ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

بازگشایی مدارس استان از ۱۵ شهریور

اترک/وحدانی: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از بازگشایی مدارس استان از ۱۵ شهریور خبر داد.

به گزارش اترک، عباس سعیدی روز گذشته در نشست خبری با اعلام این خبر گفت: با توجه به درگیری استان با ویروس کرونا، بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور نیازمند برنامه ریزی و تصمیم سازی دارد که از اسفندماه پارسال با آغاز بحران کرونا برنامه هایی برای پروژه مهر ترسیم شده است.
وی اضافه کرد: آموزش و پرورش خراسان شمالی برنامه های پروژه مهر را بر اساس وضعیت سفید، زرد و قرمز ترسیم و تصمیم سازی کرده است.
سعیدی همچنین با اشاره به سفر اخیر وزیر آموزش و پرورش به خراسان شمالی گفت: در این سفر ۱۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فضاهای آموزشی استان در نظر گرفته شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان درباره انتقادها از آموزش و پرورش در زمینه اجرایی نشدن مصوبه های شورای آموزش و پرورش  گفت: آموزش و پرورش به تنهایی قادر نیست به مصوبه های این شورا، ضمانت اجرایی بدهد، اگر مصوبه ها اجرایی نمی شود، دلیل این نیست که ما پیگیری نکرده ایم، بلکه پیگیر بوده ایم البته موارد زیادی از جمله اختصاص زمین با کاربری آموزشی به ساخت مدرسه، نیاز به همراهی نهادهایی چون شهرداری و راه و شهرسازی دارد و آموزش و پرورش نمی تواند ضمانت اجرایی آن را تامین کند.


+ بهره برداری ۳۷ پروژه آموزشی خراسان شمالی
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: امسال قرار است ۳۷ پروژه آموزشی در قالب ۱۲۷ کلاس درس بهره برداری شده و به آموزش و پرورش استان تحویل شود.
امین فلاح اظهار کرد: پروژه های آموزشی با گستره ۳۱ هزار مترمربع، امسال به آموزش و پرورش استان تحویل داده می شود و برای آن، ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار، هزینه شده است.
وی به رشد میزان اعتبارات نوسازی مدارس استان اشاره کرد و گفت: پارسال هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی برای ساخت و نوسازی مدارس و فضاهای آموزشی استان مصوب شد که این رقم نسبت به سال ۹۷ بیش از دو و نیم برابر است.
فلاح اضافه کرد: در سفر معظم له، هزار و ۱۱۹ میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی مدارس استان منظور شد اما تاکنون دو هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل این سفر جذب شده است.
وی افزود: سال گذشته، تجهیزات آموزشی به ارزش ۵۵ میلیارد ریال برای استان خریداری شد و در این زمینه ۲۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته که گامی برای تامین و ارتقای تجهیزات در مدارس استان باشد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی با اشاره به دستاوردهای سفر اخیر وزیرآموزش و پرورش به استان گفت: در این سفر هم پروژه های مختلف با ارزش ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه