ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

وظیفه بنیاد شهید ایجاد اشتغال برای ایثارگران است

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:‌ وظیفه بنیاد ایجاد اشتغال برای جامعه ایثارگری و حل مشکلات آنها است و در این راستا باید برای ایثارگران مهارت ایجاد کنیم.

به گزارش اترک از «ایثار»، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در نشست اشتغال و کارآفرینی ایثارگران که به همت صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران برگزار شد، درباره اشتغال جامعه ایثارگری گفت: وظیفه بنیاد شهید و امور ایثارگران ایجاد اشتغال برای جامعه ایثارگری و حل مشکلات آنها است و در این راستا باید برای ایثارگران مهارت ایجاد کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اهمیت استعدادیابی ایثارگران افزود: در استان‌های مختلف میزان مشکل اشتغال ایثارگران متفاوت است و در برخی استان‌ها مراجعه برای درخواست اشتغال کم‌تر است. باید به استعدادیابی برای اشتغال توجه کرد و فردی که می‌خواهد کارآفرینی کند باید توانایی ارتباط و بازاریابی را داشته باشد و در این راستا در بنیاد باید مدیر زنجیره تأمین باشیم و در گام نخست مجوزهای لازم برای اشتغال‌زایی جامعه ایثارگری را دریافت کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: باید ستادهای تخصصی در بنیاد ایجاد شود تا تمرکززدایی صورت گیرد و برای انجام کارها فرماندهی شود. در زمینه کارآفرینی برنامه‌های منسجمی باید طراحی و در حوزه‌های مختلف جامعه ایثارگری استعدادیابی و مهارت‌آموزی انجام شود.

معاون رئیس‌جمهوری با تأکید بر تنوع شغلی در کشور گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران باید در ایجاد اشتغال پیشرو باشد تا شاهد نتایج مطلوب در حوزه اشتغال و کارآفرینی جامعه ایثارگری باشیم. مسئله اشتغال ایثارگران اگر حل شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود بنابراین یکی از برنامه‌های بنیاد ایجاد اشتغال برای جامعه ایثارگری است.

وی همچنین در این نشست طی دستوری به صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران تأکید کرد: برای هر فرد ایثارگر پرونده شغلی منحصربه‌فردی ایجاد و مسیر شغلی برای فرد تعیین شود تا از ابتدای مسیر بر اساس این طرح طی شود و اشتغال خاص آن فرد را تأمین کنند. همچنین طی این دستور مقرر شد برنامه‌های صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران برای اشتغال ایثارگران در بازه‌های زمانی سه‌ماهه تدوین و در پایان هر فصل عملکرد مربوطه برابر برنامه قبلی ارائه شود.

 

+ توجه به اشتغال‌زایی و کارآفرینی برای جامعه ایثارگری

محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این جلسه با تأکید بر توجه به اشتغال‌زایی و کارآفرینی برای جامعه ایثارگری، گفت: نگاه به فرهنگ اشتغال بسیار مهم است زیرا نگاه برخی به اشتغال تنها استخدام افراد است و به کارآفرینی توجه نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه تنها اعطای تسهیلات به اشتغال کمک نمی‌کند، گفت: بعضی تفاهم‌نامه‌های بخش خصوصی برای اشتغال و کارآفرینی به موفقیت نرسیده‌اند و باید این موضوع موردبررسی قرار بگیرد و زنجیره‌ای برای کارآفرینی ایجاد شود تا شاهد اشتغال جامعه ایثارگران باشیم.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه