ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

ضرب‌الاجل‌های قاضی‌القضات؛

ورود عملی دادگستری خراسان شمالی به اقتصاد مقاومتی

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی با اعلام ورود عملی دستگاه قضایی استان به موضوعات مختلف اقتصادی گفت: بررسی وضعیت کارت‌های بازرگانی استان و شفاف‌سازی علل اختلال در توزیع آرد ازجمله این اقدامات است.
به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ اسدلله جعفری در پنجمین جلسه ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با تبیین مهم‌ترین برنامه‌های  ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصادی مقاومتی در حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در استان، انجام بازدیدهای میدانی از واحدهای تولیدی استان در سال جاری را، یکی از برنامه‌های راهبردی این ستاد در جهت حل مشکلات این واحدها برشمرد.
وی در تشریح مسائل و مشکلات مربوط به نحوه صدور و تخصیص کارت‌های بازرگانی در استان، ضمن اعلام این نکته که برخی مشکلات موجود در این حوزه، عمدتاً مربوط به چگونگی توزیع کارت‌های بازرگانی و روند نظارت‌های بعدی است، اظهار کرد: در راستای پیشگیری از سوءاستفاده‌های مختلف در این زمینه، مقرر شد ظرف مهلت ۱۰ روز اسامی و مشخصات دقیق دارندگان این نوع کارت‌ها و کم و کیف و میزان فعالیت آنان و همچنین فهرست اسامی افرادی که در حوزه مبادلات بازرگانی به‌طور غیرمجاز فعالیت می‌کنند توسط اتاق بازرگانی استان، مشخص و به دبیرخانه ستاد اعلام شود.
مسئله فرایند نامناسب توزیع آرد و سوءاستفاده‌های احتمالی بعضی افراد و نانوایی‌ها از این شبکه، از دیگر موضوعاتی بود که رئیس‌کل دادگستری استان به آن پرداخت و با اشاره به پرونده‌ای که در این خصوص در سال گذشته تشکیل‌شده بود از صدور حکم این پرونده و نیز  از عزم جدی دستگاه قضایی برای برخورد با اخلالگران شبکه توزیع آرد در استان خبر داد.
این مقام قضایی، همکاری مؤثر میان کارشناسان ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و سایر دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط بالأخص استانداری را به‌عنوان یکی از تدابیر نظارتی ستاد استانی در راستای پیشگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی در شبکه توزیع آرد برشمرد.
رئیس‌کل دادگستری همچنین از دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها خواست با اجرای دقیق و به‌موقع مصوبات  قانونی ستادها و کارگروه‌های فعال درزمینه حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در تسهیل موجبات امر تولید و سرمایه‌گذاری در استان مشارکت جدی و سازنده داشته باشند.
وی ضمن هشدار جدی به آن دسته از اشخاص حقیقی و حقوقی که با سوءاستفاده از منابع بانکی و تسهیلات اعطایی، بدون سرمایه‌گذاری و فعالیت در امر تولید موجب انحراف این منابع و نیز تضییع بیت‌المال می‌شوند تأکید کرد: دستگاه قضایی در این زمینه با جدید ورود و بدون اغماض برخورد خواهد کرد.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه