ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

سیل و زلزله چگونه می‌تواند تبدیل به بحران نشود؟

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد که برای پیشگیری و کاهش تلفات و خسارات ناشی از بحران‌ها باید راهبردهای پیشگیرانه در ساخت‌وسازها مورد توجه قرار بگیرد.

 

به گزارش اترک، محمدحسن نامی درباره اقدامات لازم برای کاهش خسارات ناشی از حوادث طبیعی گفت:‌ وقوع سیل و حتی زلزله می‌تواند تبدیل به بحران و بلا نشود، مشروط به اینکه ساخت و سازهای ما مناسب باشد و استانداردها و اصول در آن رعایت شود. متاسفانه بعضی از تلفات و خسارات ناشی از حوادث به دلیل مسائل دیگری به جز خود سیل و زلزله است. به عنوان مثال در حادثه اخیر سیل امامزاده داوود ساخت و سازهای غیر قانونی چسبیده به امام‌زاده و حتی ساخت و سازهایی در گذر بازارچه که سال‌ها محل عبور آب بوده است مانع عبور آب شده و چون حجم این آب زیاد بود موجب وقوع سیل و تلفات شد. در حالی که اگر ساخت و ساز بر اساس ضوابط انجام شده بود، دیگر این سیل خسارتی برجای نمی‌گذاشت و از محل خود عبور می‌کرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه برای جلوگیری از وقوع حوادث و کاهش تلفات ناشی از وقوع بحران‌های طبیعی باید یک راهبرد کلی و پیشگیرانه در ساخت و سازها اتخاذ شود، گفت: اگر یک راهبرد کلی برای جلوگیری و پیشگیری از این گونه مسائل کوچک اتخاذ شود حوادث تلخ اینچنینی دیگر رخ نخواهد داد و به راحتی قابل پیشگیری خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه باید به جدیت به دنبال این باشیم که هر سازمان وظیفه خود را در این زمینه انجام دهد، گفت: لازم است که هیچ ساخت و سازی در خارج از چارچوب و ضوابط نقشه‌های شهری انجام نشود. هر مقررات و ضوابطی که شورای اسلامی شهرها و همچنین وزارت مسکن، راه و شهرسازی تصویب می‌کنند باید به طور کامل اجرا شود و توجه به همین موضوع تا حد زیادی می‌تواند خسارات ناشی از حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله را کاهش دهد.

نامی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، به موضوع نظارت نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه در طولانی مدت این نظارت‌ها انجام نشده است. در حال حاضر در دولت جدید اراده خوبی برای انجام نظارت‌ها وجود دارد و جلوی ساخت‌وسازهای غیرقانونی و غیرمجاز با همراهی خوب قوه قضائیه گرفته می‌شود.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه