ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

تحقق دو برابری اهداف صادراتی در خراسان شمالی / افزایش 10 کشور هدف صادراتی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی از تحقق دو برابری اهداف صادراتی در استان خبر داد و گفت: هدف صادراتی این استان برای سال گذشته ۶۰ میلیون دلار برنامه ریزی و ابلاغ شده بود اما با توجه به تلاش ها و پیگیری ها توانستیه ان این میزان را به دو برابر ۱۳۰ میلیون دلار برسانیم.

 

حسین حاجی بگلو در گفت‌وگو با اترک، افزود: محصولات این استان در سال گذشته به بیش از ۳۰ کشور هدف صادراتی صادر شد.

 

افزایش ۱۰ کشور هدف صادراتی

وی افزود: در سال های گذشته از این استان به حدود ۲۰ کشور محصولات استان صادر می شد که در سال ۱۴۰۱ به ۳۱ کشور رسید که خوشبختانه توانسته ایم بازار های جدید صادراتی پیدا کنیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با بیان اینکه محصولات پتروشیمی بیشترین ارزش کالاهای صادراتی خراسان شمالی را به خود اختصاص داد افزود: عمده صادرات از استان شامل محصولات پتروشیمی (اوره، ملامین، آمونیاک و ازت)، محصولات فولادی، سیمان، ابزارهای طرح دار پلی استایرن، رب گوجه فرنگی، قوطی خالی کنسرو، اسید سیتریک، گرانول لاستیک کف پوش، شمشاد و رُز هلندی و انواع گیاهان آپارتمانی است.

حاجی بگلو خاطرنشان کرد: در اسفندماه سال گذشته محصولات از جمله مصنوعات پلاستیکی و خوراک دام به عنوان کالاهای جدید صادراتی در سبد صادرات استان قرار گرفت.

وی افزود: کالاهای صادراتی استان به کشورهای افغانستان، عراق، ترکمنستان، ازبکستان، آلمان، پاکستان، گرجستان، اتریش، ترکیه، رومانی، آذربایجان، روسیه، ارمنستان، امارات متحده عربی، لهستان، قزاقستان، چین، بوسنی و هرزگوین، اسلوونی، موریس و اسپانیا، بلغارستان، جمهوری چک و قرقیزستان صادر شده است.

حاجی بگلو ادامه داد: تلاش می کنیم تا علاوه بر کشورهای همسایه به کشور های اروپایی نیز صادرات داشته باشیم.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه