ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

فقط یک تابلو!؟

اترک/ فرزین اصل افروزی: بعد از ۲۰ سال که از تصویب منطقهٔ ویژه اقتصادی سلماس می‌گذرد فقط یک تابلو عاید مردم این دیار محروم آذربایجان غربی شده است ‼

منطقهٔ ویژه اقتصادی سلماس باهدف پشتیبانی از فعالیت‌های اقتصادی و برقراری ارتباط تجاری بین ایران و ترکیه، و عراق و جمهوری نخجوان، حتی ارمنستان در هیئت دولت تصویب شده است در سایه آن زمینه اشتغال، صادرات و واردات فن‌آوری، صادرات غیرنفتی، ایجاد اشتغال مولد جلب و تشویق سرمایه‌گذار داخلی و خارجی، صادرات کالا و عبور مرور ترانزیت از این منطقه مدنظر بوده است.

اما منطقه ویژه اقتصادی سلماس در پیچ‌وخم وعده‌های مسئولین خاک می‌خورد.

بیش از ۲۰ سال از طرح و تصویب و ابلاغ تنها منطقه مصوب ویژه اقتصادی آذربایجان غربی (سلماس محروم) می‌گذرد مردم بخصوص جوانان تحصیل‌کرده و دانشگاهی از این بی‌تفاوتی مسئولین گله‌مندند و میگویند شهرستان سلماس با این ظرفیت بالقوه اطلس جغرافیای می‌تواند به‌عنوان پیشران اقتصاد عمل کند اما مسئولین از استاندار گرفته و فرماندار و نماینده مجلس و... دست رو دست گذاشته‌اند! جوانان وبیکاران سلماس در تنور بی‌تدبیری می‌سوزند و عمرشان در کارهای کاذب و غیره به باد فنا می‌رود

منطقه ویژه اقتصادی سلماس در سال ۱۳۷۸ به تصویب هیئت وزیران و سال ۸۹ به تصویب مجلس شورای اسلامی و سپس به تأیید شورای نگهبان رسیده اما باگذشت بیش از ۲۰ سال هنوز اقدام قابل‌توجهی برای اجرایی شدن این منطقه که به‌عنوان یکی از نیازهای اساسی مردم و مطالبات عمومی و به‌حق این دیار محروم برای رونق اقتصادی منطقه بوده انجام نگرفته است!؟

منطقه ویژه اقتصادی سلماس شاهراه و گلوگاه ودالان زمینی و هوای ایران اروپا محسوب می‌شود و در جاده ابریشم واقع‌شده و اگر عملیاتی شود نه‌تنها اقتصاد منطقه بلکه اقتصاد کشور را متحول می‌کند!

ضروری است این منطقه در دولت سیزدهم به همت حجت‌الاسلام رئیسی و استاندار جدید آذربایجان غربی وارد فاز اجرایی شود این منطقه استراتژیک در دروازه سه کشور ترکیه، عراق، جمهوری خودمختار نخجوان واقع‌شده علاوه بر فرصت‌های سرمایه‌گذاری دسترسی به راه‌آهن بین‌المللی ایران اروپا، شبکه گازرسانی و جاده ابریشم و فرودگاه بین‌المللی شهید باکری ارومیه وراههای مواصلاتی خوبی دارد.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه