ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

مسئولی در آموزش و پرورش حق مدرسه داری ندارد

رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: مدیران دولتی باید بین مدرسه داری و مسئولیت یکی را انتخاب کنند.

به گزارش اترک، احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در برنامه ای با موضوع شهریه مدارس غیردولتی؛ گفت: در دولت فعلی اقداماتی برای راه اندازی مدارسی داریم که تنها به میزان هزینه خود از خانواده‌ها شهریه دریافت کنند.

محمودزاده افزود: اخیر نهادها و مؤسسات فرهنگی متعددی اقدام به راه اندازی مدارس غیرانتفاعی نمودند که در دغدغه آنها بحث تعلیم و تربیت دانش آموزان است؛ با تفاهم نامه‌هایی که با این مؤسسات امضا کردیم جمعیتی از دانش‌آموزان مدارس را به این مؤسسات در سراسر کشور انتقال می‌دهیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش اظهار کرد: در ۵ استان دانشگاه علوم قرآنی اقدام به ثبت‌نام دانش‌آموزان نمودند؛ دانشگاه ظرفیتی را ایجاد کرده است که در سال‌های قبل چندان برای تربیت دانشجو به کار گرفته نشد لذا از این ظرفیت برای آموزش دانش آموزان قرآنی استفاده می‌شود. سال بعد تعداد استان‌های فعال در این زمینه افزایش خواهد یافت.

محمودزاده با بیان اینکه در سند تحول دولت مدارس غیر دولتی بدون سودبری شخصی در نظر گرفته شده است گفت: در گذشته چنین طرح وجود داشته است اما در این دولت تلاش می‌کنیم این مدارس تکثیر یابد. در هفته آینده یک مدرسه در خوی و در آینده‌ای نزدیک در مشهد هم از این مدل مدارس افتتاح خواهد شد. خیری که در مشهد تاکنون ۶۰ مدرسه افتتاح کرده است برای اولین بار از وی خواستیم مدرسه داری هم داشته باشد.

وی با بیان اینکه این مدارس نفع شخصی ندارند؛ گفت: این مدارس تنها به میزان هزینه‌های خود از والدین و خانواده‌ها شهریه دریافت می‌کنند. در دو سال آینده در تلاشیم ۲۰۰۰ مدرسه با این شیوه مدیریت شوند و بیشتر تمرکز ما و روی مدارس متوسطه اول و دوم و هنرستان‌های فنی حرفه‌ای است.

وی با اشاره به وجود تعارض منافع در آموزش و پرورش گفت: اینکه هیچ‌کس از مدیران مناطق استان‌ها و مدیران کل در آموزش و پرورش نباید صاحب مدرسه باشد به جهت جلوگیری از همین تعارض منافع است آنان باید بین مدرسه داری و مسئولیت یکی را بپذیرد تا این لحظه آماری که داریم این است که تلاش کردیم ۱۰۰% این موضوع اتفاق بیفتد و مدیرانی که مدرسه غیرانتفاعی داشتند مدرسه خود را واگذار کردند.

وی در پاسخ به این سوال که چند درصد از مدیران آموزش و پرورش فرزندان خود را در مدارس غیردولتی ثبت نام می‌کنند گفت: عدد و آمار دقیقی نداریم ولی فکر می‌کنیم تعداد زیادی از مدیران نباشند که فرزندان خود را در مدارس غیر دولتی ثبت نام کرده باشند؛ مدارس غیر دولتی فقط کیفیت بالاتری ندارد؛ گاهی یک مؤسسه به صورت تجمیعی همه آموزش‌ها و خدمات را متمرکز انجام می‌دهد و به همین خاطر برخی مدیران فرزندان خود را در این مدارس ثبت نام می‌کنند این مدارس هم فقط ۳ درصد مدارس کشور را تشکیل داده و عمدتاً در تهران هستند.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه