ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

روزهای آرام کرونایی در ایران

کرونا در ایران در شرایط کنترل است؛ بعد از گذراندن روزهای سیاه مرگ‌های ۵۰۰‌تایی و ۷۰۰ تایی ناشی از این بیماری، حالا شاهد تک‌رقمی شدن فوتی‌ها در کشورمان هستیم؛ هرچند که حتی یک مرگ نیز زیاد است و با همین آمارهای کنترل شده امروز هم خانواده‌های زیادی روزانه عزادار می‌شوند، اما باید پرسید چه شد که کرونا در ایران کنترل شد و در عین حال چه باید کرد تا پاندمی قرن برای همیشه مهار شود؟

به گزارش اترک، تاکنون شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان به ۵۲۰ میلیون و ۴۰۶ هزار و ۱۰۰ نفر رسیده است. مرگ شش میلیون و ۲۸۶ هزار و ۷۳۴ نفر بر اثر این بیماری تأیید شده و ۴۷۴ میلیون و ۹۷۱ هزار و ۸۵۸ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.

 

+ ۳ کشور صدرنشین کرونایی

در عین حال بر اساس آمارهای رسمیِ همه‌گیری کرونا، آمریکا با بیش از ۸۴.۱ میلیون مبتلا و بیش از یک میلیون قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد و هند نیز با آمار بیش از ۴۳.۱ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار گرفته است. همچنین آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۳۰.۶ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.

در اروپا نیز فرانسه با ثبت بیش از ۲۹.۱ میلیون مبتلا هم اکنون رکورددار ابتلا در قاره سبز و چهارمین کشور با بیشترین آمار بیمار کرونایی در جهان است. همچنین روسیه با گذشتن از آمار ۳۷۷ هزار قربانی، هم اکنون بالاترین رقم مرگ و میر کرونایی را در بین کشورهای این منطقه دارد و در جهان نیز چهارمین کشور با بالاترین نرخ فوتی‌های این بیماری است.

 

+ شهر "پر خطر" کرونایی در ایران نداریم

این درحالی است که در ایران وزارت بهداشتی‌ها و متخصصان حوزه سلامت از مدیریت و کنترل کرونا سخن می‌گویند؛ گفته‌ای که البته خلوتی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، کاهش آمار شناسایی روزانه مبتلایان، بیماران بستری و کاهش مرگ‌ومیر و همچنین تعطیلی بخش‌های کرونا در برخیی از بیمارستان‌ها، شاهد آن است.

بر همین اساس هم آخرین نقشه رنگ‌بندی کرونایی کشور که از سوی وزارت بهداشت منتشر شده است، هم اکنون هیچ شهری در وضعیت قرمز و نارنجی قرار نداشته و ۲۵۹ شهر در وضعیت زرد و ۱۸۹ شهر در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند. بنابراین با توجه به نقشه رنگ‌بندی کرونایی در کشور، اکنون هیچ شهر پرخطری از نظر شیوع و بروز کرونا نداریم و می‌توان اعلام کرد که پاندمی قرن فعلا در ایران کنترل شده است.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه