ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

روایتی متفاوت از دیدار ایران و کره جنوبی

کمتر پیش می آید در بازی‌های ملی، شاهد تکمیل نشدن ظرفیت ورزشگاه آزادی باشیم چه برسد به اینکه روزی ملی‌پوشان به مصاف رقیب دیرینه خود بروند اما در استادیوم هواداری برای تشویق حضور نداشته باشد.

روایت خبرنگار ایرنا از حضور در ورزشگاه آزادی برای پوشش دیدار حساس ایران و کره‌جنوبی با نگاهی متفاوت به شرایط حاکم در ورزشگاه و سکوت در سکوهای خالی را در زیر می خوانید:

حوالی ساعت ۱۵ بود که به خیابان منتهی به درب غربی و اصلی ورزشگاه آزادی رسیدیم. ۱۲۰ دقیقه تا شروع مسابقه باقی مانده بود. خبری از ترافیک، صدای بوق ماشین ها و حرکات مارپیچ موتورها نبود. کسی پرچم نمی‌فروخت و جلوی ورودی پارکینگ‌ها وسیله نقلیه‌ای دیده نمی‌شد. انتظار داشتیم دیرتر به ورزشگاه برسیم اما پایتخت پرترافیک هم مانع از رسیدن زودتر از موعدمان نشد.

حالا تنها ۹۰ دقیقه تا آغاز بازی ایران و کره جنوبی زمان باقیست. اوج هیجان برای دیداری کلاسیک و تماشایی که برای هشتمین بار به میزبانی تهران در شرف برگزاری بود. به سمت جایگاه خبرنگاران حرکت کردیم. تماشای سکوهای خالی شوکه کننده بود. کنار زمین همان التهاب همیشگی بود اما انگار کسی کلید بی‌صدای کنترل تلویزیون را فشار داده بود. صدایی در کار نبود. شاهد سمفونی سکوت بودیم. در شرایط عادی باید شاهد پر شدن صندلی‌های اندک باقی مانده می‌بودیم. مردمی که خود را خیلی زودتر به ورزشگاه رسانده بودند. عده‌ای در حال گپ و گفت و تحلیل مسابقه بودند و تعدادی دیگر مشغول سر دادن شعار. انرژی زیادی که صرف می‌شد و گاها در هنگام برگزاری مسابقه از شدتش کاسته می‌شد. دست فروش‌هایی که بستنی، تخمه، ساندویچ و آب معدنی می‌فروختند و هر چند ثانیه یک بار به طرف صدایی که آنها را خطاب قرار داده بود روانه می‌شدند و جنس مورد نظر را دست به دست می‌کردند تا به صاحبش برسد.

اما در عمل با سکوتی مرگبار روبرو بودیم. حتی پرچم زیبای پهن شده روبروی جایگاه ویژه نیز نتوانسته بود خلاء نبود مردم را پر کند. کمیت ماجرا می‌لنگید و حساسیت مسابقه هم با این عدم حضور، به یک باره فروکش کرد. موزیک‌های خواننده‌های پرطرفدار برای صندلی‌های بدون تماشاگر پخش می‌شد.

بازی شروع شد. کره‌ای‌ها این بار نگرانی جو ورزشگاه آزادی را نداشتند و با فراغ بال به سمت دروازه ما یورش آوردند. چند بازیکن کره‌ای نیمکت نشین که روی سکوها نشسته بودند هر چند دقیقه یک بار نفرات داخل زمین را تشویق می‌کردند و تنها صدایی که به گوش ما می رسید همین بود. نیمه نخست گلی در بر نداشت.

کره در ابتدای ۴۵ دقیقه دوم به گل رسید. احتمالا اگر تماشاگران هم بودند شاهد سکوت می‌بودیم و این تنها وجه اشتراک مسابقه بدون تماشاگر و با تماشاگر است، حداقل برای تیم میزبان. چند دقیقه‌ای گذشت و ایران کم کم به سمت دروازه کره آمد. حضور مردم در استادیوم می‌توانست روحیه بچه‌ها را برای ایجاد فشار بیشتر دوچندان کند. سرانجام به گل رسیدیم ولی تنها جایگاه خبرنگاران بود که از شدت شادی روی هوا رفت. احتمالا بازیکنان داخل زمین صدای ما را نشنیدند. در ادامه می توانست جو ورزشگاه برای کره‌ای‌ها وحشتناک شود اما نشد. بازی با نتیجه یک بر یک به اتمام رسید.

بعد از پایان بازی به کنار زمین رفتم. نگاهی به استادیوم زیبا و بزرگ آزادی انداختم. اولین بار بود که بعد از شیوع ویروس کرونا به ورزشگاه می‌آمدم و سخت پشیمان بودم. تماشای این آزادیِ سوت و کور، آن هم در یک مسابقه رسمی و اینقدر حساس اصلا چیزی نبود که بخواهم روزی تجربه‌اش کنم. بله، این ما هستیم که به مکان‌ها هویت و اعتبار می‌بخشیم. ما هستیم که خاطره می‌سازیم وگرنه ورزشگاهی به بزرگی و عظمت آزادی هم بدون حضور هوادار، بزرگی خود را از دست می دهد و به سازه‌ای عادی و فقط بزرگ تبدیل می‌شود.

به امید پاک شدن ویروس کرونا از صفحه روزگار و جمع شدن دوباره در ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی تیم ملی فوتبال ایران.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه