ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

ایجاد کمربند محافظتی در عرصه‌های طبیعی پرتخریب خراسان شمالی

اترک: رییس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: ۳۴ کیلومتر کمربند محافظتی بین اراضی ملی و مستثنیات استان، در پلاک‌هایی که تخریب و تصرف منابع طبیعی در آن زیاد است، ایجاد شد.

به نقل از ایرنا، حسن ایزانلو اظهار داشت: این اقدام در راستای حفاظت از منابع طبیعی در برابر تجاوز، تخریب و تصرف سودجویان و عمدتاً در شهرستان‌های راز و جرگلان، مانه و سملقان و بجنورد انجام شده است.
وی از انعقاد ۵۱ قرارداد مشارکتی بهره برداری در سطح ۱۶ هزار و ۷۱۷ هکتار از منابع طبیعی استان خبر داد و اظهار داشت: احیای ۲.۵ هکتار از عرصه‌های معدنی استان نیز که تخریب شده بود، از سال گذشته آغاز شده و این برنامه امسال نیز ادامه خواهد داشت.
وی از صدور ۵۳ مجوز در سال گذشته در قالب طرح‌های عمومی و دولتی برای افراد حقیقی و دستگاه‌های دولتی نیز خبر داد و گفت: این مجوزها برای اقداماتی مانند کشیدن فیبر نوری و یا احداث راه دسترسی صادر شده است.
ایزانلو با بیان اینکه در سال گذشته برای اکتشاف و بهره برداری معادن در وسعت هفت هزار و ۴۷۶ هکتار اقدام و در این زمینه استعلام انجام شد، گفت: با توجه به قوانین این بخش تنها در هزار و ۶۰۷  هکتار از این مساحت با اکتشاف و بهره برداری موافقت شد.
وی افزود: این اداره کل می‌تواند از محل طرح‌های عمومی و عمرانی بر اساس بند ب ماده ۱۲ قانون بهبوری عوارض دریافت کند و با توجه به همین امر از این محل ۶ میلیارد و ۶۷۱ میلیون و ۹۸۸ هزار ریال درآمد وصول شد.
وی از توزیع ۳۵۱ هزار لیتر سوخت جایگزین سوخت فسیلی در بین ۵۹۰ خانوار در راستای کاهش بوته کنی و جلوگیری از تخریب مراتع خبر داد و افزود: به منظور تأمین انرژی پاک، ۵۱ دستگاه آبگرمن خورشیدی نیز بین این خانواده‌ها توزیع شد.
ایزانلو گفت: ۳۵۰ هزار هکتار از منابع طبیعی خراسان شمالی نیز سال قبل و امسال در زمینه آفات و بیماری‌ها پایش شد و خوشبختانه بیماری و آفت حادی در آن شناسایی نشد.
گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این وسعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار و ۶۳۶ هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه