ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران:

بازگشایی مدارس در مازندران بر اساس رویکرد اقتضایی است

اترک/ فاطمه احسانی پائی: مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران گفت: با توجه به اقتضای شرایط مدارس و تعداد دانش‌آموزان، به شهرستان‌ها تفویض اختیار شده است تا در رابطه با بازگشایی مدارس بر اساس دستورالعمل‌ها، تصمیم‌گیری کنند.

علیرضا سعدی پور با اشاره به بازگشایی مدارس در روز سوم مهرماه جاری افزود: مراسم نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی و زنگ ایثار و مقاومت، با حضور مسئولین شهری، خانواده محترم شهدا، پیشکسوتان و فعالین اجتماعی و رسانه‌ای با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزارشده و در حضور مسئولین کلاسهای مجازی در شبکه شاد آغاز خواهد شد. و همزمان با نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی و زنگ ایثار و مقاومت از ایثارگران دفاع مقدس در این برنامه تقدیر خواهیم کرد.

 مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران تصریح کرد: چند اصل مهم در بازگشایی مدارس تعریف کردیم که اصل تقدم سلامت و تندرستی دانش آموزان و معلمان از مهم‌ترین آن‌ها است. خوشبختانه در دور اول واکسیناسیون، 99.71 درصد از فرهنگیان استان دوز اول را تزریق کردند و امیدواریم که دور دوم واکسیناسیون تا پایان شهریور به اتمام برسد.

سعدی پور اضافه کرد: اصل عدالت آموزشی و آماده کردن فضا و تجهیزات آموزشی و عدالت دیجیتال و اصل تدریجی بودن آموزش دو اصل دیگری است که در سال جاری بر آن تأکیدداریم. آموزش‌ها در ماه مهر مجازی است و از آبان به‌تدریج به‌صورت حضوری آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: ۲۰۲ مدرسه عشایری در حوزه ابتدایی و متوسطه اول داریم که به همراه مدارس کم‌جمعیت روستایی به‌صورت حضوری بازگشایی خواهد شد. در بحث بازگشایی، تهیه اطلس آموزشی بسیار مهم است و همچنین انتظار داریم تا مدیران مدارس، اعضای محترم انجمن اولیا و مربیان را در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها مشارکت دهند.

این مقام مسئول گفت: بازگشایی مدارس به‌صورت اقتضایی خواهد بود به این شکل که به اقتضای جمعیت دانش‌آموزی و موارد دیگر و بر اساس دستورالعمل‌ها، در بحث بازگشایی به شهرستان‌ها تفویض اختیار خواهیم کرد.

سعدی پور تأکید کرد: توزیع کتب درسی به‌صورت شبانه‌روزی انجام شود و در امر ثبت‌نام ابتدایی و متوسطه اول جزو استان‌های برتر کشور بودیم اما در متوسطه دوم باید شتاب بیشتری به ثبت‌نام‌ها بدهیم و ثبت‌نام در سیدا و پادا به‌درستی و تا زمان مقرر انجام شود.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان با اشاره به جذب منابع مالی خوب خاطرنشان کرد: امسال ۶ میلیارد تومان اعتبار بابت خرید تجهیزات و اقلام برای مدارس استان جذب کردیم که در روز چهارشنبه ۳۱ شهریور به‌صورت همزمان بین شهرستان‌ها و مناطق به‌ویژه بین مدارس مناطق محروم توزیع خواهیم کرد. در بحث توزیع وسایل ورزشی نیز در قالب کاروان مهر بانشاط بالغ‌بر ۶۰۰ میلیون تومان تجهیزات به شهرستان‌ها دادیم. این میزان هرچند کم است ولی امیدواریم استمرار داشته باشد.

وی یادآور شد: آموزش مدیران جدیدالانتصاب استان برای اولین بار به‌صورت متمرکز برای توانمندسازی و آموزش‌های لازم انجام شد که در این طرح ۷۳۶ مدیر جدیدالانتصاب مدارس استان آموزش‌های لازم را دیدند. همچنین برای جبران یادگیری‌های ازدست‌رفته در راستای شعار پروژه مهر، «ارتقای کیفیت یادگیری»، کلاس‌های جبرانی در فضای مجازی در تابستان برگزار کردیم.

سعدی پور با اشاره به اهمیت بحث سلامت روان دانش‌آموزان گفت: با توجه به شعار پروژه مهر، «سلامت روان دانش آموزان»، ۱۱۴ مدرس میانی را از بین همکاران مشاور انتخاب و توسط اساتید کشوری آموزش دادیم تا در سطح مدارس فعالیت کنند چراکه با توجه به مشکلاتی ازجمله افسردگی که برای دانش آموزان و همکاران ما به وجود آمده است اعتقادداریم که توجه به بهداشت روح و روان بسیار مهم است.

وی به اخذ ۱۳۸ هزار ساعت حق‌التدریس برای همکاران استان خاطرنشان کرد: در حوزه سازمان‌دهی نیروی انسانی کم چالش ترین مسائل را در سال جاری داشتیم و با توجه به ۴۲۰۰ فرهنگی استان که درسال جاری بازنشسته خواهند شد با درایت و برنامه‌ریزی کارشناسان آموزش‌وپرورش استان، سازمان‌دهی خوبی را با کمترین چالش‌ها شاهد بودیم.

وی با اشاره به استقرار دبیرخانه دائمی طرح ملی لاله‌های روشن در مازندران گفت: برای افتتاح طرح ملی لاله‌های روشن همزمان با نواخته شدن زنگ بازگشایی مدارس از شهید شاخص در مدرسه پایلوت رونمایی خواهیم کرد. سعدی پور در پایان خاطرنشان کرد: مازندران 9 با موضوع دفاع مقدس از ابتدای مهر استارت خواهد خورد و افتتاح خط ملی 1570 را که مربوط به مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است در نیمه اول مهرماه جاری در دستور کارداریم.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه