ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

راهکارهایی برای کاهش مواد قندی در رژیم غذایی

 

مواد قندی یکی از دلایل اصلی دیابت و چاقی در انگلیس است و برای بسیاری از افرادی که تمایل به مصرف این مواد دارند، کاهش یا حذف آن از رژیم غذایی دشوار است. یک متخصص ساده ترین راه ها برای کاهش مصرف مواد قندی را بررسی کرده است.

به گزارش اترک، بسیاری از غذاهای روزمره که ما مصرف می کنیم دارای مواد قندی افزودنی است که می تواند انتخاب یک سبک زندگی سالم را دشوار کند. به مواد غذایی مانند نان، ماکارونی یا حتی سوپ، مواد قندی افزوده می شود تا طعم و ماندگاری آنها بهبود پیدا کند اما چند راهکار ساده برای کاهش مصرف مواد قندی در رژیم غذایی وجود دارد.

کاهش مصرف این نوع ماده خوراکی مهم است زیرا از نظر متخصصان تغذیه، رژیم‌های غذایی حاوی قند بالا به‌عنوان عاملی جدی در افزایش چاقی نسبت به چربی‌های اشباع شده است.

 

روزنامه میرور به برخی از راهکارهای موثر در کاهش مواد قندی مصرفی اشاره کرده است:

- خواب کافی در طول شب: درست مانند نوشیدن میزان آب بیشتر، خواب با کیفیت بیشتر می تواند تاثیر زیادی بر سلامت جسمی و روانی ما داشته باشد و حتی به تنظیم نحوه فرآوری قند در بدن کمک می کند. در مطالعه انجام شده روی بیش از ۴۰۰۰ نفر که میزان خواب شبانه آنها گزارش شد، مشاهده شد: افرادی که کمتر از شش ساعت می خوابند، دو برابر بیشتر احتمال دارد که دارای سلول هایی باشند که حساسیت کمتری به انسولین دارند. خواب خوب شبانه به بدن کمک می کند تا بدون افزودن مواد قندی به قهوه یا مواد غذایی وعده صبحانه بدن را برای فعالیت روزانه آماده کنید. گاهی اوقات تنها کاری که برای کاهش میل به مصرف شکر باید کرد این است که عادت خواب اصلاح شود.

- جایگزین های کم یا بدون قند پیدا کنید: تا حد زیادی ساده ترین تغییری که می توان در رژیم غذایی ایجاد کرد این است که به طور پیش فرض جایگزین های حاوی مواد قندی پایین مصرف کرد که برای اکثر مواد غذایی روزانه موجود است.

- کاهش مصرف مواد دارای نشاسته: مصرف نه تنها ذرت بلکه همه سبزیجات حاوی نشاسته که از کربوهیدرات‌های پیچیده به کربوهیدرات‌های ساده (قند) تجزیه می‌شوند باید کاهش یابد. این شرایط به این معنی است که اگر می‌خواهید قند مصرفی را کنترل کنید، باید از نخود فرنگی، هویج، ذرت، سیب زمینی شیرین و لوبیا پرهیز کرد.

- دقت در جدول ارزش مواد غذایی: برچسب گذاری مواد غذایی طی سالهای گذشته به سرعت انجام شده و ضروری است تمام قندهای موجود و افزوده شده به محصولات غذایی روی آن ذکر شوند. این بدان معناست اگرچه یافتن محصول غذایی حاوی میزان شکر صفر دشوار است اما همچنان می توان سالم‌ترین انتخاب ممکن را داشت.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه