ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

استاندار سمنان:

۴۸ درصد اشتغال استان سمنان در حوزه خدمات است

استاندار سمنان با بیان اینکه ۴۸.۴ درصد از اشتغال استان در بخش خدمات است، گفت: حوزه کشاورزی فقط ۱۴.۶درصد از اشتغال کل را به خود اختصاص داده است.

سید محمد رضا هاشمی با بیان اینکه ۴۸.۴ درصد از اشتغال استان در حوزه خدمات است، تاکید کرد: ۳۷.۱ درصد از اشتغال استان بخش صنعت و معدن و فقط ۱۴.۶ درصد در حوزه کشاورزی است که نشان می‌دهد حوزه تولید چقدر دارای اهمیت است.

وی با بیان اینکه تردد مسافر یکی از شاخصه‌های فعال نگاه داشتن بخش گردشگری و خدمات در استان است که می‌تواند به اشتغال و توسعه اقتصادی کمک شایانی کند، افزود: در آینده با کنترل بیماری و اقدامات مناسب، شاهد رونق گردشگری استان با توجه به تردد میلیونی زائران رضوی در استان خواهیم بود.

استاندار سمنان با بیان اینکه پیگیری‌ها برای تخصیص بهتر اعتبارات در بودجه سال ۱۴۰۱ در راستای دستیابی به توسعه متوازن و همه‌جانبه استان، در دستور کار قرار دارد، ابراز کرد: در سال ۱۴۰۰، یک هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان‌اعتبار کل استان است که ۵۰ درصد آن تاکنون اختصاص داده شده است.

هاشمی با بیان اینکه ۴۲ درصد از اعتبارات کل استان سمنان در سال جاری مختص حوزه عمرانی است، بیان کرد: ۵۲۷ پروژه نیمه تمام در سطح استان در حال حاضر وجود دارد که ۱۲ هزار میلیارد تومان برای اتمام آن، اعتبار نیاز است که در این راستا و به منظور بهره برداری از طرح‌ها، تلاش خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه اعتبارات ملی، استان سمنان در رتبه ۲۱ و در کل اعتبارات در رتبه ۲۵ قرار دارد، ابراز کرد: بحث محرومیت و جمعیت، دو شاخص توزیع اعتبارات است و لیکن امیدواریم بحث پراکندگی نیز در توزیع اعتبارات سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شود تا استان سمنان که دارای پراکندگی جمعیتی بالایی بوده و نیازمند ارائه خدمات به تمامی مردم استان است، از اعتبارات مطلوب‌تر برخوردار باشد.

استاندار سمنان همچنین با بیان اینکه در سال گذشته در حوزه صادرات، ۵۰۰ میلیون دلار صادرات ۵۲ نوع محصول از حوزه استان به ۳۵ کشور دنیا انجام شده که ۳۲۲ میلیون دلار از طریق گمرک استان صورت گرفته که مدیریت می‌کنیم تا سهم بیشتری از این مقدار از گمرک استان انجام شود، گفت: با اقدامات صورت گرفته و بر اساس گزارش و آمار موجود، صادرات کالا در هشت ماهه نخست سال جاری با رشد ۳۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده است./مهر

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه