ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

عدم وجود زیرساخت های ریلی و هوایی مشکل فعالان اقتصادی

مدیرکل صمت‌ خراسان شمالی گفت: از جمله مشکلات پیش روی فعالان اقتصادی خراسان شمالی را عدم وجود زیر ساخت های مناسب حمل و نقل از جمله حمل و نقل ریلی و هوایی عدم وجود مبادی گذرگاه مرزی است.

به نوشته عصر اترک، حسین حاجی بگلو با اشاره به اینکه ۴۴ کارت بازرگانی در بخش تولیدی و بازرگانی از ابتدای امسال تاکنون برای فعالان اقتصادی استان صادر شده، اظهار داشت: کارت های بازرگانی برای واحد های غیرتولیدی یکساله و برای واحد های تولیدی پنج ساله صادر می شود.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۲۳ کارت بازرگانی دارای اعتبار در این استان وجود دارد، گفت: کارت های بازرگانی در صورت تخلف و یا رفع نشدن تعهد ارزی تعلیق می شوند.

حاجی بگلو افزود: برخی از فعالان بازرگانی استان از سال ۹۷ با سیاست گذاری جدید بانک مرکزی برای تعهدات ارزی حاصل از صادرات همراه نبوده اند و کارت های آنان غیر فعال و هنوز تمدید نشده اند و تا این افراد تعهدات ارزی خود را به بانک مرکزی پرداخت نکنند برای آنان کارت بازرگانی صادر نخواهد شد.

وی با بیان اینکه افراد نباید کارت های بازرگانی خود را به سایر فعالان اقتصادی واگذار کنند، افزود: این واگذاری ممنوع و تخلف است و مشکلاتی از جمله بحث های مالیاتی ایجاد می شود.

مدیرکل صمت استان اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا نیز مشکلاتی برای صادرات و واردات کشور و استان ایجاد کرد چرا که خیلی از کشورها قوانین را سختگیرانه تر کردند که این امر باعث کاهش صادرات شد.

وی از جمله مشکلات پیش روی فعالان اقتصادی استان را عدم وجود زیر ساخت های مناسب حمل و نقل از جمله حمل و نقل ریلی و هوایی عدم وجود مبادی گذرگاه مرزی عنوان کرد و گفت: با این وجود حوزه صادرات استان با کمک فعالان بخش خصوصی و دستگاه ها اجرایی مربوطه به هدف صادراتی خود در سال جاری رسیده است.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه