رئیس اداره حمل و نقل مسافر استان اعلام کرد :
جابهجایی بیش از یک میلیون 488 هزار نفر مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی مازندران
اترک / عباسی نیک: رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران عنوان نمود: از ابتدای سال تا کنون جابجایی یک میلیون و 488 هزار و 237 مسافر در استان انجام که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته14 درصد افزایش داشته است .
مهندس عیسی خادمی اظهار داشت: این میزان جابجایی مسافر در قالب حدود 263 هزار سفر انجام که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 309 هزار سفربوده و شاهد کاهش 14 درصدی هستیم.
وی تصریح کرد : توجه به این نکته ضروری است که افزایش تعداد مسافرین و کاهش سفر ؛ در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل بدلیل کاهش محدودیت های پروتکلهای بهداشتی و افزایش اشغال ظرفیت صندلی ناوگان عمومی بوده است .
رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود: از این تعداد مسافر549 هزار و 881 نفر با وسیله نقلیه اتوبوس ، 326هزار و692 نفر با مینی بوس و 611 هزار و 664 نفر نیز از طریق ناوگان سواری جابجا شده اند .
مهندس خادمی ادامه داد : قبل از صدور بلیط در پیشخوان فروش بلیط ، وضعیت کرونای مسافر را از طریق ارسال کدملی به سامانه سروا (سازمان فنی اطلاعات ایران) استعلام می شود .
وی افزود : فعالیت غیر مجاز سایت ها و اپلیکیشن های اینترنتی درون شهری مانند اسنپ و تبسی و... در بخش حمل و نقل بین شهری موجب بروز مشکلاتی برای هموطنان شده است ، توصیه میگردد از ناوگان حمل و نقل عمومی که دارای مزیتهای فراوانی همچون امنیت سفر ، ناوگان دارای شناسنامه و کارت هوشمند ، ایمنی سفر و رانندگان حرفه ای و... هستند برای جلوگیری از هرگونه مشکل استفاده نمایند .
مهندس خادمی ضمن اعلام این مطلب بر ضرورت رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در جابجایی مسافر تاکید کرد و افزود : سیاست این اداره کل، حمل ایمن مسافران است و در این راستا نظارت مضاعفی بر نحوه عملکرد شرکت ها و ناوگان عمومی انجام می شود .
وی در ادامه خاطر نشان ساخت : در بخش جا بجایی مسافر اقدامات خوبی انجام شده است ، به گونه ای که در حال حاضر بسیاری از خدمات به مسافران اعم از فروش بلیت بر بستر وب به ارائه می گردد و لزوم ارتقای خدمات با توجه به مطالبات مسافران جزو ضروریات ادامه فعالیت در این بخش است .
مهندس خادمی گفت: در سیستم حملونقل زمینی ، شرکتهای مسافربری، رانندگان اتوبوس و خدمه سفر در قبال مسافران خود مسئولیتهایی دارند و موظف به رعایت قوانین و مقررات حمل ونقل هستند .
وی در پایان افزود : مسافران میتوانند هرگونه انتقاد و شکایت خود را از پایانههای مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافر وشرکتهای مسافربری و تاخیر در مبدا و حین سفر بین شهری را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا مورد پیگیری قرار گیرد و درصورت لزوم درکمیسیونهای مربوط به تخلف شرکت ، رانندگان یا مالک وسیله نقلیه رسیدگی گردد .