ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

مرکز سیار کنترل و هماهنگی عملیات نجات هلال احمر استان رونمایی شد

مرکز کنترل سیار و هماهنگی عملیات امداد و نجات و طرح تجهیز شعب جمعیت هلال احمر خراسان شمالی ظهر تمروز با حضور برخی مسئولان استانی رونمایی شد.

به گزارش اترک، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در آیین رونمایی این مرکز گفت: هلال احمر استان در تمام موارد خدمتی صادقانه به شهروندان ارائه می دهد و در موارد بحرانی و حوادث نیز ویژه ترین نقطه برای تسهیل دسترسی همدلی و همراهی است.

 

محسن نجات با اشاره به برخی دغدغه های مدیریت حوادث در استان اظهار کرد: جمعیت هلال احمر خراسان شمالی برای رفع این دغدغه ها دو شاخص آموزش و ارتقاء سطح آگاهی بخشی شهروندان با اجرای طرح داوطلب آماده، محله تاب آور و تقویت خانه های هلال در استان را مورد توجه قرار داده و اقدامات لازم در هر بخش را انجام داده است.

 

وی با اشاره به فعالیت ۱۸ خانه هلال در خراسان شمالی افزود: فرهنگ خود امدادی و دگر امدادی از ضروریات ایجاد خانه های هلال در کنار خانه های بهداشت برای برای شرایط اضطرار و سخت بوده است.

 

نجات همچنین ضمن اشاره به رونمایی از مرکز کنترل سیار و هماهنگی عملیات امداد و نجات هلال احمر استان گفت: با افتتاح این مرکز و تجهیز کانل یک خودروی امدادی دغدغه ما در بحث مدیریت حوادث و ارتباطات آنلاین در شرایط بحران رفع می شود.

 

وی اضافه کرد: در بخش تجهیز عملیاتی پایگاه ها و شعب جمعیت هلال احمر استان ۳۰۰ میلیون تومان تجهیزات خریداری و افزوده می شود.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی نیز در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات هلال احمر استان گفت: سال گذشته ۷۱۵ میلیارد تومان خسارت ناشی از سیل به استان وارد شد که امسال نیز با بارش تگرگ هزار میلیارد تومان خسارت به استان وارد شده است.

 

جواد نظری اظهار کرد: این استان در بحث تجهیزات و اعتبارات جزو استان های مظلوم کشور محسوب می شود اما با این حال در بحران ها و رخدادهای طبیعی عملکرد خوبی برای مدیریت کل استان داشته است.

 

وی یکی از نواقص مهم در حوزه مدیریت بحران را نبود بانک اطلاعاتی در زمان حوادث عنوان کرد و افزود: نبود بانک اطلاعاتی به دلیل عدم وجود مرکز فرماندهی کنترل عملیات در زمان بحران است که خوشبختانه با افتتاح این مرکز در خراسان شمالی شاهد اتفاقات خوبی در مدیریت عملیات خواهیم بود‌.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه