ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

آموزش رایگان رشته های هنری در مناطق محروم خراسان شمالی

اترک: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: ۵۲ رشته هنری با اجرای طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم، کمتر توسعه‌ یافته و مرزی این استان آموزش داده می‌شود.

به گزارش اترک، حسین فرخنده اظهار داشت: از جمله رشته های این طرح آموزشی سفالگیری، طراحی فرش و گلیم، کاشی کاری، نمایشنامه نویسی، کارگردانی، قلم زنی و عکاسی است.

وی گفت: این طرح در راستای شعار تحول و عدالت محوری دولت سیزدهم و برنامه های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستیابی به هدف توسعه اقتصاد هنر و کسب و کارهای فرهنگی و هنری و صیانت از هنرهای ملی، بومی و محلی، طرح آموزش رایگان رشته های مختلف هنری در مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و مرزی برگزار می‌شود.

فرخنده در خصوص شرایط اجرای این طرح گفت: تمامی برنامه‌های مرتبط با طرح بدون دریافت هزینه و رایگان است و در شهرها و روستاهای خارج از مرکز استان اجرا خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه آموزش مبنای توسعه فرهنگی، هنری استان است گفت: در این طرح هم از ظرفیت مدرسان استان و هم اساتید برجسته هنری کشور برای آموزش رایگان به متقاضیان و علاقه مندان به هنر در مناطق محروم بکارگیری می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان این که برنامه‌ آموزشی بر اساس نوع رشته و تعداد متقاضی به صورت حضوری و یا آموزش از راه دور (آنلاین) خواهد بود اظهار داشت: جاماندگان از ادامه تحصیل در دوره متوسطه با شرکت در این دوره ها و پس از کسب مهارت لازم می توانند در آزمون های ادواری ثبت نام و شرکت نموده و در صورت قبولی، گواهینامه مهارتی دریافت کنند و برای اخذ دیپلم کار و دانش به وزارت آموزش و پرورش ارائه کنند.

فرخنده اظهار داشت: علاقه‌مندان در مناطق محروم، کمتر توسعه‌یافته و مرزی می‌توانند با مراجعه به سامانه amoozesh.azmoonehonar.ir نسبت به ثبت‌نام در یکی از رشته‌های پیشنهادی اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی از دی ماه سال جاری در استان آغاز خواهد شد، افزود: برای تمامی شرکت‌کنندگان در پایان دوره گواهی شرکت صادر می‌شود.

این طرح در نخستین اقدام، در استان های خراسان شمالی، خراسان جنوبی سیستان و بلوچستان، بوشهر، آذربایجان غربی، جنوب کرمان، هرمزگان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و لرستان اجرا می شود.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه