ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

«نی‌لبک» صداوسیما برای موسیقی اقوام

رادیو صبا در برنامه موسیقی محور «نی‌لبک» به معرفی موسیقی اقوام مختلف ایران می‌پردازد.

«نی لبک» برنامه موسیقی محوری است که هر روز با پخش موسیقی و گفت‌وگو درباره آن به معرفی این هنر می‌پردازد.

 

این برنامه با محوریت پخش موسیقی‌های محلی در فضایی شاد و پرانرژی هر روز صبح ساعت ۶:۳۰ دقیقه پخش می‌شود. این برنامه با هنرمندی وحید کمالی زاده به عنوان تهیه‌کننده و گوینده از رادیو صبا پخش می‌شود.

 

وحید کمالی زاده تهیه کننده این برنامه گفت: یکی ازمهمترینِ فرهنگ‌ها، هنر موسیقی محلی هر قوم و قبیله است. هنری که شاعر در آن، زندگی مردمانِ آن قوم را به بهترین وجه به شعر می‌آورد. موسیقی به عنوان یکی از مؤلفه‌های بنیادین یک قوم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است. وجود آلات موسیقی و ضرب آهنگ آن از دیرباز در فرهنگ و آداب و رسوم ما ایرانی‌ها وجود داشته است. نقش موسیقی در اغلب جشن‌های ایرانی حتی در مراسم مذهبی هم  پررنگ است.

 

وی افرود: در میان اقوام مختلف ایرانی، موسیقی ریشه و اصالت دارد. موسیقی در رگ و خون ایرانی‌ها تنیده شده است و اغلب اقوام ایرانی بر اساس رسم و آیین پدران خود، علاقه‌مندی به موسیقی محلی را حفظ کرده‌اند.

 

با توجه به اهمیت موسیقی در فرهنگ ایرانی در برنامه «نی لبک» هر روز با به پخش آواها، نواها و موسیقی سنتی به معرفی سازهای مختلف ایرانی و هنرمندان این عرصه پرداخته می‌شود.

 

گوینده برنامه «نی لیک«» در ادامه به رویکرد جدید برنامه اشاره کرد و گفت: در سال جدید این برنامه با رویکرد آشنایی با موسیقی اقوام و معرفی جاذبه‌های گردشکری سفری به مناطق بکر و نقاط دیدنی و کمتر شناخته شدهٔ کشورمان دارد. تا در کنار موسیقی به آداب، رسوم و فرهنگ مردم در مناطق مختلف به ویژه  عشایر عزیزکشورمان بپردازیم.

 

«نی لبک» روز سه شنبه ۲۰ اردیبهشت با موضوع آشنایی با فرهنگ و اقوام مختلف ایرانی  راهی آنتن رادیو صبا می‌شود.

 

رادیو صبا را روی موج اف ام ردیف ۱۰۵,۵ مگاهرتز بشنوید.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه