ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

۲۱ میلیون نفر سوابق بیمه‌ای جامانده دارند

مدیرکل سابق دفتر برنامه‌ریزی اقتصادی و اجتماعی سازمان تامین‌اجتماعی گفت: براساس آمار و اطلاعات موجود در مرکز آمار سازمان تامین‌اجتماعی، اکنون ۲۱ میلیون بیمه شده، سوابق بیمه‌ای جامانده یا بریده شده دارند که برخی از افراد بیمه شده از یک تا پنج سال بیمه خود را به دلایل مختلف پرداخت نکرده‌اند.

 

حسین امیری گنجه در گفت و گویی اظهار کرد: با جمع‌آوری سوابق بیمه‌ای افراد جامانده و پرداخت بخشی از حق بیمه توسط خود فرد بیمه‌شده، طبق اطلاعات و آمار موجود مرکز آمار تامین اجتماعی در سال ۹۷ و ۹۸  با اقدام مهمی همچون پر کردن سوابق بیمه‌ای بیمه‌شدگان، ۶۰ هزار میلیارد تومان برای سازمان تامین اجتماعی درآمدزدایی خواهد داشت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه قانون تامین اجتماعی، قانون اشتغال است باید همه افرادی که به هر دلیلی سوابق جامانده دارند، مشکلات آنها حل شود و بهتر است که سازمان بحث خوداظهاری در این مساله را فراهم کند تا بیمه‌شدگانی که سوابق آنها جامانده یا بریدگی دارد از این خدمت استفاده کنند.

امیری گنجه تصریح کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که در این زمینه موثر خواهد بود این است که سازمان تامین اجتماعی برای این موضوع روش محاسبه‌ای در نظر گیرد تا همه افرادی که سوابق بیمه‌ای جامانده دارند با استفاده از فرمولی تعریف شده از این سوابق خود برای بازنشستگی در آینده استفاده کنند.

 

+ جمع‌آوری سوابق بیمه‌ای کمک به ماندگاری تامین اجتماعی

به گفته وی، در صورتی که سوابق بریده بیمه‌شدگان جمع‌آوری شود ضمن اینکه از نظر اقتصادی و افزایش منابع سازمان تامین اجتماعی موثر خواهد بود، نگاه اقتصادی به این قضیه نیز می‌تواند در افزایش منابع سازمان هم تاثیر بسزایی داشته باشد و چون سازمان تامین اجتماعی سازمانی اقتصادی و اجتماعی است به ماندگاری این سازمان بیمه‌گر هم کمک خواهد شد.

امیری گنجه معتقد است سازمان تامین اجتماعی می‌تواند براساس فرم خوداظهاری و تعریف فرمولی خاص، شرایطی را در قانون فراهم کند تا افراد بیمه شده بتوانند ضمن تکمیل سوابق بیمه‌ای و بریدگی سوابق خود، برای کمک به منابع سازمان و تکمیل فرایند بیمه‌ای افراد نیز گامی برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: جمع‌آوری این سوابق افراد بیمه شده برای سازمان تامین اجتماعی درآمدزادیی ایجاد خواهد کرد و با سازوکاری که تامین اجتماعی می‌تواند فراهم کند، تکمیل فرایند سوابق بیمه‌ای افراد بیمه شده در تامین منابع سازمان نقش جدی دارد و حتی می‌توان بخشی از درآمد سازمان را از همین بریدگی سوابق ایجاد کرد.

 

+ تامین اجتماعی نگاه بهتری به جمع‌آوری سوابق بیمه‌ای جامانده داشته باشد

مدیرکل سابق دفتر برنامه‌ریزی اقتصادی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: اکنون طرحی مانند بیمه فراگیر خانواده ایرانی در بخش حرف و مشاغل آزاد برای زنان خانه‌دار و دانشجویان در سازمان تامین اجتماعی در حال اجراست، باید گفت که اگر بزرگترین سازمان بیمه‌گر اجتماعی به دنبال جذب بیمه شده با پرداخت ۱۲ درصد حق بیمه است، از طرفی دیگر تامین اجتماعی این افرادی که سوابق بیمه‌ای بریده دارند به عنوان بیمه شده ۳۳ درصدی را از دست می‌دهد.

وی اضافه کرد: اگر سازمان تامین اجتماعی نگاه بهتری به تکمیل فرایند سوابق بیمه جامانده افراد باشد، حتی می‌توان این مساله را به خوبی دید که بخشی از مشکلات سازمان به ویژه در تامین منابع حل شود زیرا معتقدیم اگر بیمه‌شده‌ای که سوابق جا مانده دارد در قالب دستورالعمل و سازوکارهای اساسی و با شرایطی خاص دیده شود، می‌توان در بازه سه تا پنج سال، براساس فرم خوداظهاری و دستورالعمل خاص منابع درآمدی خوبی برای سازمان تامین اجتماعی داشته باشد و حتی خود افراد بیمه‌شده نیز از مزایای آن بهره‌مند شوند.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه