امسال در نمایشگاه گردشگری آش نمیفروشیم
معاون گردشگری کشور درباره کیفیت برگزاری نمایشگاه پانزدهم گردشگری تهران گفت: الزاما در نمایشگاه امسال آش نمیفروشیم.
به گزارش اترک، نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته و سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ظهر دیروز در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با حضور معاونان گردشگری و صنایع دستی و مدیران کل برگزار شد.
در این نشست علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: امسال در نمایشگاه گردشگری الزاماً آش نمیفروشیم. نمایشگاه امسال در حالی برگزار میشود که شاهد توفیق در واکسیناسیون عمومی و کاهش تلفات ناشی از شیوع ویروس کرونا هستیم ولی هنوز نگرانیها درباره شیوع سویه اومیکرون مرتفع نشده و در روزهای اخیر شاهد افزایش آمار مبتلایان هستیم. این موضوع از ابتدای برنامه ریزی نمایشگاه مورد توجه قرار گرفت. به همین دلیل نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی با رعایت پروتکلهای مورد نظر ستاد کرونا برگزار خواهد شد.
وی در ادامه گفت: ما امسال حضور نهادهای مختلف، اتاقهای بازرگانی و شهرداریها را در غرفههای استانی پیش بینی کرده ایم. همچنین تلاش این است که ایدههای نو و اقدامات ارزشمندی که کمتر مورد توجه قرار داده شده بودند در نمایشگاه امسال ظهور و بروز داشته باشند. مانند فعالیتهایی که در حوزه زیرساختها انجام شده و افرادی که کارشناس بودند اما تریبون نداشتند این فرصت را به دست آورده اند که در نمایشگاه فعالتر شوند. همچنین بستههای سرمایه گذاری در حوزه پارکها و جنگلها تهیه شده که در روزهای اول نمایشگاه از آن رونمایی خواهد شد.
شالبافیان در ادامه افزود: تلاش ما ایجاد هماهنگی و همکاری در بین ذینفعان گردشگری بود تا این نمایشگاه بتواند محلی برای نشان دادن فعالیتهای آنها باشد. به همین منظور تفاهم نامههای مختلفی در حاشیه این نمایشگاه بسته خواهد شد ضمن اینکه سالن مجزایی برای مذاکرات B2B اختصاص خواهیم داد. همچنین تجمع در غرفهها را به دلیل شیوع بیماری به حداقل خواهیم رساند. ما سامانهای را فراهم آورده ایم که بتوانیم غرفههای مجازی را نیز داشته باشیم.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: از کشورهای پاکستان، ترکیه، تاجیکستان، عمان، عراق و افغانستان هیئتهای تجاری حضور پیدا کرده اند البته نمیتوان انتظار داشت که از بازارهای دورتر حضور فیزیکی در این نمایشگاه داشته باشند اما نشستهای تجاری مجازی را برای آنها برگزار کرده ایم. بخصوص برای چین و برخی کشورهای اروپایی در حوره گردشگری سلامت.
وی افزود: نمایشگاههای سالهای آینده با مرتفع شدن دغدغه کرونا باید به سمتی برود که تنوعی در بازارهای ما فراهم کند و حضور فیزیکی این بازارها در نمایشگاهها تسهیل شود تا بتوانیم در زمینه جذب گردشگران ورودی موفق تر عمل کنیم. ما باید تسهیل کننده و کمک کننده به کسب و کارهای گردشگری باشیم. تلاشمان این بوده که بتوانیم اگر موانعی در این راه وجود دارد آن را حل کنیم.