ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

آبزی پروی ميگو از مهمترین پروژه هایی که دارای کارکرد اقتصادي و اشتغال است

اترک/حسین زاده: مدير كل شيلات گلستان گفت: مجتمع پرورش ميگو گميشان يكي از مهم ترين ترين پروژه هاي اقتصادي استان است و قابليت بسيار زيادي دارد كه فعاليت در اين مجتمع و راه اندازي فاز 2 آن هم از نظر اقتصادي هم از نظر اشتغال زايي تاثير بسزايي در رشد و توسعه استان دارد.

 

مهندس اسماعيل جباري در نشست بررسي پروژه هاي دانش بنيان شيلات تصريح كرد: تكثير و توليد بچه ميگو در داخل استان مي تواند موضوع مهمي بوده كه هم به لحاظ  مديريت بهداشتي و جلوگيري از انتقال بيماري از طريق محموله هاي زنده از ساير مناطق و به ارتقاء ضريب بهداشتي صنعت كمك نمايد و نيز در مديريت بهتر پرورش و  در مباحث اقتصادي و اشتغال نيز موثر باشد.

وي افزود: يكي از موضوعاتي كه به عنوان مسئله اصلي در تكثير ميگو استان مطرح مي باشد نياز به بررسي و ايجاد در پروفايل يوني آب و ايجاد يكسري تعديلات  در نسبت هاي يوني در آن مي باشد است كه مي توان اين معضل را با كمك شركت هاي دانش بنيان  و مشاركت مراكز علمي، دانشگاهي، تحقيقاتي و  فعالين و بهره برداران ميگو مرتفع كرد و در اين زمينه به خودكفايي رسيد.

وي گفت: قطعا اگر بتوانيم در زمينه تكثير بچه ميگو در داخل استان خودكفا شويم، با توجه به عدم اتصال درياي خزر به آبهاي آزاد به افزايش ضريب بهداشتي و جلوگيري از ورود بيماري هاي نوپديد مي توان كمك شاياني نمود.

وي خاطرنشان كرد: يكي ديگر از سياست هاي ما در كنار پرورش ميگو توسعه پرورش ماهيان خاوياري و افزايش مزارع خرد در سطح استان است كه اميدواريم در اين عرصه هم بتوانيم از تجارب شركت هاي دانش بنيان بهره ببريم.

مهندس جباري يادآور شد: با توجه به تاكيدات مقام معظم رهبري مبني بر توليد دانش بنيان اميدواريم امسال بتوانيم با همكاري جوامع تحقياتي، دانشگاهي، مراكز علمي و پارك علم و فناوري استان، با استفاده از تكنولوژي و علم روز گام هاي موثري در فعاليت هاي آبزي پروري برداريم.

مدير كل شيلات گلستان در پايان اذعان داشت: اميدواريم بتوانيم با همفكري و همكاري جامعه دانشگاهي و علمي استان معضلات و چالش هاي موجود در امر آبزي پروري استان را مرتفع سازيم و به اهداف عاليه نظام برسيم.

همچنين در اين جلسه رئيس پارك علم و فناوري استان گفت: ظرفيت هاي زيادي در شيلات استان وجود دارد كه مي توان با شناسايي اكوسيستم شيلاتي و نيازهاي فناورانه آبزي پرروري استان، با همكاري شركت هاي دانش بنيان، قدم هاي بزرگي در زمينه رفع معضلات برداريم.

دكتر غفاري افزود: در استان شركت هاي دانش بنيان متخصص در زمينه آب فعاليت دارند كه مي توانيم با معرفي شركت هاي حوزه آب و هوشمند سازي، زمينه همكاري مشترك با شيلات را فراهم آوريم.

وي در پايان با اعلام آمادگي پارك علم و فناوري استان در زمينه معرفي شركت هاي دانش بنيان و همكاري جهت رفع چالش هاي آبزي پروري استان تصريح كرد: در جلسات و كارگروه هاي مختلف چالش ها و معضلات و همچنين شناخت اكوسيستم شيلات بررسي و چاره انديشي هاي لازم با شركت هاي دانش بنيان و براساس علم روز انجام مي شود.

گفتني است در اين جلسه كه با حضور رئيس پارك علم و فناوري و دبير ستاد اقتصاد دانش بنيان پارك علم و فناوري استان، مدير كل و مشاور مدير كل در زمينه ميگو، معاون آبزي پروري، رئيس اداره حراست، معاون صيد و صيادي، رئيس گروه بهبود و كيفيت اداره كل شيلات گلستان برگزار شد، هر يك از حاضرين و كارشناسان شيلات استان به بيان مسائل و مشكلات حوزه آبزي پرروي استان پرداختند.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه