ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

۲۰۲۰۰ میلیارد تومان خسارت کرونا به هتل‌های ایران

رییس جامعه هتلداران ایران اعلام کرد: میزان خسارت مالی کرونا به هتل‌های کشور به ۲۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

جمشید حمزه‌زاده گفت: از اسفند ۹۸ تا پایان مرداد ۱۴۰۰ بالغ بر ۲۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان زیان مالی متوجه هتل‌ها و مراکز اقامتی رسمی شده است و متاسفانه، دو سوم کارکنان هتل‌ها شغل‌شان را از دست داده‌اند، درحالی‌که بسیاری از آن‌ها نیروهای متخصص این حوزه بودند.

او اظهار کرد: هتل‌داران از آغاز بحران کرونا، مطالباتی جزیی داشتند که متاسفانه پس از گذشت یک سال و نیم، نه از سوی دولت قبل و نه از جانب دولت فعلی هیچ پاسخی به این مطالبات داده نشده است. این مطالبات می‌تواند بخشی از خسارات واردشده به هتل‌ها را جبران کند.

حمزه‌زاده بیان کرد: تسهیلاتی با بهره تک‌رقمی، تنفس حداقل یک‌ساله و بازپرداخت طولانی‌مدت، از جمله مطالبات بود. این تسهیلات می‌تواند متناسب با حجم کار هتل و مثلاً تعداد اتاق‌های آن در نظر گرفته شود. موضوع دیگر معافیت ۱۰۰ درصدی مالیاتی اعم از مالیات بر درآمد و ارزش‌افزوده تا پایان کرونا است. همچنین تخفیف و بخشودگی ویژه برای هتلداران در ارتباط با هزینه حامل‌های انرژی و مثلاً پایین آوردن تعرفه مصرف هتلداران در این بخش. به علاوه بخشودگی سهم کارفرما از بیمه کارکنان می‌تواند از اشتغال ایجادشده در هتل‌ها محافظت کند و مانع از تعدیل نیرو شود. امهال بازپرداخت تسهیلات دریافتی برای دوره‌های مشخص خصوصاً برای هتل‌هایی که پس از دریافت وام دچار رکود ناشی از بحران‌های سال‌های گذشته و خصوصاً شیوع ویروس کرونا شدند موضوع دیگر است.

رییس جامعه هتلداران، ارزان‌سازی سفر را که به تازگی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر آن تاکید داشته از جمله اقدامات حمایتی دولت از مردم و صنعت گردشگری دانست و افزود: بیشتر هتل‌ها برای همکاری در این طرح، آمادگی دارند و حاضرند بدون این‌که کیفیت خدمات را پایین آورند به سهم خود، به این ارزان‌سازی سفر کمک کنند. اگر این طرح اجرا شود، هم مردم از عواید آن بهره‌مند می‌شوند و هم چرخ راکد اقتصاد هتل‌ها تا حدی به حرکت درمی‌آید. این مطالبات از نظر ما جزیی است که انتظار داریم در دولت جدید محقق شود و صنعت هتلداری تا حدی تقویت شود و جان بگیرد.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه