ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

فرسودگی ۵۰ درصد از ناوگان مسافربری جاده ای استان

اترک: با وجود این که میانگین عمر مینی بوس ها و سواری کرایه های خراسان شمالی که در ناوگان مسافری استان فعالیت می کنند از میانگین عمر کشوری جوان تر است، ۵۰,۲ درصد ناوگان مسافربری فرسوده در راه های استان تردد می کنند.

به گزارش اترک، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی تعداد ناوگان مسافری استان را ۷۹۷ دستگاه برشمرد و گفت: ۱۵۸ دستگاه اتوبوس، ۲۴۹ دستگاه مینی بوس و ۳۹۰ دستگاه سواری کرایه در محورهای استان فعالیت می کنند که از این تعداد به ترتیب ۳۲ ، ۱۴۱ و ۲۲۷ دستگاه فرسوده است.

جعفر شهامت سن فرسودگی اتوبوس و مینی بوس را ۱۵ سال به بالا و سن فرسودگی سواری کرایه را ۱۰ سال ذکر کرد و افزود: ۲۰,۳ درصد ناوگان اتوبوس، ۵۶,۶ درصد ناوگان مینی بوس و ۵۸,۲ درصد ناوگان سواری کرایه در استان فرسوده است.

وی اظهار کرد: متوسط عمر ناوگان اتوبوس در استان ۱۲,۷ سال و در کشور ۱۲,۳۹ سال، متوسط عمر استانی مینی بوس در استان ۱۹,۶۲ سال و در کشور ۲۵,۱۹ سال و متوسط عمر ناوگان سواری کرایه در استان ۱۰,۵ سال و در کشور ۱۱,۳۹ سال است.

وی با اشاره به این که در ناوگان مسافری استان، ۳۰ دستگاه اتوبوس، ۴۵ دستگاه مینی بوس و ۲۹ دستگاه سواری کرایه ۱۶ تا ۲۰ سال عمر دارند ادامه داد: همچنین ۳۷ دستگاه مینی بوس ۲۱ تا ۲۵ سال، ۲ دستگاه اتوبوس و ۵۹ دستگاه مینی بوس بالاتر از ۲۶ سال عمر دارند.

به گفته وی ۳۵ شرکت مسافری با هزار و ۴۰۶ راننده در ناوگان حمل و نقل مسافر در خراسان شمالی فعال است که با توجه به مصوبات ابلاغی، تسهیلات تعمیرات برای ۱۳۵ دستگاه ناوگان مسافری از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ پیش بینی شده و در شرف انجام است.    

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه