ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

لایروبی مسیل‌های پرخطر خراسان‌شمالی نیازمند اعتبار است/وظیفه لایروبی مسیل‌های شهری با شهرداری است

معاونت حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: در خراسان شمالی حدود ۲۲۰۰ کیلومتر رودخانه مهم و حساس داریم و ۶۵۰ کیلومترآن نیاز به لایروبی دارد که ۱۲۶ کیلومتر آن در چند سال گذشته لایروبی شده و مابقی نیازمند اعتبار است.

به نوشته فارس، وحید واسطه با توجه به هشدارهای هواشناسی در زمینه بارندگی در چند استان و وقوع حوادث و فوت چند نفر ازهموطنان درسیلاب‌های اخیر، اظهار کرد: لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌های پرخطر و سیل خیز استان ضروری و نیازمند اعتبار است تا از وقوع حوادث ناگوار و خسارات احتمالی پیشگیری شود.

وی با اشاره به اینکه لایروبی شامل ساماندهی، استخراج و یا جابجایی خاک یا سنگ از دل روخانه و مسیل‌های سیلاب می‌شود، گفت: لایروبی مناطق و مسیل‌های پرخطر در محدوده شهری با شهرداری و خارج از محدوده شهری با آب منطقه‌ای است.

معاونت حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای خراسان شمالی افزود: هر ساله به توجه به رشد نیزارها و نخاله‌هایی که به داخل مسیل‌ها ریخته می‌شود رودخانه‌ها و مسیل‌ها نیازمند لایروبی هستند.

واسطه با اشاره به وجود چندین رودخانه و مسیل در استان که نیازمند لایروبی هستند، اعلام کرد: آب منطقه‌ای با توجه به اعتبارات اختصاص یافته اقدام به لایروبی و ساماندهی رودخانه‌ها و مسیل‌های سیلاب در استان نموده است.

وی در خصوص اقدامات انجام شده توسط آب منطقه‌ای نیز گفت: سال گذشته ازمحدوده نزدیک سمت راست پل معراج تا نزدیک شهرک فرش و تا ابتدای کمربندی که جزء محدوده خارج شهری محسوب می‌شود لایروبی انجام شده و بخش‌هایی نیز امسال لایروبی شده است.

این مقام مسئول در خصوص لایروبی در روستاها نیز بیان داشت: لایروبی و ساماندهی مسیل‌های روستایی که در داخل محدود طرح هادی روستا باشند با بنیاد مسکن است و مکان‌هایی که در محدوده خارج از طرح هادی روستا باشند با آب منطقه‌ای است و در صورت تامین اعتبار انجام خواهد شد.

معاونت حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی در ادامه با بیان اینکه در استان حدود حدود ۲۲۰۰کیلومتر رودخانه مهم و حساس داریم گفت: از این مقدار۶۵۰ کیلومتر نیاز به لایروبی دارد که ۱۲۶ کیلومترآن در چند سال گذشته لایروبی شده و مابقی نیازمند اعتبار است.

وی با توجه به سیلاب‌های اتفاق افتاده در سطح کشور و توده‌های بارندگی افزود: از همشهریان  می‌خواهیم تا از تصرف بستر رودخانه جلوگیری کنند و حدود و حریم بستر رودخانه را رعایت کنند.

واسطه ادامه داد: گاها که چند سال سیل اتفاق نمی‌افتد و بارندگی کمتر می‌شود عده‌ای مبادرت به تصرف بستر رودخانه می‌کنند و این کار باعث می‌شود که گذرگاه عبور سیلاب کاهش پیدا کرده و سرعت آب افزایش پیدا می‌کند و این اقدام موجب بروز خسارت زیاد در سیلاب می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: در صورتی که عدم رعایت حریم رودخانه و تصرف آن باعث بروز خسارت برای افراد دیگری شود، این موضوع بارحقوقی نیز برای متصرفین رودخانه به بار می‌آورد و اگر کسی بابت سیل اراضی‌اش خسارت ببیند می‌تواند از متصرف رودخانه شکایت کند.

وی در انتها بیان داشت: اگر مردم حدود حریم و بستر رودخانه را رعایت کنند و بشر دخالتی در بستر رودخانه نداشته باشد خسارت جدی از سیلاب نخواهیم دید.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه