ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی:

تکمیل طرحهای مصوب سفر رهبری به خراسان شمالی ۷هزار میلیارد ریال می‌طلبد

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: تکمیل اجرای طرحهای مصوب سفر رهبر معظم انقلاب به استان که در سال ۹۱ انجام شد هفت هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که تامین آن در دست پیگیری است.

حسن پارسی پور اظهار داشت: طرحهایی که از ردیف سفر رهبر به استان آغاز شده، اکنون ۹۳ درصد پیشرفت دارد و سایر طرحهای تامین اعتبار شده از ردیف ملی و استانی و تعهد معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی سابق هم به طور میانگین ۶۵ درصد پیشرفت دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به روستایی بودن خراسان شمالی، بیش از ۸۰۰ طرح مصوب سفر رهبر معظم انقلاب به این استان ماهیت روستایی دارد افزود: در این زمینه طرح های مهمی در مناطق روستایی اجرایی شد، ستاد اجرایی فرمان امام برای ساخت مدارس در مناطق محروم استان ۳۰ میلیارد ریال هزینه کرد که تمام مدارس به بهره برداری رسیده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: تامین ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای گازکشی منازل محرومان، تهیه جهیزیه، کمک موردی به مددجویان نهادهای حمایتی، کمک تامین لوازم منزل، ساخت مسکن محرومان از دیگر مواردی است که از منابع سفر رهبری به استان، اختصاص یافته است.

گازرسانی به بیش از ۱۷ هزار خانوار روستایی استان

پارسی پور با اشاره به اجرای طرح تقویت شبکه گاز استان مصوب سفر رهبری گفت: اجرای خط انتقال گاز صفی آباد-بام و اجرای خط انتقال گاز راز-غلامان با هدف تداوم و پایداری شبکه گاز در سفر معظم له به استان مصوب و به طور کامل انجام شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این زمینه ۲۷۶ میلیارد ریال هزینه شد و امکان گازرسانی به ۱۷ هزار و ۱۸۱ خانوار روستایی  فراهم شد.

وی گفت: گاز رسانی به ۴۱۰ روستا باقی مانده واجد شرایط از دیگر مصوبه های سفر رهبری به استان است که با هدف توسعه روستایی و کاهش مهاجرت در دستور کار قرار گرفت.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی افزود: تاکنون ۴۰۶ روستا گازدار شده و چهار روستای باقی مانده در سال جاری به اتمام می رسد و در این زمینه ۲ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

بر اساس این گزارش در سفر رهبری به استان، ۱۷ هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی و ۲۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی مصوب شد.

این اعتبارات در قالب هزار و ۶۳۵ پروژه و ۲۲۸ مصوبه به استان ابلاغ شد که بیشترین طرحهای این سفر مربوط به کشاورزی، آموزش، منابع آب، صنعت و معدن، حمل و نقل و عمرانی شهری و روستایی است.

برای اجرای این طرحها بیش از ۲۰ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است که ۱۲ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات ردیف سفر رهبری و مابقی از محل سایر ردیف های پیش بینی شده است.

مجموع تعهد اعتباری اولیه ردیف سفر رهبری به استان پنج هزار و ۷۰ میلیارد ریال است که بر اساس تاکید معظم له برای اتمام طرحها تاکنون بیش از ۲.۵ برابر ای اعتبارات به استان اختصاص یافته است.                                       

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه