ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

رئیسی: دولت برای حل مشکل مسکن بسیج شد

رئيسی گفت: امروز نهادهای انقلابی و دولت بسیج شده‌اند که مشکل مسکن را حل کنند.

 

به گزارش تجارت‌نیوز،‌ رییس‌جمهور گفت: مردم کمیته امداد را به عنوان نهادی پرثمر و پراثر می‌دانند که برکات زیادی برای مردم کشور و حتی منطقه، مسلمانان و همسایگان داشته است.

ابراهیم رییسی در آیین واگذاری ۲۳ هزار واحد مسکونی به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد اظهار کرد: در روایات مختلف به رسیدگی به مستمندان تاکید شده است. کمیته امداد کارنامه بسیار درخشان و قابل ارایه در کمک رسانی به نیازمندان و باز کردن گره از کار مردم در زمینه مسکن، اشتغال ،تحصیل و سایر زمینه ها دارد.

وی ادامه داد: امروز مردم بیشترین اعتماد را به کمیته امداد دارند. مردم این کمیته را به عنوان نهادی پرثمر و پراثر می دانند که بسیار برکت برای مردم کشور و حتی منطقه، مسلمانان و همسایگان داشته است.

وی در ادامه با بیان این‌که «مسکن به عنوان بخش هزینه‌بر بیشترین سهم در سبد هزینه خانواده را دارد»، افزود: یکی از جلوه‌های این همکاری همین مراسم است. این مراسم نشان داد کاری که مردمی‌سازی شود و خیرین به میان بیایند، به نتیجه می‌رسد. ما باید موانع را از مقابل آن‌ها برداریم. کمیته امداد می‌تواند اعتماد خیرین را جلب کند. دیدن نهادهای انقلاب اسلامی در کنارهم و در کنار دولت برای حل مشکل مسکن لذت‌بخش است.

رییس‌جمهور با تقدیر از اقدامات گروه‌های جهادی به عنوان یکی از افتخارات کشور خاطرنشان کرد: اگرچه جهاد سازندگی تعطیل شد ولی حرکت‌های جهادی کشور که در ذات انقلاب اسلامی است، هیچ‌گاه تعطیل نشد و این هم به دلیل تشویق‌های رهبری برای اقدامات جهادی است‌. حرکت های جهادی در کشور خیلی تاثیرگذار بوده است.

وی افزود: ان‌شاالله تا اخر۱۴۰۲ مددجوی مسکن در روستاها نداشته باشیم. دولت همه کمک‌ها را به کمیته امداد برای دستیابی به این هدف می‌رساند. کمیته امداد یکی از نهادهای بسیار موفق در ایجاد اشتغال است. این تصور درست نیست که کمیته امداد فقط مستمری به نیازمندان می‌دهد زیرا کمیته امداد در حال خودکفا کردن نیازمندان است.

وی با بیان این‌که «وزارت راه و شهرسازی با همکاری بانک‌ها، استانداران، فرمانداران، بخشداران و همه بخش‌های دولت مسأله مسکن را به عنوان یک مسأله ضروری کشور در نظر گرفته است»، گفت: وقتی من می‌گویم باید ۱ میلیون مسکن ساخته شود، یک نکته شخصی نمی‌گویم؛ زیرا کسی که نیاز کشور را بداند متوجه می‌شود باید در سال‌های گذشته سالی ۱ میلیون مسکن می‌ساختیم. در سال‌های گذشته این عقب ماندگی را در کشور داریم و از سویی ساخت۱ میلیون مسکن ، قانون مجلس هم هست.

رئیس جمهور با قدردانی از همه کسانی که در سال‌های گذشته در این نهاد خدمت کرده‌اند، از جمله مرحوم عسگراولادی، گفت: باید از مسئولان کمیته امداد و به ویژه کسانی که به شکل گمنام در این نهاد مشغول خدمت خالصانه و گره‌گشایی از زندگی مردم هستند، قدردانی کرد. امروز همه نهادهای انقلابی توان خود را بسیج کرده‌اند تا با همکاری با دولت، مشکل مسکن به عنوان اصلی‌ترین بخش سبد هزینه‌های خانوار را رفع کنند.

رییسی در پایان اظهار کرد: برای ما بسیار مسرت‌بخش است که ۲۳ هزار مسکن به خانواده ها داده شود. امیدوارم کمیته امداد همت مضاعفی کنند تا مشکل مسکن مددجویان حل شود. امیدوارم مددجویان در شهر ها هم صاحب مسکن شوند و این هدف قابل تحقق است. من خدمت رهبری که گزارش می‌دهم فقط اقدامات دولت را عرض نمی‌کنم بلکه اقدامات سایر نهادهای انقلابی را هم به اطلاع ایشان می‌رسانم. گذشت آن دوره که دوگانگی در تعریف دولت و سایر نهادها بود. ما اکنون آهنگ واحدی برای اجرای رهنمودهای رهبری و خدمتگزاری به مردم داریم.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه