ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

خانه‌های استیجاری با ملکیت شهرداری تهران در اختیار مردم قرار می‌گیرد

شهردار تهران با اشاره به اینکه امروز مشکلات متعددی در تهران وجود دارد و برنامه‌هایی برای کاهش این مشکلات داریم گفت: بزرگ‌ترین مشکل امروز ما در تهران " مسکن" است. بالغ بر ۵۱ درصد تهرانی‌ها در مسکن استیجاری سکنی دارند و یک حقوق بگیر برای اجاره یک مسکن ۷۵ متری در تهران باید ۶۵ درصد حقوق خود را کنار بگذارد و تقریباً بعد از ۶۶ سال می‌تواند یک خانه محدود خریداری کند.

به گزارش اترک، علیرضا زاکانی در سخنرانی پیش از خطبه دیروز نمازجمعه تهران، ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت زهرا (س) و امام علی (ع) و همچنین گرامیداشت سالروز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: در یک نگاه کلی انقلاب اسلامی اثرات جدی خودش را در سراسر جهان برجای گذاشت؛ دشمنان تلاش کردند که انقلاب را به زیر بکشند، اما ناکام ماندند.

 

+ مسکن؛ بزرگ‌ترین مشکل تهران

شهردار تهران با اشاره به اینکه امروز مشکلات متعددی در تهران وجود دارد اظهار کرد: بزرگ‌ترین مشکل امروز ما در تهران " مسکن" است. بالغ بر ۵۱ درصد تهرانی‌ها در مسکن استیجاری سکنی دارند و یک حقوق بگیر برای اجاره یک مسکن ۷۵ متری در تهران باید ۶۵ درصد حقوق خود را کنار بگذارد و تقریباً بعد از ۶۶ سال می‌تواند یک خانه محدود خریداری کند.

زاکانی افزود: در راستای کاهش مشکلات حوزه مسکن، قرارگاه مسکن را ایجاد کردیم. تهران مبتنی بر نیاز افرادش، با کمبود یک میلیون واحد مسکونی روبه روست. قریب به ۱۰ میلیون نفر در تهران ساکن هستند و بعد خانوار ۲.۹ نفر است. حدود یک میلیون کمبود داریم که در دستورکار قرار گرفته است. ما به عنوان شهرداری نمی‌توانیم خودمان را در حاشیه و در کنار ببینیم و در خدمت مرد هستیم.

 

+ مشوق‌های شهرداری برای ساخت مکسن در بافت فرسوده

وی با اشاره به درنظرگرفتن مشوق‌هایی برای ساخت و ساز که یکی از آنها آخر همین هفته ابلاغ شد گفت: بر این اساس در بافت فرسوده، یک تا دو طبقه تشویقی در جهت ساخت، توسعه و آبادانی شهر در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد که این کار را از مسیر قانونی کمیسیون ماده ۵ تصویب و ابلاغ کردیم و گره از زندگی مردم گشوده شد.

شهردار تهران ادامه داد: علاوه براین وعده داده بودیم صدور پروانه را به کمتر از ۶۰ روز برسانیم. اکنون بین ۵۰ تا ۱۵۰ روز در مناطق مختلف تهران، زمان صدور پروانه‌ها را کاهش دادیم.

زاکانی به کمک برای ساخت ۱۸۰ واحد مسکونی در ۲۲ منطقه تهران اشاره کرد و گفت: یک کار جدی را در این زمینه شاهدیم، بخشی از این کار امسال شروع شده، بخشی در حال قرارداد است و خبرهای خوشی را خواهیم داشت.

 

+ شهرداری خانه‌های استیجاری با ملکیت شهرداری در اختیار مردم می‌گذارد

وی با بیان اینکه یکی دیگر از عرصه‌های حضور ما، حوزه منازل استجاری است گفت: شهرداری نمی‌تواند چشمش را بر نیاز مردم ببندد و اراده کرده است که به کمک مردم بیاید و خانه‌های استیجاری را با ملکیت شهرداری در خدمت شما مردم قرار بدهد.

شهردار تهران ادامه داد: بناداریم شهر را برمدار دیگر و برای آینده ۱۰ ساله بسازیم. در حوزه حمل و نقل اساس کارمان را بر انسان محوری و توسعه پیاده‌راه‌ها و بعد در کوتاه مدت توسعه اتوبوسرانی و تاکسیرانی گذاشتیم. در تلاش هستیم امسال بر آمار ۲۲۵۰ اتوبوس، ۳۳۵۰ اتوبوس دیگر اضافه کنیم و در پایان سال مردم شاهد رشد ۱۵۰ درصدی در حوزه ناوگان اتوبوسرانی باشند.

 

+ راه‌اندازی ۱۲ ایستگاه مترو تا پایان سال

زاکانی به اقدامات انجام شده برای توسعه متروی تهران نیز اشاره و عنوان کرد: تا پایان سال ۱۲ ایستگاه مترو راه اندازی خواهد شد. با پیگیری و مشارکت سرمایه‌گذاران و مجموعه امکانات شهر، تلاش ما این است که تا پایان پنج سال راه ۲۰ ساله که در سند حمل و نقل تهران برای مترو دیده شده بود را با تکمیل ۱۱ خط مترو و ۳۲۵ ایستگاه مترو به سرانجام برسانیم.

وی تصریح کرد که اگر امروز از هوای ناپاک و ترافیک بیزاریم راه برون رفت از آن سرمایه گذاری در حمل و نقل عمومی است.

شهردار تهران از آغاز فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای ساخت دو بزرگراه و یک مجموعه آزادراهی طی امسال خبر داد و گفت: نخست مجموعه یادگار امام و بعد از آن بروجردی تا جاده ساوه در غرب تهران و دوم تونل شهید متوسلیان است که هفته قبل مجوزش برای شروع کار صادر شد که از انتهای شهید صیاد تا آزادگان و بعد هم آزادراه شهید شوشتری از ادامه رستگار تا یاسینی؛ که خود همین شهید شوشتری ۵.۵ درصد از بار ترافیکی شرق و ۱.۵ درصد از بارترافیکی کل تهران را کاهش خواهد داد.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه