ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

اتمام ۵۰ درصد پروژه های آموزشی خراسان شمالی با تعهدات خیران

اترک علی آبادی؛ مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد پروژههای آموزشی استان با تعهدات خیران انجام شده است.

به گزارش اترک، امین فلاح در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز خراسان شمالی با بیان اینکه جشنواره خیران مدرسه ساز با رویکرد تکمیل پروژه های نیمه تمام دولتی در حالی آغاز شد که طی یک سال اخیر تعهدات خیران مدرسه ساز به بالغ بر ۴۴۰ میلیارد ریال رسیده است اظهار کرد: بیش از ۵۰ درصد پروژه های آموزش و پرورش که در مهرماه سال جاری به بهره برداری رسیدند، با مشارکت خیران بوده و در آغاز سال تحصیلی جاری ۵۸ پروژه با ۲۲۳ کلاس درس در سطح استان با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

به گفته وی در حال حاضر ۵۲ پروژه با ۲۰۸ کلاس در دست اقدام است که ۷۴ میلیارد تومان تامین اعتبار برای این پروژه ها با تعهد خیران انجام شده است. فلاح با بیان اینکه با احداث ۵۳ هزار متر مربع فضای آموزشی به میانگین کشوری خواهیم ،رسید ،افزود: با تمام تلاشها و توجه در جهت زیر ساختهای  موزش و پرورش با کمک خیران و افزایش سرانه فضای آموزشی از ۴.۷ مترمربع به ۵.۳ متر مربع همچنان در مرکز استان سرانه فضای آموزشی ۴.۳ متر مربع است که نیازمند احداث ۵۳ هزار متر مربع برای رسیدن به میانگین کشوری هستیم، وی اضافه کرد در خراسان شمالی بیش از ۱۵۰ مدرسه با یک هزار و ۵۰۰ کلاس درس دو نوبته وجود دارد که در تلاش هستیم با کمک خیران این مدارس دو نوبته حذف شوند.

استان دارای ضعیف ترین سرانه فضای آموزشی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی هم در این مراسم با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در شهرستان های خراسان شمالی تفاوت دارد و ضعیف ترین سرانه فضای آموزشی استان مربوط به شهرستان بجنورد است، اظهار کرد میانگین فضای آموزشی خراسان شمالی به صورت ظاهری با میانگین کشوری برابر است اما عقب ماندگی هایی در رسیدن به جایگاه مطلوب کشوری و سرانه ۸۵ متر مربع دارد.

ابوالقاسم اکبری افزود: در حال حاضر از ۱۲ مدرسه و فضای آموزشی مرکز خراسان شمالی برای فضای اداری مورد استفاده قرار گرفته و از حدود ۲۱۰ کد مدرسه در مرکز استان ۱۹۴ مدرسه به صورت دو نوبته فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه ۱۹۰ هزار دانش آموز طی سال تحصیلی جاری در حال تحصیل در مدارس استان هستند، گفت: خیرین مدرسه ساز ایثارگران حوزه اقتصادی هستند و به طور میانگین هر ۱۲ روز یک خیر در استان اعلام آمادگی کرده است.

تعهد صنایع و بانکهای استان برای ساخت ۸ هنرستان نماینده مردم خراسان شمالی هم در ادامه این مراسم ضمن اشاره به اینکه در سفر هیئت دولت به خراسان شمالی مصوب شد که صنایع بزرگ استان و مدیران بانک ها به صورت مشارکتی نسبت به ساخت هشت هنرستان در استان اقدام کنند، افزود: آموزش و پرورش کشور در موضوع جذب جامعه خیران جزو بهترینها در بین دستگاه های مختلف کشور است و خیران مدرسه ساز ایران طی سال های مختلف تامین ۴۰ درصد از نیازهای فضای آموزشی کشور را عهده دار شده اند. محمد وحیدی افزود: علاوه بر سهم مشارکتی خیران داخل و خارج استان در موضوع مدرسه سازی، سهمی نیز برعهده دولت است و سهم بودجه های دولتی در همکاری با کارهای خیرساز به میزان جذب خیر در استان بستگی دارد. وی تاکید کرد در حوزه ساخت مدارس خاص هنرستان ها توجه به مدارس با زیربنای مهارتی مورد توجه قرار گیرد و اگر مشارکت مدیران آموزش و پرورش و مدیران دستگاه ها را در مشارکت خیران تقویت کنیم میتوان در جهت جذب سهم ملی پروژه های خیری گام بهتری برداشت

وحیدی گفت: همه دستگاههای اجرایی خراسان شمالی باید در جذب خیرین برای حوزه مدرسه سازی مشارکت داشته باشند و نسبت به سالهای پیش از کرونا جذب مشارکت خیرین مدرسه ساز ،استان افزایش ۴۰ درصدی داشته است. مشارکت خیرین مدرسه ساز تکلیف معلمان را سنگین تر میکند

حجت الاسلام رضا ،نوری نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، در ادامه این همایش با اشاره به اینکه علم و دانش «بزرگی» را به ارمغان می آورد اظهار کرد: برای رسیدن به

علم هم زیر ساخت و هم معلم خوب نیاز است. وی با تأکید براینکه خیرین مدرسه ساز به دنبال نگاه مادی و دنیوی نیستند، افزود تربیت و علم درست باعث توسعه کشور میشود که مردم جمهوری اسلامی ایران لیاقت این مهم را دارند و باید همه ارکان جامعه برای توسعه کشور تلاش کنیم. امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم که زبان علم بشود زبان فارسی ادامه داد اقدامات خیرین تکلیف معلمان و کادر مدرسه را سنگینتر میکند و امیدواریم با کمک خیرین در هیچ کجای کشور دانش آموزی نباشد که به خاطر نبود امکانات ... ترک تحصیل کند.

 

 

 

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه