ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

امکان اهدای خون در روستاها فراهم شود

مدیر عامل سازمان انتقال خون گفت: برای پایداری و استمرار ذخایر خون در کشور باید از ظرفیت همه مناطق کمک گرفت و امکان اهدای خون برای جمعیت روستایی نیز فراهم شود.

 

به گزارش اترک از سازمان انتقال خون، مصطفی جمالی افزود: جمعیت روستایی، بسیار مهم است و از سویی ایجاد ساختمان در هر روستا نیز توجیه منطقی ندارد؛ بنابراین بهترین راه برای بهره‌مندی از مشارکت این قشر موثر کشور در اهدای خون، راه‌اندازی اتوبوس‌های خون‌گیری است. باید برای راه‌اندازی اتوبوس‌های سیار خون‌گیری از سال‌های گذشته اقدامات لازم انجام می‌شد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران مهم‌ترین شاخص در تصمیم‌گیری های سازمان انتقال خون  را  میزان ذخایر خون عنوان کرد و گفت: در گذشته میزان ذخایر خون پنج روز در نظر گرفته می شد اما در سه ماه اخیر میانگین کشوری به حدود ۱۰ روز رسیده است.

جمالی با اشاره به اینکه کوچکترین مشکلی در تامین خون مورد نیاز بیماران خاص در چند ماه اخیر وجود نداشته است افزود: مهم‌ترین کار سازمان انتقال خون برای این افراد که مرتب به آن‌ها خون تزریق می‌شود، فراهم کردن کیسه‌های فیلتردار است تا خون سالم برای آن‌ها تهیه شود.

وی تصریح کرد: البته آزمایش‌های اختصاصی نیز باید برای این افراد راه‌اندازی شود تا سلامت خونی که به آنها تزریق می‌شود به‌ حد اعلا برسد و این مسئله نیازمند اعتبار است.

به گزارش اترک، نیاز به خون یک نیاز همیشگی  است و هیچ جایگزینی برای خون تا کنون نیامده است. برخی بیماران به طور مستمر نیازمند به دریافت خون و فرآورده‌های خونی هستند و در کنار آن مادران باردار که منتظر تولد نوزاد هستند و بیماران در معرض اعمال جراحی به خون نیاز دارند و سازمان انتقال خون تنها متولی تامین خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز آنهاست، تا در هرزمانی خون و فرآورده های آن را  با بالاترین کیفیت تامین کند.

حداقل سن قابل قبول برای اهدای خون ۱۸ سال تمام و حداکثر سن ۶۰ سال تمام است همچنین حداکثر سن برای اولین اهدای خون ۶۰ سال است و برای دفعات بعدی، سن اهداکننده مستمر (با سابقه حداقل ۲ بار اهدای خون در سال) حداکثر ۶۵ سال است و خانم ها هر چهار ماه یک بار و درسال در مجموع ۳بار و آقایان هرسه ماه یک بار و در مجموع ۴بار در سال می توانند خون اهدا کنند، اهدای خون درایران کاملا داوطلبانه است و سالانه در کشور بیش از دومیلیون نفر خون اهدا می کنند.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه