ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

واکنش سازمان هواپیمایی به اطلاعیه سازمان حمایت

ایرلاین‌ها گرانفروشی نکردند

درپی اطلاعیه سازمان حمایت درباره برخورد با دو شرکت هواپیمایی به دلیل افزایش غیرقانونی قیمت بلیت هواپیما، سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی اعلام کرد: این مساله ربطی به گرانفروشی ندارد و تنها یکسان‌سازی صورت گرفته است.

 

 

هفته گذشته سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اعلام کرد که با توجه به گزارش‌های رسیده مبنی بر افزایش نرخ بلیط هواپیما در چند روز اخیر از سوی تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی در برخی از مسیرهای پروازی داخلی، طی بررسی‌های انجام شده مشخص شد تغییرات ایجاد شده در نرخ‌های بلیط از سوی دو شرکت هواپیمایی و بدون هماهنگی با ستاد تنظیم بازار صورت گرفته است.

 بنابراین ضمن جلب توجه کلیه شرکت‌های هواپیمایی به رعایت ضوابط، تاکید می‌شود با هرگونه افزایش قیمت که مراحل قانونی را طی نکرده و به تایید ستاد تنظیم بازار نرسیده باشد، مطابق ضوابط برخورد خواهد شد.

حسن خوشخو، سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری، در این باره اظهار کرد: این مساله ارتباطی با گرانفروشی ندارد اما در زمان تصویب و تایید نرخ‌نامه اخیر برای نرخ هواپیما برخی از مسیرهای خاص در برخی از مناطق کشور بنا به ملاحظات اجتماعی و اقتصادی با قیمت کمتری در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: برای تعیین قیمت بلیت هواپیما نرخ هر صندلی را به ازای هر ساعت پرواز تصویب کردیم و همواره قیمت بلیت هواپیما براین اساس محاسبه و تصویب شده است.

سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: به عنوان مثال اگر نرخ هر ساعت پرواز برای یک صندلی ۱۰۰۰ تومان تصویب شده است برای برخی از شهرستان‌ها برای حمایت از مردم و رونق صنعت هوانوردی در آن مناطق ۸۰۰ تومان تعیین شد اما درگذر زمان براساس میزان تقاضای موجود و کاهش عرضه شرکت‌های هواپیمایی تمایل کمتری برای پرواز به این شهرها دارند. براین اساس مکانیزم تعیین بلیت هواپیما در این شهرها با دیگر مناطق کشور یکسان‌سازی شده است.

خوشخو با بیان این‌که براساس قانون برنامه پنجم تعیین نرخ بلیت هواپیما، آزاد سازی شده و در شورای عالی هواپیمایی نرخ محاسبه شده از سوی انجمن شرکت‌های هواپیمایی مورد تایید قرار می‌گیرد، ادامه داد: اگر قرار باشد نرخ بلیت هواپیما در مسیرهایی تغییر کند یا افزایش یابد باید با اطلاع سازمان هواپیمایی کشوری و تایید در شورای عالی هواپیمایی باشد اما دراین مورد افزایش غیرقانونی قیمت یا گرانفروشی صورت نگرفته است.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه