ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

پاشنه آشیل فرودگاه بجنورد کجاست؟

اگر در گوگل جستجویی از کنسلی پروازهای فرودگاه بزنیم، بجنورد در صدر اخبار قرار می‌گیرد، کنسلی پروازها دیگر اخبار تکراری هستند که هر روز در رسانه‌های مجازی، مکتوب و خبرگزاری‌های استان خراسان شمالی منتشر می‌شود.

این بار رویداد بین المللی مسابقات بین المللی کوراش در روز پنجشنبه با شرکت ۴۰ کوراش کار برتر جهان به میزبانی و مسابقات بین المللی کشتی باچوخه در روز جمعه هفته اخیر با حضور ۱۵۲ چوخه کار سراسر کشور در گود چشمه زینل خان اسفراین خراسان شمالی برگزار شد در حالی که  قرار بود وزیر ورزش و جوانان کشور در این  رویداد مهم حضور یابد اما لغو پرواز مانع حضور وی در این رویداد بین المللی شد که این امر موجب گلایه مندی ورزشکاران و ورزش دوستان این خطه شده است در حالی که سفر مسوولان عالی رتبه کشور می‌تواند ره آورد خوبی برای این خطه محروم داشته باشد.

لغو پرواز و لغو سفر مسوولان عالی رتبه کشور به استان خراسان شمالی برای نخستین بار نیست که شاهد آن هستیم اگر به آرشیو روزنامه‌ها، سایت‌های خبری و فضای مجازی نگاهی بیندازیم از این دست اخبار به وفور یافت می‌شود اما جای سؤال است که پاشنه آشیل این فرودگاه کجاست؟ چرا مسوولان استان  و حتی کشور چاره‌ای اساسی برای این موضوع نمی‌اندیشند؟ لغو پروازها زخم چرکینی است که نیازمند جراحی که باید جدی گرفته شود.

لغو پروازها در استان خراسان شمالی در حالی است که این خطه از ناوگان جا به جایی ریلی هم محروم است و تنها راه سفر به استان خراسان شمالی جاده‌ای و زمینی است که آن هم کمبود زیر ساخت ها در این خصوص بیداد می‌کند که نام جنگل گلستان به جاده مرگ در رسانه‌ها شهره شده است و با وجود اینکه در سال‌های اخیر اقدامات زیادی برای چند بانده شدن این بزرگراه انجام شده است اما هنوز هم این جاده قربانی می‌گیرد و بعضاً با بارندگی‌ها و جاری شدن سیل بسته نیز خواهد شد.

در آخرین باری که در پایان سال گذشته بر اثر جاری شدن سیل این جاده بسته شد مرمت، بهسازی و آسفالت بخش سیل برده محور چمن بید-جنگل گلستان ۲۰ روز طول کشید که این جاده بزرگراهی از این قبیل اتفاقات دارد.

محور بجنورد- آشخانه در محل دوراهی روستای خندقلو در بهار سال ۹۹ از دامنه پایین دست شروع به رانش و موجب تخریب ۱۰۰ متر از باند جنوبی و ۲۰۰ متر از باند شمالی شد و مرمت جاده انجام شد، موضوع رانش در این محدوده نیز چندین بار تکرار و باعث بسته شدن جاده شده است.

همواره وقوع حوادث ترافیکی و تصادفات مرگ آفرین در جاده بجنورد-جنگل گلستان در سال‌های گذشته برای مسافران و گردشگران عبوری دردآور و برای مردم این استان مایه شرمساری بوده است، شرمی که سال‌های سال بر رخسار مردم این خطه مهمان نواز جا خوش کرده و قامت مهمانوازی خراسان شمالی را خمیده کرده است، اینک تکمیل این طرح از مطالبات اساسی مردم استان محسوب می‌شود اما در این میان مردم خواستار ساماندهی ناوگان هوایی و حتی ایجاد حمل و نقل ریلی هستند.

نبود پروازهای منظم در فرودگاه بجنورد و نبود راه آهن این خطه را به نوعی به بن بست تبدیل کرده است چرا که فرودگاه بجنورد با کوچکترین مه گرفتگی دچار مشکل خواهد شد در سال‌ها اخیر حضور مسوولان عالی رتبه در این خطه چشمگیر نبوده است.

نه تنها این فرودگاه مانع حضور مسوولان، مدیران و وزیران سازمان‌ها و دستگاه‌ها به استان شده است بلکه باعث فرار سرمایه گذاران در این خطه شده است کدام سرمایه گذار چندین شبانه روز برای رفت و برگشت به این خطه سفر کاری خواهد داشت.

نبود پروازهای منظم در فرودگاه بجنورد باعث گلایه مندی اقشار مختلف از جمله پزشکان متخصصی که در هفته یک تا چند روز به استان سفر می‌کنند نیز شده است این امر باعث شده است که سالانه تعداد زیادی از شهروندان این خطه که از نبود پزشکات متخصص مجرب گلایه مند هستند رنج سفر و هزینه‌های هنگفت آن را متحمل شوند.

رنج و درد بیماری در حالی است که بیمار رنج سفر و هزینه‌های آن را نیز متحمل می‌شود که بعضاً برخی از شهروندان نیازمند و کم درآمد استان خراسان شمالی درمان را رها خواهند کرد چرا از عهده هزینه‌های رفت و آمد به تهران و سایر استان‌ها بر نمی‌آیند این در حالی است که اگر در هفته چند پرواز منظم به بجنورد مرکز استان خراسان شمالی داشته باشیم پزشکان و کادر درمان متخخص نیز به این استان سفر کاری خواهند داشت در حالی که کنسلی پروازها باعث گلایه مندی و بی رغبتی و بی انگیزگی آنان شده است.

نه تنها این قشر بلکه شماری زیادی از شهرندان که نیازمند پیگیر امورات اداری و کاری در تهران و یا سایر استان‌ها هستند و می‌توانند  با یک پرواز و صرف یک روز کاری، کار خود را انجام دهند به اجبار با سفر خودروی شخصی  و یا اتوبوس باید چند روز را برای یک کار کوچک زمان بگذارند که در این میان شامل کارمندان، دانشجویان، بیماران و سایر اقشار خواهد شد.

در حالی که هم اینک دو پرنامه پروزاری در روزهای سه شنبه و جمعه در فرودگاه بجنورد توسط شرکت ایران ایر انجام می‌شود که این پروازها نیز بیشتر کنسل خواهد شد و حتی مسافران نمی‌توانند برای این تعداد پرواز محدود نیز برنامه ریزی کنند.

بیشتر شهروندان استان خراسان شمالی به اجبار برای سفر هوایی راهی مشهد و یا استان‌های همجوار خواهند شد این در حالی است که امکانات، زیر ساخت ها و ظرفیت‌های این خطه بدون استفاده است، ساخت و راه اندازی فرودگاه‌ها متحمل هزینه‌های بسیار بالا است اما در این خطه به نوعی بدون  استفاده است.

فرودگاه شهدای بجنورد با وجود اینکه از نظر زیر ساخت‌ها و امکانات به گفته مسوولان استانی هیچ‌گونه کمبودی ندارد اما تنها یک مسیر پروازی دارد که استمرار برقراری پروازها در این فرودگاه نیازمند حمایت مسوولان و دولت از ایرلاین‌ها و سرمایه‌گذاران است.

فرودگاه بجنورد به جز تهران هیچ مسیر پروازی دیگری ندارد و مردم خواستار افزایش تعداد پروازها در ایام هفته، افزایش پرواز به مقاصد مختلف کشور از جمله کیش، عسلویه و حتی عتبات عالیات هستند.

استان خراسان شمالی در حال حاضر تنها یک فرودگاه فعال در شهر بجنورد دارد و این فرودگاه جزو یکی از فرودگاه‌های با امکانات مناسب در سطح کشور محسوب می‌شود که تعداد پروازها در هفته نیز طی سالیان گذشته بسیار متغیر بوده است و حتی به ۱۲ پرواز نیز رسیده بود اما متاسفانه در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی بیشتر پروازهای این مسیر را لغو می‌کنند که این امر موجب گلایه شهروندان شده است.

این مشکلات در حالی است که فرودگاه جاجرم در جنوب غربی خراسان شمالی، به عنوان فرودگاه دوم و پشتیبان، این فرودگاه با پیگیری مسوولان استانی در مسیر راه اندازی قرار گرفت اما اقدام خاصی صورت نگرفته است.

اگرچه  در این مدت هر بار وعده‌های پر و پیمانی از سوی مسوولان استانی و حتی ملی برای تکمیل این فرودگاه داده می‌شود، ولی بررسی‌ها نشان می‌دهد که تاکنون هیچ اقدام عملی برای توسعه زیرساخت فرودگاه جاجرم در جنوب غربی استان خراسان شمالی انجام نشد و همچنان درب  این فرودگاه بسته است.

موقعیت بد استقرار  فرودگاه بجنورد از جمله قرار گیری در نزدیکی  کوه (بابا موسی) از یک سو و وضعیت جغرافیایی نامناسب جوی، مکان استقرار فرودگاه بجنورد که  از لحاظ آب و هوایی به  دلیل نزدیکی به کوه روزهای آفتابی کمتری دارد و گاها نیر مه گیر تر از سایر نقاط شهری است، دو مشکل اصلی این فرودگاه است که اهمیت  تجهیز فرودگاه جاجرم را به عنوان فرودگاه دوم را دو چندان می‌کند.

لغو مکرر پروازهای فرودگاه بجنورد که بیشتر موردستفاده سرمایه گذاران و کارآفرینان واحدهای بزرگ و کوچک صنعتی است، نارضایتی را در سطح استانی ایجاد کرد و حتی گاها برخی سرمایه گذاری بزرگ استانی نیز تحت تأثیر این لغو پروازها قرار گرفت و بسیاری از سرمایه گذاران در دو دهه گذشته به خصوص پس از تشکیل استان به دلیل لغو همین پروازها از سرمایه گذاری در استان انصراف دادند.

پایگاه پدافند هوایی شهید خسروی شهرآباد، در فاصله ۱۱۰ کیلومتری بجنورد مرکز خراسان شمالی واقع شده است، این پایگاه مسیرهای پروازی هواپیماهای عبوری از آسمان استان‌های خراسان شمالی، و سه استان دیگر را هدایت، رصد و کنترل می‌کند که به گفته مسوولان استانی این پایگاه قابلیت تبدیل به گمرگ هوایی را دارد.

پایگاه هوایی شهرآباد در مانه و سملقان ظرفیت و پتانسیل تبدیل به گمرک هوایی را دارد اما ظرفیتی است که مغفول مانده است.

 

یکی از کارکنان شرکت‌های مسافر بری در استان خراسان شمالی گفت: اهالی این خطه از سفر هوایی بسیار استقبال می‌کنند اما متاسفانه کمبود تعداد پروازها و کنسلی آن باعث می‌شود که بیشتر مسافرت‌های تفریحی تورها را از فردگاه مشهد انجام شود.

مریم قدیمی افزود تعداد زیادی از شهروندان برای سفر هوایی از شرکت‌ها تقاضا دارند اما به دلیل نبود زیر ساخت های مناسب مردمان این خطه از امکانات سفر هوایی به نوعی بی بهره هستند در حالی که از فرودگاه مشهد پرواز دارند که فاصله طولانی نیز برای آنان سخت وهزینه ور است.

یکی از مسوولان تورهای گردشگری نیز ضمن گلایه مندی از نبود برنامه پروازی فرودگاه بجنورد گفت: حتی شهرهای سایر استان‌ها از امکانات حمل و نقل هوایی و  ریلی مناسب بهره مند هستند در حالی که جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی از هیچ کدام از اینگونه ناوگان‌ها بهره‌ای ندارند و باید دل را به جاده بسپارند.

علی فیروزه‌ای افزود: در ماه چندین برنامه سفر گردشگری داریم اما متاسفانه مشکلات حمل و نقل باعث گلایه مندی و افزایش هزینه‌ها برای گردشگران شده است.

هم اینک استمرار پروازهای این فرودگاه به تدبیر جهادی دولت مردان نیاز دارد که این موضوع مهم‌ترین مطالبات مردم این خطه محروم و مرزی است، حتی از ظرفیت و پتانسیل مرزی بودن برای برقراری پرواز به سایر کشورها هیچ استفاده‌ای نشده است در حالی که این مهم پتانسیل بسیار بالایی برای برقراری روابط تجاری بین همسایگان است که رشد تجارت اقتصادی را به دنبال دارد.

متاسفانه در این سال‌ها با وجود اعزام و پذیرش هیات های تجاری از سایر کشورها به استان خراسان شمالی شاهد رونق اقتصاد و تجارت در این خطه نبوده‌ایم چرا که ناوگان جا به جایی این استان بسیار ضعیف است کدام سرمایه گذار خارجی حاضر است وارد استانی شود که امکانات محدودی دارد؟

در حالی که فرودگاه بجنورد ظرفیتی است که می‌توان از آن برای انتفاع و توسعه متوازن استان به بهترین نحو استفاده کرد اما گویی انگیزه‌ای برای رونق در این خطه وجود ندارد.

یکی از شهروندان بجنوردی که در عسلویه مشغول به کار است گفت: من به واسطه تخصصی که دارم در عسلویه کار می‌کنم که در حال حاضر برای رفت و آمد با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنم در حالی که اگر فرودگاه بجنورد پرواز منظم داشته باشد به راحتی می‌توانم مسیر بجنورد تا تهران را رفت و آمد کنم.

عبدالله درخشان ضمن تأسف از نبود زیر ساخت ها افزود: تعداد زیادی از شهروندان این استان در سایر استانها مشغول به کار و فعالیت اقتصادی هستند که در رفت و آمد زمینی، هوایی و ریلی از سایر استان‌ها با سختی مواجه می‌شوند.

یکی دیگر از شهروندان بجنوردی که پدرش سرطان دارد گفت: در یکسال اخیر بارها برای درمان پدرم به تهران سفر داشته‌ام متاسفانه تنها تعداد محدودی از طریق فرودگاه بجنورد پرواز داشته‌ام.

محمد علی باقرزاده افزود: بیشتر سفرهای درمانی پدرم با خودروی شخصی بوده است در حالی که  رانندگی طولانی برای من بسیار سخت است و همچنین پدرم در طول سفر درد و رنج می‌کشد چرا که توانایی نشستن در ماشین برای ساعت‌های طولانی را ندارد.

وی خاطر نشان کرد: اگر فرودگاه بجنورد پروازهای منظم داشته باشد سفر راحتی خواهیم داشت و همچنین پزشکان متخصص نیز به این استان سفر خواهند کرد اما اینک از بیشتر امکانات و خدمات به واسطه نبود پرواز منظم محروم هستیم.

کنسلی پروازها  به دلیل به مه گرفتگی

فرودگاه بجنورد دارای شرایط خاص است که به هواپیمای خاص نیز نیاز دارد که هم اکنون به این دو علت بیشتر پروازها لغو می‌شود.

ناوگان مناسب برای فرودگاه بجنورد وجود ندارد و تنها هواپیمای بی ای ئی و فوکر می‌تواند در این فرودگاه پرواز داشته باشد که در سطح کشور محدود هستند و اگر حتی یک فروند

از نظر فنی سرویس شود برنامه تمامی پروازها در فرودگاه‌های کشور تحت تأثیر قرار می‌گیرد و هر ایرلاینی در این فرودگاه توانایی پرواز و فرود را ندارد،  این فرودگاه خاص است و برای پرواز محدودیتی‌هایی دارد.

یکی دیگر از شرایط این فرودگاه پایه ابر است که تنها هواپیماهای خاص می‌توانند پرواز داشته باشند هر هواپیمایی قابلیت نشست و برخاست را در این شرایط جوی ندارد، تنها

هواپیماهای در رده متوسط و پایین هستند که می‌توانند عملیات داشته باشند.

شرایط خاص و هواپیمای خاص باید همزمان وجود داشته باشد و حتی دستگاه آیلس نیز کمکی برای نشست و برخاست هواپیما نمی‌کند.

با تمام این مشکلات اما هر شرکت شاخص‌ها و محدودیت‌هایی برای خود در نظر گرفته است که بعضاً این امر برای شرکت‌ها با توجه به هواپیماها متفاوت است، برخی از آنان عملیات را مجوز نمی‌دهند و یا برای آنان مقرون به صرفه نیست و یا بعضاً خلبانان با موانع و مشکلات منطقه آشنا نیستند.

با وجود اینکه بیشتر پروازهای این فرودگاه لغو می‌شود اما در پروازهای انجام شده ظرفیت صندلی‌ها پر است که این نشان از استقبال مردم این خطه از ناوگان هوایی است.

 

گلایه یک پزشک از کنسلی پروازها

من پزشک متخصص هستم  که متاسفانه در یکسال اخیر بارها و بارها پرواز کنسل شده است و این امر موجب نارضایت بیماران شده است.

چندین بار این پروازها نه تنها کنسل شده و حتی به دلیل جاری شدن سیل جاده بجنورد جنگل گلستان نیز بسته بود و امکان آمدن به این شهر را نداشتم و چندین بار نیز به علت اینکه هواپیما نتوانسته در فرودگاه بنشیند دوباره به تهران بازگشته‌ام.

شرکت‌های هواپیمایی در این خصوص هیچ توضیح قانع کننده‌ای نمی‌دهند.

اینجا همکاران من شامل متخصصان جراحی داخلی و زنان و غیره همه همین مشکل را دارند

تعداد زیادی از شهروندان استان خراسان شمالی و سایر افرادی که به این استان سفر می‌کنند با این رسانه در این خصوص تماس دارند و یا گلایه مندی خود را برای ما ارسال می‌کنند.

تنها در یکسال گذشته ۱۵ هزار و ۱۵۰ نفر از هم استان‌های از طریق فرودگاه بجنورد با ناوگان هوایی جا به جا شده‌اند در حالی که در سایر استا ها شاید در کمتر از یک ماه این تعداد سفر هوایی خواهند داشت.

مدیر فرودگاه شهدای بجنورد گفت: ۱۵ هزار و ۱۵۰ مسافر در سال ۱۴۰۲ در این استان با ناوگان هوایی جابه‌جا شدند.

محمدابراهیم قدمگاهی اظهار کرد:‌ در این مدت؛ ۲۶۶ سورتی پرواز رفت و برگشت بجنورد - تهران از این فرودگاه انجام شد که هفت هزار و ۷۵۶ مسافر وارد و هفت هزار و ۳۹۴ مسافر از استان خارج شدند.

وی تصریح کرد: در سال ماقبل آن نیز ۳۰۲ سورتی پرواز رفت و آمد انجام شد که ۱۶ هزار و ۶۶۶ مسافر با ناوگان هوایی جابه‌جا شدند.

مدیر فرودگاه شهدای بجنورد با بیان اینکه تعداد پرواز از طریق این فرودگاه در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۶ سورتی پرواز کاهش یافت، خاطرنشان کرد:‌ زمینگیری ناوگان هواپیماهای ای تی آر (ATR) ایران ایر و فوکر ۱۰۰ به دلیل نبود صرفه اقتصادی برای برخی از ایرلان ها عامل اصلی کاهش این پروازها محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: شرایط نامساعد هوایی در فصل زمستان از دیگر عوامل کاهش پرواز در این فرودگاه محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: اینک تنها شرکت ایران ایر در روزهای سه شنبه و جمعه هفته در این فرودگاه برنامه پروازی دارد.

بی تعهدی شرکت‌های هواپیمایی در بجنورد

مدیر فرودگاه شهدای بجنورد گفت: شرکت هواپیمایی کشور به تعهد ۶ برنامه پرواز هفتگی در مرکز خراسان شمالی عمل نکرده است.

قدمگاهی اظهار کرد:‌ سه شرکت آسمان، کیش ایر و قشم ایر مطابق دستور سازمان هواپیمایی کشوری ۶ پرواز تکلیفی در بجنورد را به دلایل مشکل ناوگان انجام نمی‌دهند.

وی افزود:‌ این فرودگاه از تمامی زیرساخت‌های لازم برای برقراری پرواز برخوردار است و موضوع کاهش فعالیت شرکت‌های هواپیمایی که اخیراً اتفاق افتاده، ارتباطی با عدم وجود بستر مناسب در این فرودگاه ندارد.

قدمگاهی خاطرنشان کرد: فرودگاه بجنورد نه تنها از تجهیزات کمک ناوبری لازم برای برقراری پروازها برخوردار است بلکه تمام تدابیر امنیتی نیز برای برقراری هرچه مطلوب‌تر پروازها در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ۱۱ تا ۱۲ پرواز هفتگی در سال ۱۴۰۰ از فرودگاه بجنورد انجام می‌شد، گفت: شرکت‌های هواپیمایی به‌دلایل مختلف از جمله کمبود ناوگان، فعالیت خود در این فرودگاه کاهش دادند تا اینکه با مشکل ناوگان ماهان شاهد برقراری ۲ پرواز در هفته هستیم.

مدیر فرودگاه شهدای بجنورد افزایش پروازها را حق مردم دانست و گفت: با توجه به اینکه این شهرستان فاقد راه‌آهن و آزادراه است، مردم نمی‌خواهند مشکل خاصی از بابت برقراری پرواز داشته باشند در همین راستا این مطالبه را طبیعی و به‌حق می‌دانیم اما همشهریان باید توجه کنند که برقراری پرواز در بجنورد ارتباطی به مناسب نبودن بستر فرودگاه ندارد.

فرودگاه بجنورد با وسعت کنونی ۲۸۶ هکتار در شمالشرق مرکز خراسان شمالی واقع است و این فرودگاه از حدود سال ۱۳۲۷ دارای تاسیسات مختصری بوده و برای اهداف سم پاشی مورد استفاده قرار می‌گرفت که در سال ۱۳۶۷ این فرودگاه مجدداً طراحی شد و در سال ۱۳۷۱ عملیات اجرایی آن آغاز و در سال ۱۳۷۵ به بهره برداری رسید. ۱۱ تا ۱۲ پرواز هفتگی در سال ۱۴۰۰ از فرودگاه بجنورد انجام می‌شد اما شرکت‌های هواپیمایی به‌دلایل مختلف از جمله کمبود ناوگان، فعالیت خود در این فرودگاه کاهش دادند.

کاهش تعداد پروازهای این فرودگاه در حالی است که شرکت هواپیمایی کشور به تعهد ۶ برنامه پرواز هفتگی در مرکز خراسان شمالی عمل نکرده است.

استاندار خراسان شمالی در تمامی جلسات به حضور مسوولان عالی رتبه کشور از جمله وزیر کشور، رییس مجلس شورای اسلامی خواستار توجه به فرودگاه بجنورد  و افزایش پروازها شده است.

محمد رضا حسین نژاد در چند روز اخیر با با مدیران اداره‌های کل زیرمجموعه شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان جلسه‌ای داشته است که در این نشست خواستار افزایش تعداد پروازهای بجنورد و توجه مدیران ملی شده است.

وی بر ضرورت ساماندهی، به‌روزرسانی و برقراری پروازهای فرودگاه بجنورد تاکید کرد و گفت: با وجود قول مساعد معاون وزیر و پیگیری‌های متعدد در تهران، تاکنون پروازهای روزانه از فرودگاه بجنورد برقرار نشده و این موضوع نیازمند پیگیری، توجه و تعهد مسؤولان مربوط در سطح  کشوری است.

وی با اشاره به تمکین نکردن شرکت‌ها برای برقراری پروازها، اظهار کرد: امیدواریم با ترغیب بخش خصوصی، علاوه بر پروازهای تکلیفی، سایر مسیرهای پروازی نیز برقرار شوند و شاهد تحقق این امر باشیم.

وی تاکید کرد: برای سال جدید از روش‌های مختلف برای افزایش پروازها از جمله تهیه نامه برای رئیس جمهوری و اعلام تمکین نکردن شرکت‌ها استفاده می‌شود.

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه جاده خندقلو باید با توجه بسیار، ترمیم و رفع ایراد شود، بیان کرد: تکمیل محور بجنورد به جنگل گلستان باید قوی‌تر پیگیری شود و برای ۲۰ کیلومتر آن، ۲۰ میلیارد تومان اعتبار تأمین شود تا در نهایت، شاهد تکمیل بخش‌های دوطرفه و جدا شدن باندهای رفت و برگشت آن باشیم.

در ادامه این جلسه، رئیس شورای هماهنگی مدیران کل اداره‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان به پیگیری‌ها درباره افزایش پروازهای فرودگاه بجنورد، محور بجنورد به جنگل گلستان، طرح نهایی درباره محور خندقلو نیز شد.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه