندانی مقدم در خاتمه اذعان کرد: متاسفانه هیچ یک از مصوبات شورای همتای استان در زمینه کاهش وقوع تصادفات درون شهری ضمانت اجرایی نداشته و عملیاتی نشده اند.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه