ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

نرخ جمعیت چالش پیش‌روی توسعه استان سمنان است

اترک/ سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: نرخ رشد جمعیت چالش پیش‌روی استان در مسیر توسعه و پیشرفت است و باید تمهیدات لازم برای افزایش جمعیت اندیشیده شود.

احمد ریواده در ششمین نشست کشوری جمعیت و وظایف وزارت بهداشت در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سالن اجتماعات زکریای رازی دانشکده دندانپزشکی سمنان ابراز داشت: صنعت استان سمنان نیازمند چهار هزار نیروی کار است که با نبودن نیروی انسانی در استان سمنان ، نیروی کار از خارج از استان تامین می‌شود.

وی ادامه داد: افزایش نرخ باروری و مقوله افزایش جمعیت در استان سمنان باید با اقناع جامعه و اجرای عملیاتی دنبال شود.

وی بیان کرد: برجسته‌ترین مسائل مورد تاکید مقام معظم رهبری سیاست افزایش جمعیت است و در مجلس یازدهم نیز این مقوله با تصویب و حمایت از خانواده و افزایش جمعیت جوان دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه راهبرد گفتمان موثر در افزایش زادآوری است، افزود: استان سمنان برای افزایش نرخ رشد جمعیتی نیازمند توجه ویژه مسولان بالادستی است.

ریواده افزود: ضرورت دارد بخشی از اعتبارات برای افزایش جمعیت استان سمنان در نظر گرفته شود و در زمینه فرهنگ‌سازی سبک زندگی ایرانی و اسلامی تلاش شود.

وی با بیان اینکه پنجره جمعیتی در سال ۱۴۲۵ بسته می‌شود، اظهار داشت: هفت سال برای افزایش رشد جمعیت فرصت داریم و باید فرزندآوری به عنوان مطالبه عمومی در رسانه مطرح و اجرا شود.

ریواده تاکید کرد: فرزندآوری باید تبدیل به ارزش اجتماعی شود و کاهش رشد جمعیتی به عنوان خطر و تهدید فرهنگی جدی گرفته و اقدام عملی شود.

وی یادآور شد: از جمله عوامل کمک کننده در فرزندآوری نرخ با سوادی بالا در استان سمنان است.

به گفته ریواده جمعیت دانشجو در استان سمنان به نسبت جمعیت در کشور وضعیت مناسب است و از هر ۱۰ نفر جمعیت استان سمنان یک نفر دانشجو است و باید متناسب با وضعیت استان برای افزایش جمعیت سیاستگذاری شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: مساله افزایش جمعیت مساله فوری است و برنامه‌ریزی، هماهنگی، هدایت، راهبری و اجرای قانون افزایش جمعیت جوان باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا، حدود ۹.۹۸ درصد جمعیت ۷۰۰ هزار و ۷۸ نفری استان را سالمندان تشکیل می دهند که با این آمار، سمنان رتبه نهم استانهای کشور را دارا است.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه