ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

دستگیری کلاهبرداران فروش سوالات تقلبی کنکور

 

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از دستگیری ۲ کلاهبردار خبر داد که سوالات، تجهیزات پیشرفته ارتباطی پنهان و ابزار تقلب می‌فروختند.

به گزارش اترک از پلیس، سرهنگ داود معظمی گودرزی با اشاره به دستگیری ۲ کلاهبردار سوالات تقلبی اظهار کرد: در رصد و پایش فضای مجازی و در اجرای طرح برخورد با کلاهبرداران اینترنتی در پوشش ادعای فروش سوالات کنکور ۱۴۰۱ و امتحانات نهایی چندین کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرامی در این باره مشاهده و مورد پیگیری ویژه قرار گرفت.      

این مقام مسئول افزود: افسران سایبری پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و متوجه شدند پنج کانال و صفحه که در مجموع بیش از ۵۰ هزار نفر دنبال کننده دارند، ضمن ادعای فروش سوالات امتحانات نهایی و کنکور، تجهیزات پیشرفته ارتباطی را نیز با عنوان ابزار تقلب با قیمت‌های گزاف در این کانال‌ها می‌فروشند.

گودرزی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با بررسی‌های تخصصی و اقدامات فنی ۲ ادمین اصلی این کانال‌ها را شناسایی و پس از احراز هویت این افراد و تشریفات قضایی در یک اقدام غافلگیرانه این شیادان را در محل اختفای خود دستگیر کردند.

وی اظهارداشت: در بررسی محل دستگیری این افراد، تعداد زیادی دوربین مخفی در انواع مختلف (خودکار، فلش و پریز) و هندزفری نامرئی کشف شد و متهمان به همراه تجهیزات کشف شده به پلیس فتا منتقل شدند.

گودرزی با اشاره به اینکه این تجهیزات با توجه به ساختار خود علاوه بر استفاده در اقدامات نامتعارف و با مقاصد خاص، جان افراد را به خطر می اندازد افزود: سلامت مردم خط قرمز پلیس است و افرادی که با اقدامات فرصت‌طلبانه و مجرمانه خود این خط قرمز را زیر پا بگذارند با برخورد قاطع پلیس مواجه خواهند شد.

رئیس پلیس فتا تهران به شهروندان توصیه کرد به تبلیغات فریبنده و دروغین افراد فرصت‌طلب در فضای مجازی توجه نکنند و هرگونه موارد مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir اطلاع‌رسانی کنند.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه