ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

نماینده مردم بجنورد در مجلس خبر داد:

موافقت مجلس با بررسی اولویت‌دار لایحه رتبه‌بندی معلمان

اترک/نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی از موافقت موافقت مجلس با بررسی اولویت‌دار لایحه رتبه‌بندی معلمان خبر داد.

محمد وحیدی با اشاره به اینکه بررسی اولویت‌دار لایحه رتبه‌بندی معلمان به درخواست سازمان برنامه و بودجه متوقف شده بود، افزود: در جلسات گذشته‌ای که در مجلس شورای اسلامی برگزار شد گلایه جدی داشتیم بابت توقف بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان و از همین جهت ۲۵ مهرماه سال جاری نمایندگان در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در اجرای تبصره یک ماده ۱۰۰ آیین نامه داخلی، با تقاضای بررسی اولویت‌دار لایحه رتبه‌بندی معلمان با ۱۶۸ رأی موافق، ۶۴ رأی مخالف و شش رأی ممتنع از مجموع ۲۴۵ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

وی با اشاره به اینکه طبق مواد ۲۳، ۲۳ و ۲۴ آیین نامه داخلی مجلس، ریاست مجلس و اعضای هیات رئیسه در حوزه وظایف خود مسئولیت مشترک دارند، اضافه کرد: مجلس یازدهم در حال به سرانجام رساندن کار۱۰ ساله دولت‌ها و مجالس گذشته در زمینه رتبه‌بندی معلمان است و نباید پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده در این مرحله متوقف می‌شد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با بررسی‌های مجدد که به درخواست سازمان برنامه و بودجه انجام شد، ۱۰ اولویت از این لایحه حذف شد.

وحیدی با تأکید بر ضرورت اجرای لایحه رتبه بندی معلمان، بیان کرد: آموزش و پرورش بدون محوریت معلم در دوران تحولی و بدون توجه به شاخص‌های تعلیم و تربیت، نمی‌تواند آموزش و پرورشی درحال رشد باشد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس شورای اسلامی افزود: تصویب لایحه رتبه بندی معلمان و تبدیل آن به قانون برای محوریت قرار گرفتن شایستگی در این وزارتخانه، یک ضرورت است.

وی ادامه داد: برخی با این باور که اجرای طرح رتبه بندی معلمان هزینه بر و تعداد فرهنگیان زیاد است، تاکنون مانع از انجام آن شدند؛ این درحالی است که معلمان نیز همانند سایرخدمتگزاران نظام، عنصری مهم هستند و اهمیت ویژه‌ای که دارند این است که نسل آینده توسط آن‌ها تربیت می‌شود.

وحیدی با اشاره به اینکه متاسفانه دستگاه آموزش و پرورش سال تحصیلی جدید را بدون وزیر آموزش و پرورش آغاز کرد و امیدواریم این موضوع سریعتر حل وفصل شود، اظهار کرد: اگر همه دستگاه‌ها و مسئولان، مدرسه را کانون تربیت بدانند، مشکلات جامعه نیز کمتر و کمتر می‌شود./ایسنا

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه