ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

نمایش احساس گناه اروپا نسبت به پناهجویان در «سرزمین خاموش»

تهران- ایرنا- فیلم «سرزمین خاموش» با موضوع احساس گناه اروپا در قبال پناهجویانی که در جست‌وجوی امنیت به این قاره پناه بردند، در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو به نمایش درخواهد آمد.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی ددلاین، مدرسه ملی فیلم ووچ در لهستان استعدادهایی استثنایی چون رومن پولانسکی، کریشتوف کیشلوفسکی و آندری وایدا را به دنیای سینما هدیه کرد و حالا آگا ووشچینسکا (Agą Woszczyńska) را در چنته دارد که می‌تواند به یک فیلمساز بزرگ تبدیل شود.

اولین فیلم بلند این کارگردان، سرزمین خاموش (Silent Land) نام دارد که برای اولین بار در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو برای جهان به نمایش درخواهد آمد.

ووشچینسکا در استودیوی اختصاصی ددلاین برای جشنواره فیلم تورنتو گفت: مایه افتخارم است که اینجا هستم. آنچه باعث می‌شود بیشتر احساس افتخار کنم این است که موفق شدیم این فیلم را در دل همه‌گیری کرونا بین سه کشور و به ۶ زبان فیلمبرداری کنیم. واقعا خوشحالم که توانستیم از پس این کار برآییم.

سرزمین خاموش داستان فیلم کوتاه تکه‌ها (Fragments) به کارگردانی ووشچینسکا درباره یک زوج پولدار لهستانی را بسط می‌دهد که برای تعطیلات به یک جزیره ایتالیایی سفر می‌کنند. ویلایی که این زوج کرایه کرده‌اند، چشم‌اندازی زیبا از دریا دارد اما استخر آن خراب است. وقتی آدام و آنا روی تعمیر استخر ویلا اصرار می‌کنند، صاحب ویلا فردی به نام رحیم را برای این کار می‌فرستد که یک مهاجر غیرقانونی عرب است. در ادامه داستان، این حس که رحیم جوان به خاطر مانع زبانی امکان برقراری ارتباط با این زوج را ندارد، آرامش ظاهری آنها را برهم می‌زند. داستان فیلم به همین منوال ادامه پیدا می‌کند تا این که یک تصادف رخ داده و پای پلیس به داستان کشیده می‌شود.

ووشچینسکا کار روی فیلمنامه سرزمین خاموش را چند سال پیش شروع کرد که جزیره لامپدوسای ایتالیا به کانون تجمع ده ها هزار پناهجو از شمال آفریقا و خاورمیانه تبدیل شده بود، پناهجویانی که برای رسیدن به خاک اروپا خود را به دل دریای خطرناک زدند.

وی در این باره می‌گوید: آن موقع زمانی بود که بیشترین حجم پناهجویان با استیصال تمام سعی داشتند وارد ایتالیا شوند. سرزمین خاموش تنها درباره ایتالیا نیست. این فیلم در واقع درباره کل اروپا و کل جهان است. می‌خواستم با ساختن آن احساس گناه اروپا (در قبال این پناهجویان) را نشان بدهم، مایی که چشم‌ها و مرزهایمان را به روی آنها بستیم.

چهل و ششمین جشنواره بین المللی فیلم تورنتو از ۹ سپتامبر (۱۸ شهریور) آغاز به کار کرد و تا ۱۸ سپتامبر (۲۷ شهریور) ادامه خواهد داشت. در دوره حاضر از این رویداد سینمایی معتبر، فیلم قهرمان به کارگردانی اصغر فرهادی در بخش رویدادهای ویژه به نمایش گذاشته می‌شود و فیلم زالاوا ساخته ارسلان امیری برای کسب جایزه تماشاگران رقابت می‌کند.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه