ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

صرفه‌جویی ۲ میلیاردی از محل حذف قبوض کاغذی برق در استان

اترک/ وحدانی: مدیرعامل شرکت برق خراسان شمالی گفت: با حذف قبوض کاغذی دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در استان صرفه جویی شد.

به گزارش اترک، علیرضا صبوری در نشست خبری با اشاره به اینکه از ابتدای مهرماه در خراسان شمالی هیچ‌گونه قبض برق کاغذی چاپ نشده است، اظهار کرد: با حذف قبوض کاغذی دو میلیارد و 700 میلیون تومان در استان صرفه جویی شد.

وی افزود: از ابتدای تیرماه امسال پروژه قبض سبز یا دیجیتال در استان کلید خورد که تاکنون 98 درصد شماره موبایل‌های مالکین 363 هزار مشترک برق استان جمع آوری شده که 97 درصد پیامک‌های ارسالی به مالکین تأییدیه دریافت دارند.

صبوری گفت: در حال حاضر ارتباط موبایلی با مشترکین برق 100 روستای استان برقرار نیست که این مشکل با همکاری حوزه فناوری و ارتباطات استان و با نصب 30 دستگاه BTS تا دهه فجر مرتفع می‌شود.

وی اظهار کرد: تا پیش از این به طور متوسط هر ماه 100 میلیون تومان برای تهیه کاغذ جهت صدور قبض هزینه می‌شد که با توجه به آغاز پروژه قبض سبز یا دیجیتال در مهرماه، این هزینه در راستای تهیه دو هزار بسته لوازم التحریر انجام و در مدارس مناطق محروم استان توزیع شد.

 

+تهیه اطلس بادی استان

مدیرعامل شرکت برق استان همچنین از تهیه سه اطلس بادی در مناطق بادخیز خراسان شمالی خبر داد و گفت: این اطلس برای تولید انرژی سبز تهیه و بتازگی یک دکل هم به صورت آزمایشی برای نصب توربین‌های بادی در آن نصب شده است.

صبوری اضافه کرد: هم اکنون سه کانون تونل باد در منطقه مرغزار گرمه، روستای داشلی قلعه راز و جرگلان و ارتفاعات مهنانک مانه و سملقان شناسایی شده است و با نصب آزمایشی توربین‌های بادی در مرغزار شهرستان گرمه امکان اندازه گیری سرعت باد، میزان تولید انرژی و میزان وزش باد در این منطقه میسر خواهد شد.

به گفته وی، در صورت نصب توربین‌های بادی ۹۹ مگاوات برق در این مناطق تولید می‌شود.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه