ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

رییس محاسبات سازمان مدیریت خراسان شمالی:

بیشترین گرانی در خراسان شمالی مربوط به هتل ها است

رییس گروه حساب های منطقه ای و محاسبات قیمت سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: در یک سال منتهی به دی ماه جاری، بیشترین گرانی ها در این استان مربوط به هتل و رستوران ها گزارش شده است.

اسماعیل براتی  اظهار داشت: نرخ تورم ۱۲ ماه منتهی به ماه جاری در استان بیشترین افزایش قیمت مربوط به گروه هتل و رستوران با ۵۹.۹ درصد گزارش شده است. 

وی با بیان اینکه در این مدت نرخ تورم در استان ۴۷.۳ درصد ثبت شده است گفت: نرخ تورم برای خانواده های روستایی ۴۶.۹ درصدو برای خانوارهای شهری استان ۴۷.۴ درصد است

رییس گروه حساب های منطقه ای و محاسبات قیمت سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی افزود: این در حالی است که در کشور نرخ تورم ۱۲ ماه منتهی به ماه جاری ۴۳.۴ درصد بود که از میانگین استان حدود چهار درصد کمتر است.

وی با بیان اینکه نرخ تورم در روستاهای استان با میانگین نرخ تورم روستاهای کشور برابری می کند اظهار داشت: نرخ تورم در خانوارهای روستایی کشور ۴۷ درصد است .

براتی افزود: نرخ تورم در شهرهای خراسان شمالی بالاتر از نرخ تورم در شهرهای کشور است خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته نرخ تورم در خانوارهای شهری کشور ۴۲.۷ درصد بود که این رقم ۴.۵ درصد از نرخ تورم شهری استان کمتر است.

رییس گروه حساب های منطقه ای و محاسبات قیمت سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: بیشترین افزایش قیمت در سطح کشور مربوط به گروه خوراکی ها و آشامیدنی ها  با ۵۸.۳ درصد است. 

به گزارش ایرنا، گران بودن اجناس در خراسان شمالی در حالی است که این استان کمترین درآمد سرانه خانوارها را در میان استان های کشور دارد. 

در مجموع براساس اعلام مرکز آمارد ایران تورم سالانه ( ۹۹)  برای خانوارهای شهری و روستایی به ترتیب ٣٨,٦ درصد و ٤٠.٦ درصد بود که  برای خانوارهای شهری ٢,٤  درصد افزایش و برای خانوارهای روستایی ٢.٩ درصد افزایش داشته است.

کارشناسان اقتصادی، عقب ماندگی در زیرساخت ها به خصوص در حوزه راهها اعم از هوایی، زمینی و ریلی و عقب ماندگی حدود ۲۰ درصدی در زیرساخت راههای روستایی، نبود واحدهای بزرگ تولید پوشاک، خام فروشی محصولات تولیدی استان و دوری  از مراکز تولید را از دلایل اصلی تاثیرگذار در گرانی مایحتاج عمومی این استان نسبت به سایر استان های کشور می دانند.

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از این جمعیت در روستاها و مابقی در شهرها سکونت دارند و از لحاظ سهم اشتغال نیز حدود ۴۰ درصد از اشتغال استان در حوزه کشاورزی و مابقی در حوزه صنعت و خدمات است. 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه