ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

شهرکرد در حسرت آب

پریسا مصیبی دهکردی -شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری استانی کوچک که درگذشته نه‌چندان دور 11 درصد منابع آبی کشور را داشت و سرچشمه سه رود بزرگ کشور است و سخاوتمندانه وظیفه آب‌رسانی به استان‌های فلات مرکزی را انجام می‌دهد اینک در حسرت آب می‌سوزد.

به گزارش اترک، شهرستان شهرکرد 5 روزی است که به علت گل‌آلود شدن چشمه کوهرنگ بزرگ‌ترین منبع آبی خود را ازدست‌داده و با مشکل بی‌آبی مواجه شده و با تانکر آب‌رسانی می‌شود.

این در حالی است که مسئولان از روز پنجشنبه وعده رفع این مشکل را می‌دهند در این رابطه عبدالعلی ارژنگ فرماندار شهرستان شهرکرد از وارد مدار شدن ۱۱ چاه آب کشاورزی خبر داد و گفت: بعد از قطعی آب شهرکرد به علت گل‌آلود شدن آب چشمه کوهرنگ ۱۱ حلقه چاه در شهرکرد شامل ۲ حلقه از فرودگاه، ۳ حلقه از شهرداری و ۶ حلقه از چاه‌های کشاورزی شهرکرد وارد مدار شده و درمجموع دبی ورودی چاه‌ها ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است که بخشی از کسری آب را تأمین می‌کند.

ارژنگ در ادامه بابیان اینکه هم‌اکنون به‌وسیله ۷۰ دستگاه تانکر آب، که از سراسر کشور به شهرکرد اعزام‌شده‌اند کار آب‌رسانی سیار در سطح شهرکرد انجام می‌پذیرد ابراز امیدواری کرد که با این آب‌رسانی سیار و همچنین اضافه شدن آب منبع کوهرنگ بحران را پشت سر خواهیم گذاشت.

مدیرعامل آبفا چهارمحال و بختیاری افزود: نقاطی که آب ندارند احتمالاً به دلیل هوا گرفتگی شبکه است که همکاران ما در حال رفع هواگیری هستند یا اینکه طبقات بالای ساختمان‌ها آب ندارند که شرکت آبفا تأمین‌کننده فشار آن‌ها نیست، زمانی که آب باشد همه استفاده می‌کنند، اما در زمان اضطرار تأمین فشار به عهده صاحب‌ملک است و ما طبق قانون تأمین‌کننده فشار 2 طبقه هستیم.

وی گفت: در 18 نقطه شهر آب‌رسانی سیار با 52 تانکر که از سراسر کشور به استان آمده‌اند در حال انجام است و توزیع آب بسته‌بندی هم انجام می‌شود، همچنین یازده اکیپ از استان‌های مختلف به استان آمده و در حال کار هستند.

محمدی بیان کرد: تعدادی چاه ازجمله چاه‌های دستگاه‌های مختلف مانند شهرداری و فرودگاه وارد مدار شده و فعلاً شرایط رو به پایداری است و اگر مردم صرفه‌جویی کنند شرایط زودتر پایدار می‌شود.

مدیرعامل آبفا چهارمحال و بختیاری تشریح کرد: کدورت چشمه کوهرنگ در حال پایین آمدن است و همکاران مرکز پایش آبفا مستقر هستند و کدورت سنجی می‌کنند، تصفیه‌خانه گردنه خلک نیز آماده است، به‌محض اینکه کدورت به حدی پایین آید که تصفیه‌خانه بتواند کدورت را رفع کند آب وارد تصفیه‌خانه می‌شود و سپس در اختیار مردم قرار می‌گیرد. اینک این سؤال مطرح می‌گردد که آیا ساکنین آپارتمان‌ها جز شهروندان به‌حساب نمی‌آیند؟ آیا زمان دادن مجوز برای ساخت آپارتمان مسئولین ذره‌ای به این قضیه فکر کرده‌اند؟ و تکلیف ساکنین طبقات دوم به بالا چیست؟ آیا مسئولین می‌توانند 4 -5 روز استحمام نکردن در این هوای گرم را تحمل کنند؟ و هزاران سؤال دیگر..

البته باید یادآور می‌گردد تا زمان نگارش این مطلب هنوز محله‌های زیادی از نعمت آب محروم‌اند و طبقات همکف و اول هم آب ندارند.

امیدوارم هرچه زودتر مسئولین فکری به حال این مسئله بکنند چون تداوم این وضعیت تبعات خوبی به دنبال ندارد.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه