ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

لزوم توجه بیشتر به ظرفیت‌های آبزی‌پروری استان مازندران

اترک/ فاطمه احسانی بائی: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با تأکید بر لزوم توجه بیشتر به ظرفیت‌های آبزی‌پروری این استان از تصویب ۲ پیشنهاد مهم بخش کشاورزی اتاق بازرگانی مازندران در شورای گفتگوی استان سخن گفت.


به گزارش اترک؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران در جلسه شورای گفتگوی این استان یکی از ظرفیت‌های مهم استان را آبزی‌پروری و شیلات عنوان کرد که باید از این ظرفیت چه در حوزه دریا و چه پرورش در مزرعه‌های خارج از دریا استفاده کنیم.
حسن خیریانپور افزود: در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها، باید موانع و مقررات دست و پاگیر بر اساس ماده ۱۱ قانون کسب‌وکار شناسایی و برای اصلاح یا لغو آن‌ها اقدام کنیم که این اقدام را شورای گفتگو و به‌ویژه اتاق به شایستگی در حال پیگیری هستند.
خیریانپور از شرکت آب منطقه‌ای درخواست کرد که اندازه‌گیری شوری آب نیز با محوریت این شرکت باشد اما مرکز مطالعات و اکولوژیک دریای خزر نیز با آب منطقه‌ای همکاری کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع مهم گردشگری آبی با توجه به ظرفیت‌های موجود، اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت نیرو و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای بهره‌برداری بهینه از منابع آب باهدف اقتصاد گردشگری به امضا رسید که باید بررسی مجددی روی آن صورت بگیرد و موارد جدید در قالب پیشنهاد به دولت ارائه شود.
رئیس اتاق بازرگانی مازندران نیز به دستور کار نخست جلسه مبنی بر اینکه عدم ارائه فاکتور فروش از سوی کشاورزان مشکلاتی را برای صادرکنندگان در هنگام رسیدگی به دفاتر ایجاد کرده است اشاره کرد و گفت: مقرر شد اداره کل امور مالیاتی مازندران به‌تمامی ادارات تابعه استان، موضوع عدم الزام درج شماره اقتصادی خریدار یا اشخاص حقیقی مصرف‌کننده نهایی طرف معامله فروش و اشخاص حقیقی موضوع ماده ۸۱ را ابلاغ کند.
این مسئول ادامه داد: در خصوص مشکلات فعالان حوزه شیلات و آبزی‌پروری نیز در کمیته مربوطه و کمیسیون کشاورزی پیگیری صورت گرفت و مقرر شد که آب منطقه‌ای همکاری‌هایی داشته باشد که این همکاری صورت گرفت اما بازهم در برخی موارد، با موانع قانونی مواجهیم.
مهاجر دارابی درباره پیشنهاد‌ها شورای گفتگو و مصوبات پنجمین جلسه شورا بیان کرد: نمونه‌برداری و آزمایش مشترکی توسط شرکت آب منطقه‌ای، پژوهشکده اکولوژی دریای خزر و دفتر مطالعات و تحقیقات دریای خزر از منبع آب مورد بهره‌برداری شرکت تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری “قره برون” و ارزیابی پارامترهای شوری آب دریا در زمان مشخص و همچنین اعلام میزان شوری بیش از ۱۰ گرم در لیتر در ایستگاه‌های مختلف انجام‌شده است.
وی بیان کرد: به استناد تبصره ۲ ماده ۲۱ آیین‌نامه اجرایی قانون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آبزی‌پروری، شرکت تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری قره برون از پرداخت آب‌بها و حق اشتراک معاف هستند.
رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: به‌منظور رفع ابهام و ایجاد وحدت رویه در نحوه اجرای ماده ۲۱ قانون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آبزی‌پروری پیشنهاد ما این است که دستگاه متولیِ اندازه‌گیری شوری آب در قانون مذکور لحاظ شود تا مسئولیت اندازه‌گیری و ارزیابی پارامترهای شوری آب دریا و به‌مراتب، معافیت مندرج در قانون فوق به عهده مرجع مشخصی باشد. (در این زمینه معاون اقتصادی استاندار مازندران عنوان کرد که محوریت کار با شرکت آب منطقه‌ای باشد و پژوهشکده اکولوژی و دفتر مطالعات و تحقیقات دریای خزر با این شرکت همکاری کنند).
در این نشست دو پیشنهاد اتاق مازندران مبنی بر عدم ارائه فاکتور فروش از سوی کشاورزان (عدم الزام درج شماره اقتصادی خریدار) و معافیت شرکت بزرگ ماهیان خاویاری “قره برون” از پرداخت آب‌بها و حق اشتراک طبق قانون، به تصویب شورای گفتگوی مازندران رسید.

 

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه