ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

کوچه های کثیف زیرپای شهروندان بجنوردی

این روزها زباله های زیادی در برخی از کوچه های شهر بجنورد به خصوص مناطق حواشی شهر مشاهده می شود که در اطراف پراکنده شده اند و در برخی از قسمت ها که جوی آب وجود دارد سبب راکد شدن آب شده اند که بوی تعفن آن هر رهگذری را آزار می دهد.

به نوشته ایسنا، توجه به کیفیت محیط شهری و چهره زیبای شهر خواسته هر یک از شهروندان است، شهری تمیز و بدون زباله که علاوه بر زیبا کردن چهره شهر، سلامتی را تهدید نخواهد کرد.

طی  ماه های اخیر انباشت زباله ها و جوی های کثیف به خصوص در مناطق حواشی شهر سبب نارضایتی شهروندان بروجردی شده که در این راستا شهرداری خم به ابرو نمی آورد و آرام از کنار این مسائل می گذرد.

جمع آوری زباله ها و نظافت جوی های کثیف وظیفه خدمات شهری در شهرداری است اما با نگاهی به انباشت زباله ها و سرازیر شدن آنها به کف خیابان و روانه شدن شیرابه های آنها مردم را کلافه کرده است.

شاید بیشتر اوقات شهرداری فقط ایجاد فضای سبز و آب نمان و یا کف پوش و جدول گذاری را کار اصلی خود در شهر عنوان نماید اما مهمترین وظیفه شهرداری نظافت شهری است که متاسفانه مدتی است شهرداری بروجرد به این مسئله توجهی ندارد و چشم بسته از کنار آنها می گذرد.

یکی از شهروندان بجنوردی که در محله نیروگاه زندگی می کند، در گفت و گو با ایسنا، می گوید: مدت ها است که کوچه های این منطقه مملو از آشغال است و وجود این آشغال ها آزاردهنده شده اند.

وی می افزاید: در گذشته هر چند روز رفتگر به کوچه ها می آمد و کوچه را تمیز می کرد اما مدت ها است که اثری از رفتگر نیست و همین امر سبب شده تا کوچه ها مملو از زباله و آشغال باشد.

وی ادامه می دهد: خیلی از وقت ها آنقدر کوچه کثیف می شود که مجبور می شوم خودم کوچه را تا جایی که برایم امکان دارد جارو بزنم اما تا کی باید این روند ادامه یابد.

یکی دیگر از ساکنان همین منطقه در ادامه در گفت و گو با ایسنا، بیان می کند: شهرداری یکی از باکس های زباله را کنار منزل ما قرار داده و حتی از کوچه های اطراف هم زباله های خود را در این باکس می اندازند که بوی متساعد شده از آن در فصل تابستان در منزل ما است.

وی تصریح می کند: تمامی این ها به کنار اما یک مرتبه شهرداری برای تمیز کردن اطراف این باکس که شیرابه ها از آن خارج شده و بر روی زمین جرم گرفته است، مراجعه نکرده و در این موقع از سال این شیرابه های انباشت شده بر روی یکدیگر فقط تبدیل به محلی برای زمین حشرات شده است.

وی ادامه می دهد: از زباله گردها هم که نگویم که هر صبح، ظهر و عصری با کل بدن خود را در داخل این باکس ها جایی داده اند و نایلون های زباله را خارج کرده و در حال پاره کردن آن ها و پراکنده زباله ها در اطراف این باکس هستند.

وی تاکید می کند: حدود ساعت ۹۰ و ۱۰ بچه ها برای بازی کردن به کوچه می آیند که با پای خود تمام این زباله ها را در سطح کوچه پراکنده می کنند.

وی می افزاید: بسیاری از اوقات در ابتدای وقتی با زباله های پراکنده شده در اطراف این باکس موجه می شوم، بیل به دست مشغول به جمع آوری آن می شوم اما باید شهرداری نسبت به پاکسازی کوچه ها و مردم نیز نسبت به گذاشتن زباله ها در زمان مقرر توجه جدی داشته باشند.

یکی دیگر از شهروندان ساکن در یکی از کوچه های منطقه هجرت در ادامه در گفت و گو با ایسنا، می گوید: آنقدر زباله در کوچه ها پراکنده هستند که باد مقداری از این زباله ها به داخل جوی آب ها برده و مسیر عبور آب را گرفته و همین امر موجب شده تا در این هوای گرم آب راکد بماند که از آن بوی خیلی بدی خارج می شود.

وی ادامه می دهد: وجود این آب در این شرایط کرونایی بسیار نگران کننده است چراکه مدام بچه ها در کوچه در حال بازی کردن هستند و ممکن است داخل این جوی ها بیفتند و یا اینکه توب و یا اسباب بازی آن ها داخل آب های کثیف افتاده و دوباره بچه ها همان وسایل را بدون شستن بدارند و با آن بازی کنند.

وی تصریح کرد: در برخی از مناطق که آسفالت نشست کرده و یا کنده شده آب جمع شده است و اوضاع خیلی بدی را درست کرده است که حال هر عابر و رهگذری را بد می کند.

یکی دیگر از شهروندان ساکن در منطقه جوادیه نیز در ادامه بیان می کند: همیشه کوچه ها مملو از زباله هستند و یکی از مهمترین علت آن نبود زباله گرد در محله برای رفت و روب و پاکسازی است.

+شهر بجنورد با کمبود رفتگر مواجه است

مجید شادکام معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد نیز در گفت و گو با ایسنا می گوید: برخی از مناطق شهر بجنورد دارای رفتگر ثابت و برخی نیز غیر ثابت است.

وی با بیان اینکه شهرداری بجنورد کوچه و محلات شهر را به سه درجه تقسیم بندی کرده است، می افزاید: معابر درجه یک مناطقی هستند که رفت و آمد در آن ها خیلی زیاد است، همچون بازار، معابر درجه دو مناطقی هستند که هم بازار محسوب می شوند و هم یک رفت و آمد در آن ها کمی کمتر است و الباقی مناطق درجه سه هستند.

شادکام ادامه می دهد: طبق استاندارد مناطق درجه یک روزانه، مناطق درجه دو روز در میان و مناطق درجه سه هر چند روز یک بار باید رفت و روب شوند.

به گفته وی علاوه بر آن طبق استاندارد باید هر رفتگر ۲۳ هزار متر مربع را در طول روز رفت و روب کند.

این مسئول خاطرنشان می کند: اما شهرداری بجنورد به شدت با کمبود نیرو مواجه است و مناطقی همچون حواشی شهر هر ۱۰ تا ۱۵ روز رفت و روب می شوند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری بجنورد در حال حاضر ۱۱۰ رفتگر دارد، تاکید می کند: هنوز به ۱۵۰ رفتگر دیگر نیاز دارد تا به سطح استاندارد برسد.

معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد تصریح می کند: این موضوع را قبول دارم که مناطق حواشی شهر به علت مذکور دیر رفت و روب می شوند و از لحاظ تمیزی در سطح خوبی قرار ندارد اما باید به این موضوع نیز توجه شود که باید خود شهروندان نیز رعایت کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از شهروندان هر زمانی که دوست داشته باشند زباله های خود را پشت در می گذارند اما جمع آوری زباله فقط یک بار در طول روز انجام می شود، می گوید: اگر سری به کوچه ها بزنیم متوجه می شویم زباله ها زمانی بیرون گذاشته شده اند که خودروی جمع آوری زباله، زباله ها را جمع آوری کرده است و این امر سبب می شود تا نایلون های زباله توسط زباله گردها پاره و زباله ها در اطراف پراکنده شوند.

شادکام می افزاید: شهرداری به اندازه ای خودرو ندارد که روزی دو تا سه مرتبه نسبت به جمع آوری زباله ها در سطح شهر اقدام کنند و شهروندان اگر می خواهند محله ای تمیز داشته باشند باید نسبت به زمان بیورن گذاشتن زباله ها توجه جدی داشته باشند.

وی ادامه می دهد: طبق استاندارد باید جوی های آب هر ۱۰ تا ۱۵ روز نظافت شوند اما هفته دو سه مرتبه نظافت می شوند اما باز هم با تلی از زباله مواجه می شویم و این نشان دهنده آن است که مردم نسبت به انداختن زباله در داخل سطل های زباله چنئان توجهی ندارند.

این مسئول اظهارمی دارد: در شهر بجنورد روزانه ۱۳۵ هزار تن زباله تولید می شود که میانگین تولید روزانه هر فرد در این شهر ۶۰۰ گرم در روز است.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه