ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

وزیر کشور :

لزوم تقویت کنترل قیمت کالاهایی که ارز ترجیحی دریافت نمی‌کنند

وزیر کشور با اشاره به برگزاری جلسه معاونین اقتصادی استانداری‌های سراسر کشور، از بررسی اقدامات موثر در حوزه کنترل قیمت‌ها و تنظیم بازار در این جلسه خبر داد.

 

به گزارش اترک، احمد وحیدی در حاشیه برگزاری جلسه معاونین اقتصادی استانداری‌های سراسر کشور، اظهار کرد: جلسه‌ای با معاونین اقتصادی استانداری‌های سراسر کشور داشتیم به اضافه کمیته اقدام مشترک که از برگزاری این جلسه چند هدف را دنبال می‌کردیم که مهم‌ترین آن کنترل قیمت و تنظیم بازار بیشتر بود که در راستای برگزاری این جلسه معاونین اقتصادی استانداری‌ها در جریان اقدامات در مسیر تحقق این کنترل قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: همچنین گزارش‌هایی از آنچه که در سطح استان‌ها در راستای تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها انجام شده است ارائه و از سوی دیگر از وزارتخانه‌های مختلف با حضور نمایندگان‌شان نیز آخرین اطلاعات ارائه خواهد شد و در خصوص اقدامات مورد نیاز بحث و بررسی انجام می‌شود.

وحیدی تاکید کرد: امیدواریم با برگزاری این جلسه تبادل آمار و اطلاعات و همچنین بحث در مورد اقدامات مورد نیاز در سطح استان‌ها، شاهد کنترل قیمت‌ها در سراسر کشور به صورت قوی‌تر باشیم.

وزیر کشور ادامه داد: در این جلسه سایر موضوعات اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

 

+ استانداران بر قیمت‌گذاری خدمات و کالاهای استانی نظارت کنند

وحیدی در نشست مشترک اعضای کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار ملی، استانی و شهرستانی، مسایل اقتصادی را اولویت جدی کشور دانست و تاکید کرد: در همین راستا، مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها کار بزرگی است که باید با سلامت از این مرحله عبور کنیم.

وی افزود: لازمه تحقق مناسب طرح مردمی سازی یارانه ها، جلب اعتماد عمومی است که باید فعالان و نخبگان در فضای رسانه ای درباره اهمیت آن صحبت کنند.

وزیر کشور، مهم ترین مزیت طرح مردمی سازی یارانه‌ها را تقویت فضای دانش‌بنیانی و خودکفایی دانست و خاطرنشان کرد: در این طرح، تولید داخل تقویت شده است.

دکتر وحیدی به نگرانی مردم از افزایش قیمت ها هم اشاره کرد و گفت: باید کنترل بر کالاهایی که ارز ترجیحی دریافت نمی کردند اما گران شده اند، تقویت شود. نگرانی اصلی مردم افزایش کالایی است که ارتباطی با ارز ترجیحی نداشتند و بی دلیل قیمت آنها افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: در سطح استانی،تعیین قیمت خدمات و کالاها با استانداران است و باید نظارت لازم را برای قیمت‌گذاری صحیح و عادلانه داشته باشند. قیمت متعادلی که هم به نفع تولید کننده و هم به نفع مصرف کننده باشد.

وزیر کشور با بیان اینکه مشخص کردن قیمت آرد و نان هم در اختیار استانداران است، تاکید کرد: اقدام استانداران برای جلوگیری از خروج آرد از مسیرهای طبیعی وعرضه خارج از رنجیره، امری ضروری است.

دکتر وحیدی اظهار کرد: اگر کنترل قیمت به خوبی انجام نشود و مردم احساس آشفتگی کنند، مسیر حرکت اصلاح اقتصادی، کند خواهد شد.

وی اضافه کرد: تقویت فرایند سرمایه گذاری، کمک به رفع مشکلات واحدهای تولیدی و مراقبت از شاخص توسعه، وظایف معاونان اقتصادی استانداری ها است که باید با استفاده از نظرات نخبگان، استان را به سمت توسعه همه جانبه سوق دهند.

وزیر کشورهمچنین اعلام کرد به دنبال احیای صندوق توسعه پیشرفت استانی هستیم تا با تجمیع منابع و امکانات، فرایند توسعه استان‌ها با شتاب بیشتری انجام شود.

 

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه