ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

بیمه، ضرورت اقتصاد مدرن

اترک/ علی آبادی: در دنیای توسعه یافته امروزی، بیمه نیز در کنار بانک‌ها از ضروریات اقتصاد مدرن به شمار می‌رود.

به گزارش اترک، امروز ۱۳ آذر روز بیمه نامگذاری شده روزی که در تقویم رسمی ما به مناسبت تشکیل شرکتهای بیمه، از آن زمان تا به حال به ثبت رسیده است. اهمیت بیمه در زندگی کنونی بر کسی مبهم نیست و هر فردی برای امنیت و رفاه اجتماعی زندگی اش یا تحت پوشش بیمههای تامین اجتماعی، سلامت و یا شرکتهای خصوصی و آزاد است.

پوشش بیمه ای افراد نشان میدهد که انسانها از دیرباز تاکنون به دنبال راهی برای جبران هزینههای درمانی خود بوده اند، انسانها خواه و ناخواه با مشکلات و کمبودهای بسیار زیادی دست و پنجه نرم میکنند مشکلاتی نظیر بیکاری، بیماریهای مختلف، نقص عضو و حوادث مختلف و ... که همیشه گریبانگیر بشر بوده است.

بر همین اساس برای رفع بخشی از مشکلات، به تدریج بیمه و تامین اجتماعی تاسیس شد که کمک بسیار زیادی به بشر امروزی کرد و روز بیمه را نیز در پاسداشت این صنعت مطرح کردند. البته که در کنار بیمه تامین اجتماعی، بیمههای مختلفی از جمله آتش سوزی، حوادث، بیمه عمر، سرمایه گذاری، خدمات و پوشش دهی خاصی را به بیمه گذاران ارایه میدهند.

یکی از ویژگیها و مزیت خوبی که شرکتهای بیمه ای بیمه گذاران دارند، این است که هر چه به سنت جلو پیش میرویم خدمات و پوشش دهی بیمهها نیز به روز تر میشود به عنوان نمونه در دوران کنونی بیماری کرونا خدماتی از سوی سازمانها و دفاتر بیمه به افراد تحت پوشش ارایه شد.

 اهمیت بیمه فقط برای مباحث درمانی نیست و بلکه بیمه کاربردهای مختلفی در زندگی افراد دارد اما متاسفانه پی بردن به اهمیت بیمه زمانی برای انسان آشکار میشود که فرد دچار حادثه و یا خسارت شده باشند یعنی تا قبل از اینکه تحت پوشش بیمه قرار بگیرد به مهم بودن و کاربردی که برای جبران خسارات و زیانهای رخ داده داد، اهمیت داده نمی شود.

البته ناگفته نیز نماند که در دنیای توسعه یافته امروزی، در کنار بانکها، بیمه نیز از ضروریات اقتصاد مدرن به شمار میرود چرا که هر گونه فعالیت اقتصادی بدون پشتوانه بانک و بیمه موفق نخواهد بود و این موضوع نیز به خوبی برای فعالان عرصه صنعت و اقتصاد به اثبات رسیده است.

آرامش ذهنی، به دست آوردن امنیت مالی، حفاظت از خود و خانواده، کاهش استرس و... تنها بخشی از اهمیت بیمه در زندگی در تلاطم و پر از آشوب دنیای امروزی است.

با نگاهی کوتاه به خدمات تامین اجتماعی و سازمان بیمه سلامت در خراسان شمالی در میآییم برای شهروندان خراسان شمالی تا چه حدی بیمه و خدماتی که از این سازمانها و یا سازمان آزاد و خصوصی دریافت میکنند، اهمیت دارد.

چندی پیش مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی شمار افراد تحت پوشش این سازمان در استان را ۳۸ درصد عنوان کرده بود  و چهار درصد کمتر از میانگین کشوری کمتر است. به گفته مدیرکل این سازمان در خراسان شمالی ۳۳۸ هزار و ۴۶۱ نفر تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که نسبت به میانگین کشوری عقب بوده و این عقب ماندگی هم به دلیل ساختار اشتغال استان است و بیشتر شاغلان این استان در حوزه کشاورزی، دامپروری و صنایع دستی مشغول به کار هستند که در این حوزه نیز بیشتر به صورت سنتی فعالیت دارند و  این امر باعث شده است پوشش بیمه ای در استان نسبت به کشور عقب باشد.

در بخش بیمه سلامت نیز به گفته مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی ۶۹۹ هزار نفر در استان تحت پوشش این سازمان بوده که این افراد در قالب پنج صندوق عضو بیمه سلامت هستند که شامل ۵۷ هزار نفر از کارکنان دولت، ۴۷۷ هزار نفر بیمه شده روستایی، هفت هزار و ۷۰۰ نفر ایرانیان، ۱۶۰ هزار نفر بیمه سلامت همگانی و ۲۷ هزار نفر نیز مددجویان نهادهای حمایتی، خانواده شهدا و طلاب است، میشود. در مجموع حدود ۸۴ درصد بیمه شدگان از خدمات رایگان بهره مند هستند که شامل بیمه شدگان روستایی و بیمه سلامت همگانی است که حق بیمه پرداخت نمیکنند.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه