ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

روز هایی که نباید از یاد ببریم

یادداشت - شیوا شرقی، دانش آموز دبیرستانی

 

 گوش تیز میکردیم  برای شنیدن صدای زنگ  مدرسه که گویی حکم آزادیمان را مهر میکرد ، ولی حالا میخواهیم دوباره به مدرسه برویم و دوباره صدای زنگ را بشنویم .

من، مدرسه  را به کتاب و مدرسه مجازی را به کتاب های آنلاین تشبیه  میکنم . هر دو کتاب خواندنی است ولی این کجا و آن کجا؟  از هر دو می آموزیم ولی لذت  یادگیری از این کجا و آن کجا؟

آموختن، همانند ماموریتی است که ما دانش آموزان موظف به انجام آن هستیم . و  انجام این ماموریت  حداقل به دوازده  سال  زمان احتیاج دارد.

از کتاب ها علم  می آموزیم و از معلمان، دوستان  و فضای مدرسه  مهارت های زندگی را  ولی الان فقط علم  را می آموزیم  و  از یادگیری مهارت زندگی محروم هستیم.

چه ساعت ها و دقایقی را صرف گله و شکایت و دعا برای تعطیلی مدارس  که نمی کردیم ؟ و چه  برف و باران هایی که  به دعای ما باریدن گرفت .

کرونا کاری کرد که ما کسانی که هنوز وقت بازی و شادی و تفریح مان بود،  سال ها بزرگ تر شویم و تجربه هایی بدست آوریم که مال این  سن نبودند.

قبلا خواسته ما این بود که مدرسه ای نباشدحالا هم تغییری نکرده  فقط میخواهیم مدرسه ها مجازی نباشند .

همچنان هستند کسانی  که از آمدن کرونا و تعطیلی مدارس و......خوشحالند .

اما اکثریت  ما  دانش آموزان قدر نعمت مدرسه را دانستیم و همینطور متوجه زحمات معلمانمان شده ایم  که همانند کادر درمان  در جبهه تعلیم  و تربیت می جنگند تا آموزش دهند .

در این روزها همه دلتنگ شده ایم دانش آموزان دلتنگ مدرسه، میزونیمکت ها ، معلمان وبازی با دوستان. معلمان دلتنگ شیطنت ها ، درس نخواندن ها و صدای جیغ و داد بچه ها که از سر شادی و خوشحالی بود.

و مادران دلتنگ ساعت هایی که فرزندانشان در مدرسه هستند و هم  دل نگران بودند  وهم می توانستند  در آرامش باشند.

کرونا!؟ آموزگار خوبی بودی ،دَرست را آموختیم ، حالا فقط برو قول می دهیم قدر داشته ها، زندگی و زنده بودنمان را بدانیم.

بوی ماه مهر در هوا می چرخد و حس حال بعد از خرید لوازم التحریر را به یادمان می آورد همچنین خاطره  و دلتنگی هایمان برای مدرسه را زنده می کند

کرونا!؟ بیشترازاین دلتنگ مان نکن اینکه دلتنگیم یعنی درسمان را آموختیم ...... برو

یادمان نمی رود این روز هارا ...

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه