ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

صادرکنندگان محصولات گلخانه‌ای استان مرکزی گرفتار معضل اعتبارنامه

اترک/عبدی: مدیر باغبانی جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: وجود مشکلات بانکی موجب شده صادر کنندگان محصولات گلخانه ای نتوانند برای فروش محصولات خود نسبت به بازکردن اعتبارنامه (ال سی) اقدام کنند.

علی اصغر زارعی اظهار کرد: این فضاهای گلخانه‌ای بیشتر در شهرستان های محلات، ساوه و اراک ایجاد شده است. پرداخت تسهیلات به گلخانه‌داران  از جمله برنامه‌های حمایتی سازمان جهاد کشاورزی برای افزایش سطح زیر کشت گلخانه در استان مرکزی است و ۸۰ درصد منابع مورد نیاز برای ایجاد طرح‌های این حوزه در استان به‌صورت تسهیلات در اختیار متقضایان قرار گرفته و بقیه توسط فعالان این بخش تامین می‌شود.

وی افزود: قیمت بالای تجهیزات و قطعات سازه‌های گلخانه، نهاده‌ها و مواد اولیه تولید، سود بالای تسهیلات و نبود تشکل منسجم از جمله مهمترین مشکلات گلخانه‌داران استان مرکزی است.

مدیرباغبانی جهادکشاوزی استان مرکزی با اشاره به زمین اجاره‌ای برخی واحدهای گلخانه‌ای استان مرکزی گفت: سند واحدهای گلخانه‌هایی که قبل از سال ۸۹ و تصویب قانون بهره‌وری در شهرک‌های گلخانه‌ای استان ایجاد شد، به نام متقاضیان صادر شده و واحدهایی که بعد از این قانون در استان استقرار می‌یابند امکان صدور سند برایشان نیست و این مهم برای تولیدکنندگان دغدغه‌ای جدی شده است. اصلاح این قانون می‌تواند آرامش و پشتوانه مطلوبی برای بهره‌برداران به‌حساب آید.

وی خاطرنشان کرد: توسعه و بازسازی ۷۰ هکتار عرصه گلخانه‌ای امسال با هدف بهبود الگوی کشت و تولید محصولات کیفی در این استان آغاز شد و ۴۰ هکتار فضای گلخانه‌ای امسال به اراضی گلخانه‌ای استان مرکزی افزوده شد. اصلاح و بازسازی ۳۰ هکتار از عرصه‌های کشت گلخانه‌ای نیز در دستور کار است.

زارعی ادامه داد: سال گذشته نیز ۳۰ هکتار اراضی گلخانه‌ای در این استان ایجاد و ۳۸ هکتار از اراضی گلخانه‌ای این خطه نیز در این مدت اصلاح و بازسازی شد.

وی اضافه کرد: ایجاد ۲۰ هکتار فضای گلخانه‌ای و بازسازی ۱۸ هکتار از این فضاها سال گذشته برای سازمان جهاد کشاورزی استان تعهد شده‌ بود که عملکرد این حوزه در استان بیشتر از تعهدات محقق شد.

زارعی بیان کرد: ۱۵۰ میلیارد ریال منابع مالی پارسال به‌صورت تسهیلات برای ایجاد، اصلاح و بازسازی گلخانه‌های استان مرکزی پرداخت شد و اکنون نیز محدودیتی برای پرداخت تسهیلات برای ایجاد گلخانه در استان وجود ندارد.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه