ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

گسترش بیماری سل در سایه کرونا در خراسان‌شمالی

اترک: کارشناس بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی، از گسترش بیماری سل در سایه کرونا در خراسان‌شمالی خبر داد.

به گزارش اترک، فلوریا انفرادی با اعلام گسترش بیماری سل در سایه کرونا در خراسان‌شمالی، اظهار کرد: در زمان شیوع بیماری کرونا تصور می‌شد که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و زدن ماسک شیوع بیماری سل در جامعه کمتر شود اما متأسفانه در طی دو سال گذشته گسترش این بیماری را شاهد بوده‌ایم.

وی افزود: در این مدت افراد در جهت بیشتر ماندن در خانه، ارتباط بیشتری با خانواده داشته‌اند و بیماری را منتشر و منتقل کرده‌اند.

کارشناس بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی بابیان این‌که بسیاری از بیماران مبتلابه سل از مراجعه به مراکز درمانی خودداری کرده‌اند، اضافه کرد: متأسفانه این امر منجر به گسترش این بیماری در افراد شده است.

وی ادامه داد: برخی از این بیماران در درجات شدیدتر بیماری به مراکز درمانی مراجعه کرده است اما به دلیل تشخیص دیگر هنگام بخش زیادی از ریه درگیر شده است و افراد زیادی را نیز آلوده کرده‌اند.

انفرادی خاطرنشان کرد: متأسفانه علائم تنفسی کرونا مشابهت زیادی به علائم تنفسی سل دارد و کسانی که به این بیماری مبتلا شده‌اند تمام سرفه‌ها را به بیماری کووید نسبت می‌دهند و این را از عوارض کرونا می‌دانند.

وی بابیان این‌که سل در سایه کرونا قرارگرفته و موجب فریب بیماران شده است، توصیه کرد: افرادی که سرفه بیش از دو هفته یا علائم عمومی این بیماری رادارند سریع‌تر به مراکز درمانی مراجعه کنند.

 کارشناس بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: آزمایش‌ها برای تشخیص این بیماری و درمان بیماری سل رایگان است و فقط مراکز بهداشتی درمانی داروها را ارائه می‌دهند.

وی اعلام کرد: خبر خوب این است که با شروع درمان قدرت واگیری بیماری از بین می‌رود و بیمار بهبود پیدا می‌کند.

فلوریا انفرادی افزود: بیماری سل از بیماری‌های قدیمی است و دارای تاریخچه چند صدساله است و در صورت عدم‌تشخیص و درمان می‌تواند کشنده باشد.

وی گفت: علائم تنفسی و سرفه بیش از دو هفته، وجود خلط و خلط خونی، تب، تعریق شبانه کاهش وزن، بی‌اشتهایی و بدخلقی و کاهش وزن در کودکان می‌تواند از علائم بیماری سل باشد.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه