ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

حرکت سن ارتکاب جرم در استان به سوی جوانان/

دغدغه زندانیان آزاد شده دریافت تسهیلات اشتغال است

مدیر کل زندان‌های خراسان شمالی گفت: میان سن مجرمان و با ارتکاب جرم آنان رابطه معناداری وجود دارد که متاسفانه سن ارتکاب جرائم در استان به سوی سن جوانی در حال پیشرفت است.

به گزارش اترک، مجتبی محمدی مدیر کل زندان‌های خراسان شمالی در نشست خبری درباره تعداد زندانیان در بند استان اینگونه اعلام کرد: در خراسان شمالی از هر 100 هزار نفر جمعیت استان 205 نفر زندانی هستند.

محمدی فراوانی جرم زندانیان استان را سرقت و ربودن مال غیر، جرائم علیه اشخاص و مواد مخدر عنوان کرد.

وی در ادامه بیان کرد: 1.65 درصد از زندانیان استان زیر 18 سال، 20 درصد از زندانیان استان بین 18 تا 25 سال و 62 درصد از زندانیان استان 26 تا 45 سال سن دارند.

وی تصریح کرد: میان سن مجرمان و با ارتکاب جرم آنان رابطه معناداری وجود دارد که متاسفانه سن ارتکاب جرائم در استان به سوی جوانی پیش رفته است.

این مقام مسئول به احکام مجازات جایگزین برای زندانیان  نیز اشاره کرد و در این باره گفت: خراسان شمالی جزو استان‌های پیش رو در زمینه صدور حکم مجازات جایگزین از جمله استفاده از پابند الکترونیک بوده است.

وی اعلام کرد: طی سه ماه گذشته برای 64 نفر از زندانیان استان حکم پابند الکترونیک به عنوان مجازات حبس، جایگزین شد.

وی همچنین در مورد تسویه بدهی‌های زندانیان جرائم غیر عمد به منظور آزادسازی آنها نیز اعلام کرد: طی سال گذشته 16 میلیارد و 800 میلیون تومان از بدهی‌های زندانیان از سوی شکات آنان بخشیده شد.

محمدی در بخش دیگری از سخن خود درباره ایجاد فرصت‌های اشتغال برای زندانیان استان نیز اظهار کرد: در حال حاضر 65 درصد از زندانیان استان دوره‌های مهارت آموزی در حرفه‌های مختلف را آموزش دیده‌اند و یا در حال کسب آموزش هستند.

وی افزود: بخش خصوصی نیز در ارائه آموزش‌های کارآفرینی به آنان پای کار آمده‌اند.

وی در ادامه عنوان کرد: تولید قارچ گانودرما، سفالگری و تولیدات مصنوعات چرمی از جمله حرفه‌هایی بوده‌اند که زندانیان استان با کسب این آموزش‌ها و تولیدات در این رشته‌ها، محصولات خود را به بازار تقاضا در داخل و خارج از استان ارائه داده‌اند.

در عین حال، مدیر کل زندان‌های خراسان شمالی به دغدغه بسیار مهم زندانیان و وضعیت اشتغال آنان در زمان پس از آزادی اشاره و در این باره عنوان کرد: مرکز مراقبت پس از خروج زندان استان، زندانیان آزاد شده که در زندان مهارت یک فعالیت شغلی را بدست آورده‌اند را به بانک‌ها به منظور دریافت تسهیلات قرض الحسنه معرفی می‌کند اما متاسفانه این زندانیان با مسئله معرفی ضامن و ارائه وثیقه مواجه می‌شوند.

وی گفت: این مرکز سالانه 200 تا 400 نفر زندانی آزاد شده را به بانک‌ها معرفی می‌کند، با این وجود، فقط تعداد کمی از آنها تسهیلات بانکی را دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به هفته قوه قضاییه اعلام کرد: در هفته جاری بند جوانان و بند مالی در زندان مرکز استان همچنین کارگاه اشتغال و حرفه آموزی در زندان اسفراین به بهره برداری می‌رسند.

محمدی همچنین یادآور شد: در هفته جاری، اقامتگاه موقت در زندان استان به منظور نگهداری موقت متهمان به منظور ارائه وثیقه به منظور آزاد کردن آنها و عدم صدور سوء پیشینه برای آنها افتتاح خواهد شد.

 

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه