ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

معاون سیاسی وزارت امور خارجه:

سیاست تعامل منطقه‌ای ایران، سیاست راهبردی است

علی باقری کنی گفت: سیاست تعامل و همکاری منطقه‌ای ایران، نه به عنوان یک تاکتیک مقطعی، بلکه به عنوان یک سیاست راهبردی است.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه در دیدار با در دیدار با معاون وزیرخارجه قطر با تاکید بر سیاست تعامل و همکاری منطقه‌ای ایران، نه به عنوان یک ”تاکتیک مقطعی“، بلکه به عنوان یک ”سیاست راهبردی“ گفت: پایداری سیاست همسایگی در منطقه مبتنی بر همگرایی و نزدیکی کشور‌های منطقه با یکدیگر و ایستادگی در برابر مداخلات بیگانگان است و این دو رکن به صورت هم‌افزا عمل کرده و موجب تولید قدرت درون‌زا در کشور‌های منطقه خواهد شد.

به گفته علی باقری کنی، نباید اجازه داد بیگانگان برای مشروع‌سازی سیاست‌های سلطه‌گرایانه خود در منطقه از پوشش اختلاف در منافع ملی کشور‌های منطقه سوءاستفاده کنند.

احمد الحمادی دبیر کل وزارت خارجه قطر نیز در این دیدار با اشاره سفر موفقیت آمیز رئیس جمهور کشورمان به دوحه و دیدار آتی امیر قطر از ایران و تشکیل کمیته رایزنی‌های سیاسی، مناسبات دو کشور را گسترده و عمیق دانست و گفت دولت قطر توسعه و گسترش همکاری دوجانبه و انجام رایزنی‌های سیاسی منطقه‌ای با جمهوری اسلامی ایران را ارزش افزوده‌ای برای تحقق صلح و ثبات در منطقه می‌داند.  

معاون وزیرخارجه قطر ضمن اشاره به پیشینه روابط مستحکم ایران و قطر در سطوح مختلف مردمی و دولتی که به قبل از برقراری روابط دیپلماتیک دو کشور نیز بازمی‌گردد، گفت: ریشه‌های پیوند‌های دوستانۀ طرفین به حدی نیرومند است که هیچ حادثه‌ای در طول تاریخ روابط نتوانسته خللی به آن وارد نماید و این الگوی رابطه می‌تواند در میان کشور‌های منطقه و دیگر کشور‌ها عرضه شود و چند سال قبل و در زمان تحریم قطر از سوی برخی کشور‌های منطقه، این جمهوری اسلامی ایران بود که همکاری و کمک‌های صمیمانه‌ای با قطر داشت.  

در زمانی که قطر از سوی کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس مورد تحریم قرار گرفتریا، ایران مرز هوایی خود را بر روی پرواز‌های شرکت‌های هوایی قطر بازگذاشت و با ارسال ۵ فروند هواپیمای حامل مواد غذایی به این کشور، اقتصاد قطر را از فروپاشی نجات داد.

 ایران همچنین اعلام کرد که سه بندر بوشهر، بندرعباس و بندر لنگه را دراختیار قطر قرار خواهد داد و اجازه می‌دهد کشتی‌های قطری از حریم دریای ایران استفاده کنند.

ایران و قطر از دیرباز تاکنون حسن همجواری و روابط بسیار دوستانه‌ای داشته‌اند و از زمان تاسیس قطر، رفت‌و‌آمد‌ها و روابط بازرگانی بین دو کشور همیشه برقرار بوده‌است. به همین دلیل تهران و دوحه همیشه تلاش داشته‌اند تا روابط اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی خود را با یکدیگر گسترش دهند.

این روابط همچنان ادامه داشت تا اینکه پس از ۱۱ سال از آخرین سفر رئیس‌جمهوری ایران به این کشور، در سفر حجت‌الاسلام رئیسی به دوحه که با استقبال رسمی امیر قطر هم همراه بود، توافقنامه‌هایی افتصادی به ویژه در حوزه دریایی به امضا مقامات دو کشور برسد.

در ادامه این سیاست همکاری دوجانبه میان تهران و دوحه قرار است امیر قطر نیز در پاسخ به سفر رئیس جمهور کشورمان به ایران سفر کند.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه