ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

بهبود معیشت روستاییان کشور در اجرای طرح توسعه پایدار روستایی است

اترک/ مصیبی دهکردی: مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: روستاها یکی از مهمترین عوامل دست‌یابی به توسعه پایدار و کانون تولید می باشند مشروط بر اینکه علاوه‌بر توسعه زیرساخت‌ها، معیشت روستاییان نیز تامین شود و فرایند توسعه‌یافتگی را باید در کشور و استان تسهیل کرد.

فرشید ریاحی سامانی گفت: با توجه به  توسعه زیر ساخت های روستایی و ظرفیت های شناسایی شده منطقه توسط مشاورین در حوزه گردشگری، کشاورزی و صنایع دستی  روستاها قابلیت سرمایه گذاری را دارند اما تاکنون کاری انجام نشده است  و مشکل اساسی روستاییان توسعه زیرساخت ها و تقویت معیشت و اقتصاد آنها می باشد که اگر برای حل این مشکل چاره ای اندیشیده نشود مهاجرت به شهرها را افزایش خواهد داد .

وی افزود : اخیراً برای بهبود معیشت روستاییان کشور  اجرای طرح توسعه پایدار روستایی در شهرستان بروجن به عنوان یکی از  شهرستانهای پایلوت کشور در حال اجراست و تاکنون در این شهرستان و در مناطق روستایی بلداجی و گندمان ۶۰ طرح برای توسعه کسب و کار و اشتغال روستاییان شناسایی شده است که با جذب  اعتبارات پیش‌بینی شده، این طرح  منجر به ماندگاری روستائیان در روستاها و تقویت معیشت جوامع روستایی میشود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تصریح کرد: ۵۷۳ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد که ۶۱ درصد آنها مورد بهسازی و طرح هادی روستایی قرار گرفته اند که بخشی از کارهای آنها که ۵۲ درصد مقاوم سازی خانه ها معادل ۴۲ هزار و ۴۰۵ خانه  و ۳۶ درصد معابر روستایی معادل ۱۱۰۱ کیلومتر بهسازی ومقاوم سازی شده است ولی شاخص ما کارهای نیمه تمام است.

وی افزود:  در گذشته ۱۸۸ روستا در معرض خطر بودند که  ۸۵ روستا به ۵۵ محل جدید منتقل شدند و بر اساس ارزیابی‌ها مشخص شد که ۵۶ روستا نیازمند جابجایی نیستند و باید تثبیت و ایمن‌سازی و درجاسازی شوند تا تهدیدات را کاهش بدهیم و اکنون مطالعات درجاسازی و جابجایی ۴۷ روستا و فاز اول امکان سنجی آنها در استان انجام شده است که در واقع ۲۵ روستا در جاسازی و بقیه جابجا خواهند شد و مطالعات فاز دوم نیز برای جابجایی  و در جاسازی از نظر کاهش خطرات و مطالعات زمین شناسی و مکان یابی سایت جدید انجام می‌شود اما این فرایند نیازمند اعتبار و تخصیص زمین می باشد . و مشکل روستاهای در معرض خطر در شهرستانهای لردگان کوهرنگ و اردل چون بافت جنگلی دارند تخصیص زمین در آن مناطق با مشکل روبرو می باشد.

فرشید ریاحی گفت: جهت مقاوم سازی چند چالش دیگر مانند عدم استقبال مردم منطقه و کوچرو بودن و عدم هزینه ساخت نیز وجود  دارد .

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه