ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

۹۰ درصد مناطق آسیب‌دیده از سیل کرمان از حالت اضطرار خارج شده‌اند

اترک/مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: ۹۰ درصد مناطق آسیب‌دیده از سیل، از حالت اضطرار خارج شده‌اند و مدیریت موفق استان در بحران سیل اخیر را با تقسیم کار انجام گرفته شاهد بودیم.

مجید سعیدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به تاثیرپذیری ۱۴ شهرستان در جریان بارندگی‌های اخیر و سیلاب اظهار کرد: ۹۰ درصد مناطق آسیب‌دیده، از حالت اضطرار خارج شده‌اند و مدیریت موفق استان در بحران سیل اخیر را با تقسیم کار انجام گرفته شاهد بودیم. 

وی گفت: در ۱۳ روستا در جازموریان و ۱۶ روستا در بخش مرکزی رودبار جنوب باید مطالعات اساسی انجام گیرد، چون در مسیر رودخانه هستند و هرگونه بارندگی شدید، همین شرایط را برای آنها رقم می‌زند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان خاطرنشان کرد: در روستای کروچان وسط رودخانه ساخت و ساز انجام گرفته است که با حضور قوه قضائیه حتما باید مسیر رودخانه‌ها بازگشایی شود.

امین باقری فرماندار ریگان از ثبات وضعیت مناطق سیل‌زده خبر داد و گفت: تنها در خصوص راه ارتباطی روستاهای ارتفاعات و کوهستانی مشکل داریم که بتوانیم خسارت‌های وارده را بررسی کنیم.

وی خواستار ماشین‌آلات سنگین برای بازگشایی راه‌ها شد.

 

بازگشایی تمام راه‌های اصلی و ۸۰ درصد راه‌های فرعی رودبار

علی پرورش فرماندار رودبار جنوب نیز از بازگشایی تمام راه‌های اصلی و ۸۰ درصد راه‌های فرعی مناطق سیل‌زده شهرستان خبرداد و گفت: امدادرسانی در روستاها در حال انجام است و امیدواریم تا دو روز آینده به‌طور کامل انجام شود، اما نگرانی کنونی مردم در خصوص سیل‌بندها است که از خسارت‌های بعدی جلوگیری شود.

 

آغاز ضدعفونی و گندزدایی ۱۸ روستای  قلعه‌گنج

مهدی شهسواری فرماندار قلعه‌گنج نیز بیان کرد: به‌غیر از یک روستا دیگر راه‌های ارتباطی برقرار است و مشکلی در تامین آب شرب سالم وجود ندارد.

وی از آغاز کار ضدعفونی و گندزدایی ۱۸ روستا با حضور دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و عنوان کرد: ماشین‌آلات سنگین در منطقه حضور دارند و بازسازی‌ها و ترمیم سیل‌بندها و شن‌ریزی راه‌های دسترسی مردم انجام می‌شود.

محمد محمودی فرماندار منوجان از برقراری برق تمام روستاها خبر داد و گفت: راه‌های روستایی بازگشایی شده و نیاز به تیغ‌زنی دارند.

وی از تامین دام تعدادی از خانواده‌های آسیب‌دیده از سیل اول و تامین خوراک آنها خبر داد.

جواد ایزدی‌فر فرماندار عنبرآباد نیز، ترمیم سیل‌بندهای کشاورزی و ماشین‌‌آلات برای بازسازی‌ها را ضرورت شهرستان دانست.

 

امدادرسانی و اسکان ۴۰ هزار نفر توسط  هلال‌احمر

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان نیز از امدادرسانی و اسکان ۴۰ هزار نفر و توزیع ۵۰۰ تن اقلام خوراکی و زیستی خبر داد و گفت: ۸ فروند بالگرد هلال‌احمر، ارتش، سپاه و نیروی انتظامی امدادرسانی انجام می‌دادند.

وی عنوان کرد: ۳۰ نفر به‌طور زمینی و هوایی در عملیات‌های امداد و نجات هلال‌احمر نجات یافتند.

علی اکبر سلطانی نژاد مدیرکل بنیاد مسکن استان نیز تصریح کرد: عملیات بازسازی از سیل از امروز شروع شده است.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه